Lampy Tylnie tuning

Czyli koła, spojlery, grille, lotki, blendy, itp
User avatar
forest
Lex Master
Posts: 3583
Joined: 21 Sep 2010, o 17:09
Model Lexusa: stanced VIP
Skąd:: WeST
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by forest »

ok
mimo to duża część ludzi którzy mają "przyciemnione" lampy z tyłu śmiga na nich do dziś, po niejednej kontroli
nie jestem inż. z zakresu oświetlenia, kieruje się własnym doświadczeniem i tym co mi powiedziano w firmach robiących takie rzeczy jak oklejanie i na stacjach diag.
a idąc twoim tokiem myślenia to wiele aut nie powinno po PL drogach jeździć ;) a z tego forum to prawie połowa (nie mam na myśli tylko lamp)
SC430 '2002
User avatar
dzida
Lex Driver
Posts: 506
Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by dzida »

a bo to już natura naszego kraju i podejścia do kontroli - jakby każdy był tak skrupulatny z SKP i policji to połowa aut zniknęłaby z dróg :biggrin2: Pytanie tylko na kogo się trafi
User avatar
forest
Lex Master
Posts: 3583
Joined: 21 Sep 2010, o 17:09
Model Lexusa: stanced VIP
Skąd:: WeST
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by forest »

dokladnie, więc niech kolega się nie boi i spokojnie przyciemna lampiony jak chce, koszt folii oracal to niecałe 50zł.
a podczas kontroli policji z SS ściągniesz folie usuwając tym samym "usterkę pojazdu" na miejscu (co nie kończy się mandatem czy zabraniem dowodu)
stawiam Danielsa że żaden policjant czy diagnosta nie bedzie kazał mu ściągać folii "na kolanach"
SC430 '2002
a_rek
Lex user
Posts: 104
Joined: 24 Apr 2014, o 21:33
Model Lexusa: 0s
Skąd:: GLIWICE
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by a_rek »

dzida wrote: Uwierz, że mam mgr inż. z zakresu elektrotechniki (w tym z oświetlenia), więc doskonale wiem jak to działa, bo przerabialiśmy to m.in. w laboratorium...
W dzisiejszych czasach; żeby u turka kebsy składać, też musisz mieć jakiegość tam mgr przed nazwiskiem.

Widze, że zrobiłeś sobie przepis na podstawia jednej wytycznej, nie uwzglęniając różnych innych przepisów. A prawda jest taka, że nikt ci tego nie wyekzekwuje bo nie ma takiej możliwości.
Chyba, że pokażesz przepis i wytyczne jak takie badanie wygląda, jakim sprzętem my być wykonane i w wjakich warunkach.

Forest ma rację, w pl jest nie wiele samochów którym nie można by odebrać dowodu za niezgodność z homologacja.

Alekksiaz, klej folie jak ci się podoba; byleś całkiem nie zakleił tych lamp, a światło po właczeniu było wyraźnie widoczne, w razie czego, podczas kontroli zerwiesz.
User avatar
adamsky73
Lex Driver
Posts: 621
Joined: 20 May 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Location: Warszawa
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by adamsky73 »

Tak się czepiliście tych kontroli, a faktycznie problem tkwi trochę gdzie indziej. Jeśli ktoś wjedzie w d... to też się będzie tłumaczył że nie widział takich świateł i wtedy może być większy problem, bo będzie miał rację przed sądem, bo przecież ilość światła z takich lamp jest drastycznie ograniczona. Ale i na to jest sposób - jeździć szybciej niż ci z tyłu :hobby:
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
User avatar
dzida
Lex Driver
Posts: 506
Joined: 18 Apr 2015, o 14:13
Model Lexusa: IS 200
Skąd:: Biłgoraj
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by dzida »

Panowie, ja znam przypadek, że zrywać trzeba było folię ale się nie dało szybko z powodu zimna, bo pękała -> strata dowodu i 500zł za stwarzanie zagrożenia... Opłacało się? Sam raz prawie nie zarobiłem za praktycznie niewidoczne minimalne pękniecie tylnego światła z boku, które nie zmieniało nic w światłości i nie prześwitywało... Uratowało mnie to, że i tak wsadzili mi za prędkość i stwierdzili, że "może na dzisiaj będzie"

Co do weryfikacji i przepisów - jeśli policjant (podkreślam) przypuszcza niezgodność stanu pojazdu z obowiązującymi przepisami to ma prawo zatrzymać dowód aby to zweryfikować na SKP - takie są przepisy. Nikt nie ma miernika w oczach tak jak z mierzeniem przepuszczalności światła dla przednich szyb na poziomie 70%

I tak jak napisał adamsky jak wjadą Wam w tyłek i powiedzą, że nie widzieli świateł, rzeczoznawca stwierdzi, że oświetlenie nie było zgodne z homologacją to tyle zobaczycie z OC sprawcy ;)
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by owczar »

Sam bym kiedyś zrobił gościowi z dupy garaż bo miał tak przyciemnione lampy z tyłu ze w słoneczny dzień nie było widać stopu. Kierowanie się względami estetycznymi bez uwzględnienia tego jak zadziała to w ruchu drogowym to po prostu egoizm. Jak hid w zwykłej lampie.

