Strona 2 z 4

Re:

: 7 sie 2015, o 12:16
autor: dblacha
masahuku pisze:Witam.
Przymierzam sie do kupna is300h.
Powiedz Kolego jak wyglada ten problem. Czy tylko w przedziale 1300-1400km/h?
Czy mozna go wyeliminowac trybem "s" skrzyni biegow?
Czy wystepuje tylko przy predkosci 90km/h?
A czy redukcja lopatka przy 90km/h nie podniesie obrotow i nie rozwiaze problemu?

Dotarlem do artykulu w ktorym ten problem jest poruszany jako generalny problem hybryd. Ze wzgledu na brak typowego sprzegla jako mechanizmu tlumienia, drgania sie przenosza dalej. Sa juz jakies proby eliminowania tego zjawiska.
Kurde to mam zabitego cwieka w glowie teraz:/
Spokojnie możesz kupować. Problem dotyczy co prawda każdego modelu z napędem takim jak w IS300h (GS300h, NX300h), ale jest już FIX. Będzie oficjalny niebawem.
Więcej info tutaj: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... -1300rpms/
Poza tym, jak najbardziej z redukcją masz rację: jeżdżąc na S można bez problemu omijać 1300RPM/

: 7 sie 2015, o 16:28
autor: masahuku
Hehe.
Przeprasam moj blad ;p
1300-1400rpm

Jesli chodzi o technologie ta powinna byc dobrze znana i przetestowana od Priusa I gen.


dblacha, dzieki za info

Re:

: 7 sie 2015, o 16:37
autor: dblacha
masahuku pisze:Hehe.
Przeprasam moj blad ;p
1300-1400rpm

Jesli chodzi o technologie ta powinna byc dobrze znana i przetestowana od Priusa I gen.


dblacha, dzieki za info
W Priusie G2 z 1.5l R4 jest wszystko ok - 11 rok jeżdżę nim, nigdy nie było wibracji.
Podobnie jest z hybrydami Toyoty/Lexa z V6 i V8, nie słyszałem o wibracjach nigdy.
Niestety z mocniejszymi R4 coś nie za bardzo wyszło: w 1.8l i 2.5l R4 są podobne problemy.
Jeżdżę IS300h od dwóch lat i to naprawdę nie jest wielkie halo :-)
Zresztą jak przekroczyłem 35kkm na ODO, wibracje zaczynają się zmniejszać.

: 8 sie 2015, o 10:30
autor: masahuku
Kolego a mozesz blizej opisac jak te wibracje wygladaja. Tylko zakresie 13k-14k rpm? Czy drzy kierownika? Czy to bardziej sluchac czy czuc na fotelu? Zwracasz na to uwage czy jest to na tyle delikatne ze zapomina sie o problemie? Rozumiem ze problem glownie obecnyb na trasie, bo w miescie obroty ciagle sie zmieniaja.
Bede wdzieczny za Twoja opinie.

Re:

: 9 sie 2015, o 16:55
autor: dblacha
masahuku pisze:Kolego a mozesz blizej opisac jak te wibracje wygladaja. Tylko zakresie 13k-14k rpm? Czy drzy kierownika? Czy to bardziej sluchac czy czuc na fotelu? Zwracasz na to uwage czy jest to na tyle delikatne ze zapomina sie o problemie? Rozumiem ze problem glownie obecnyb na trasie, bo w miescie obroty ciagle sie zmieniaja.
Bede wdzieczny za Twoja opinie.
do 14k to się ten silnik raczej nie kręci :-D, choć fajnie by było!

wibracje 1.3k lekko czuć na drążku i delikatnie pod nogami, trochę też słychać, ale trzeba to dobrze namierzyć
może inaczej: dopóki ktoś mi o tym powiedział, to przejechałem dobre 5kkm i ich nie odkryłem!
a mam 11 lat za kierownicą Priusa, więc dobrze czuję jak działa ten napęd

to na pewno jest są takie wibracje jak w każdym dieslu są "w pakiecie" :-)

: 20 sie 2015, o 10:32
autor: masahuku
Dzieki bardzo Kolego.
A jeszcze zrobie offtopic.
Na jakim oleju jezdzi Twoje auto?

Re: IS300h - niepożądane wibracje napędu - defekt fabryczny?

: 16 wrz 2015, o 16:09
autor: Jubeusz
W sumie mialem podobnie, przejechalem okolo 20k km nie wiedzac o problemie i go nie odczuwajac. Gdy o nim przeczytalem - zaczalem go czuc co oczywiscie doprowadzalo mnie do bialej goraczki. Po przegladzie po 30k km, choc nie byl zgloszony, wibracje ustaly lub sa duzo mniej odczuwalne.

: 19 wrz 2015, o 01:30
autor: masahuku
Czasami niewiedza jest blogoslawienstwem ;). Stwierdzam po sobie.

Re:

: 19 wrz 2015, o 02:22
autor: dblacha
masahuku pisze:Czasami niewiedza jest blogoslawienstwem ;). Stwierdzam po sobie.
Panowie, damper + upgrade ECU w drodze, będę za tydzień w serwisie do się dopytam.
Zobaczcie tu: http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... /?p=928478

Chyba mamy to z głowy :-)

pozdro,
D.

: 19 wrz 2015, o 10:11
autor: masahuku
Dzieki Kolego.
Poinformuj jak juz bedzie dostepne to cudo:]