Jeśli osoba podniesie zarzut słabej widoczności stopu a biegły potwierdzi to wspolwina jeśli gwarantowana. Jeśli biegły potwierdzi takze, że nawet przy zachowaniu odstępu kierujący z tyłu nie mógł zareagować w sposób, który pozwoli uniknąć kolizji to wiadomo jak to się skończy. Odblaski w zderzaku to najmniejszy problem. Nocą będzie ok ale w dzień już gorzej. Może modyfikacja plus mocniejsze żarówki temat rozwiąże ale na oko tego nie ocenimy.
User avatar
Thorgal1
Moderator
Posts: 785
Joined: 21 Sep 2010, o 17:14
Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
Skąd:: Śląsk, Chelsea
Location: Śląsk Chelsea
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by Thorgal1 »

owczar wrote:Sam bym kiedyś zrobił gościowi z dupy garaż bo miał tak przyciemnione lampy z tyłu ze w słoneczny dzień nie było widać stopu. Kierowanie się względami estetycznymi bez uwzględnienia tego jak zadziała to w ruchu drogowym to po prostu egoizm. Jak hid w zwykłej lampie.

Jeśli osoba podniesie zarzut słabej widoczności stopu a biegły potwierdzi to wspolwina jeśli gwarantowana. Jeśli biegły potwierdzi takze, że nawet przy zachowaniu odstępu kierujący z tyłu nie mógł zareagować w sposób, który pozwoli uniknąć kolizji to wiadomo jak to się skończy. Odblaski w zderzaku to najmniejszy problem. Nocą będzie ok ale w dzień już gorzej. Może modyfikacja plus mocniejsze żarówki temat rozwiąże ale na oko tego nie ocenimy.
podpisuję się pod tym postem ... ja tych lamp "stuningowanych" nie widzę za dnia ... ale to może kwestia tego że stary jestem
nie ma już miastach odległości 100m między samochodami - a chyba nikt nie wymaga ode mnie patrzenia na dupę vw żeby zaaragować jak jego świeczki zapalą się przy hamowaniu,
Image

http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457

steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
User avatar
ghostmateus
Lex Driver
Posts: 554
Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Location: Opolskie
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by ghostmateus »

Ja krótko. Jeżeli dojdzie do kontroli przez policję to jeżeli znajdzie się jakiś złamas to za OEM lampy (pomimo tego, że są homologacje wytłoczone na kloszach) zabierze Ci dowód bo ma samo podejrzenie. A co do przyciemniania lamp tylnych to zależy czy wszystko jest widoczne bo są folie przy których światło widać prawidłowo. A jeżeli diagnosta uzna, że lampa działa prawidłowo to oni nic z robić nie mogą tym bardziej jeżeli jest wszystko schludnie i prawidłowo naniesione. A co do słonecznych dni to w wielu OEM lampach nic nie widać. A co do usuwania usterek to ma się na to bodajże 15-20 minut według przepisów. A Thorgal1 co do zaglądania przed siebie i kontrolowania przestrzeni przed pojazdem jesteś zobowiązany przepisami ruchu drogowego (o ile dobrze pamiętam, poprawcie mnie jeżeli się mylę).
User avatar
Thorgal1
Moderator
Posts: 785
Joined: 21 Sep 2010, o 17:14
Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
Skąd:: Śląsk, Chelsea
Location: Śląsk Chelsea
Contact:

Re: Lampy Tylnie tuning

Post by Thorgal1 »

ghostmateus wrote:Ja krótko. Jeżeli dojdzie do kontroli przez policję to jeżeli znajdzie się jakiś złamas to za OEM lampy (pomimo tego, że są homologacje wytłoczone na kloszach) zabierze Ci dowód bo ma samo podejrzenie. A co do przyciemniania lamp tylnych to zależy czy wszystko jest widoczne bo są folie przy których światło widać prawidłowo. A jeżeli diagnosta uzna, że lampa działa prawidłowo to oni nic z robić nie mogą tym bardziej jeżeli jest wszystko schludnie i prawidłowo naniesione. A co do słonecznych dni to w wielu OEM lampach nic nie widać. A co do usuwania usterek to ma się na to bodajże 15-20 minut według przepisów. A Thorgal1 co do zaglądania przed siebie i kontrolowania przestrzeni przed pojazdem jesteś zobowiązany przepisami ruchu drogowego (o ile dobrze pamiętam, poprawcie mnie jeżeli się mylę).

masz rację... ale w lekkim korku jak jedziesz to raczej jesteś blisko auta poprzedzającego
z innej beczki ostatnio mam takie szczęście że przynajmniej raz w tyg. jadę za kimś komu świecą normalne światła ale nie ma stopów ... to jest hardcore ... jak uderzysz konkretniej i je pozbijasz to glina nie uwierzy że stopy mu nie paliły :)
i często mają tą usterkę auta na F
i raz mercedes
Image

http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457

steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
Post Reply

Return to “Tuning wizualny”

Who is online

Users browsing this forum: Amazon [Bot] and 2 guests