co sządzicie o LPG BRC plug& drive

Tematy ogólne nie związane z danym modelem Lexusa
Is200
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 paź 2011, o 19:00
Model Lexusa: IS200
Skąd:: za rogiem
Kontakt:

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: Is200 »

Pokaż jak masz zrobione nawierty kolektora. Sądząc po zdjęciach to pewnie jak podeszło wiertło....
Powiedz, żeby dołożyli drugi filtr fazy lotnej na 1 bank bo na razie masz tylko na drugim. Przewód zasilający fazą lotną biegnie nad rozrządem nie masz tam osłony? Przecież zaraz ucierpi pasek albo przewód albo jedno i drugie a wtedy gaśnica nie da rady....
Co do długości węży od wtrysku do wkrętki to z mojego doświadczenia wiem, że to standard w BRC ale o dziwo jakoś te auta jadą. Reduktor genius max jak nowy to daje radę ale jak już trochę popracuje to tych 200 chabetek nie nakarmi. Choć w twoim przypadku podejrzewam że nie jeździ to za rewelacyjnie - przy kick down-ie nie przerzuca na benzynę albo nie brakuje mocy? Butla jak zamontowana w bagażniku? Zaworem w którym kierunku? Zawór powinien być przy zderzaku a nie jak to twierdzą fachoffcy od strony kabiny. (mowa o zbiorniku w koło).
KRYSPIN

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: KRYSPIN »

W tym przypadku stwierdzenie że instalacja została wrzucona pod maskę niestety jest bardzo trafne. I nie chodzi mi o to że kogoś wyśmiewam czy czyjeś auto ale gdyby mi tak założono instalacje LPG to bym za nią po protu nie zapłacił do czasu unormowania druciarstwa pod maską lub zmienił montażystę.

Co do spalania to auto tej masy i z takim silnikiem palące 16 litrów przy niedelikatnym traktowaniu jest doskonałym przykładem aby przyjrzeć się temu bliżej bo albo dodatkowo spala Pb w pewnych zakresach obrotów albo pięknie spala zawory bo ma za ubogo. Gdybyś takie wartości osiągał przy delikatnej jeździe w mieście to się zgodzę ale przy butowaniu to proponował bym to sprawdzić zanim będzie za późno i kosztownie.
Awatar użytkownika
konik_80
Lex Driver
Posty: 426
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:13
Model Lexusa: kiedyś IS200 obecnie Avensis T25
Skąd:: Szkocja
Lokalizacja: Szkocja / Stargard Szczec
Kontakt:

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: konik_80 »

KRYSPIN pisze:Co do spalania to auto tej masy i z takim silnikiem palące 16 litrów przy niedelikatnym traktowaniu jest doskonałym przykładem aby przyjrzeć się temu bliżej bo albo dodatkowo spala Pb w pewnych zakresach obrotów albo pięknie spala zawory bo ma za ubogo. Gdybyś takie wartości osiągał przy delikatnej jeździe w mieście to się zgodzę ale przy butowaniu to proponował bym to sprawdzić zanim będzie za późno i kosztownie.
Z opisów autora tematu na to wygląda bo sam przyznał, że odczuwa różnicę w mocy przy jeździe LPG / PB

Do autora: kaloryczność LPG jest mniejsza niż PB ale podaje się go więcej aby to zrównoważyć - dlatego LPG samochód spala więcej niż PB - różnice w mocy powinny dla kierowcy być nieodczuwalne.
KRYSPIN

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: KRYSPIN »

Jeszcze jeden aspekt, po jakim czasie przełącza się na LPG, bo jeśli np po 5 km a na 100 km przypada 5 uruchomień na zimno to na 100 przejechanych kilometrów przebywa 75 na LPG a 25 na PB więc spalanie 16 litrów na 75 km w rzeczywistości daje to ponad 21 litrów LPG na faktyczne 100 km przejechane tylko na LPG.

Ale wypadało by zacząć od sprawdzenia ustawienia instalacji.
Awatar użytkownika
passat1978
Lex Driver
Posty: 614
Rejestracja: 14 lis 2010, o 10:42
Model Lexusa: gs 300
Skąd:: Łęczyca
Lokalizacja: Łęczyca - Kutno
Kontakt:

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: passat1978 »

LPGK –
Z tego wynika, że średnia na PB wyszłaby jakieś 10-11L PB co zależy od warunków w jakich użytkujesz auto - co w moim mniemaniu Jeśli jest sporo miasta przy 3.0 jest mało prawdopodobne.
:acute: - pisałem że miasto to ok 35% - mojej jazdy - czy to zły wynik nie wiem wydaje mi się ze nie najgorszy nie jestem zbytnio napalony na ściganie się na każdych światłach.

Is 200
Pokaż jak masz zrobione nawierty kolektora. Sądząc po zdjęciach to pewnie jak podeszło wiertło....

Powiedz, żeby dołożyli drugi filtr fazy lotnej na 1 bank bo na razie masz tylko na drugim.
Przewód zasilający fazą lotną biegnie nad rozrządem nie masz tam osłony? Przecież zaraz ucierpi pasek albo przewód albo jedno i drugie a wtedy gaśnica nie da rady....
Co do długości węży od wtrysku do wkrętki to z mojego doświadczenia wiem, że to standard w BRC ale o dziwo jakoś te auta jadą. Reduktor genius max jak nowy to daje radę ale jak już trochę popracuje to tych 200 chabetek nie nakarmi. Choć w twoim przypadku podejrzewam że nie jeździ to za rewelacyjnie - przy kick down-ie nie przerzuca na benzynę albo nie brakuje mocy? Butla jak zamontowana w bagażniku? Zaworem w którym kierunku? Zawór powinien być przy zderzaku a nie jak to twierdzą fachoffcy od strony kabiny. (mowa o zbiorniku

:pala: Nawierty mam zrobione prostopadle bardzo blisko końca kolektora ssącego , za to na kolektor był zdjęty do wiercenia,
Reduktor mam żle zamontowany zgłosiłem już ten problem, bo opiera się o obudowę chłodnicy - ma być to zmienione) i 3-nik jest jakby zamontowany odwrotnie (czy to źle) – proszę opinie,
Osłonę zdoiłem na czas odszukanie wycieku oleju – normalnie jest i nie ma z tym żadnego problemu.
W sprawie wężyków to wiem ze im krótsze tym lepsze ale jak w tym silniku zamontować je lepiej? – Proszę o podpowiedź.
Is 200 na ile km wystarcza ten reduktor? Proszę o podpowiedz i co można z tym zrobić ( oprócz wymiany)
Na kick down – radzi sobie bez problemu ale na ręcznej zmianie biegów i ostrym bucie potrafi wrócić na PB ale gazownik jak mu to zgłosiłem to powiedział ze to wystarczy zmienić w ustawieniach LPG,
Butle mam w kole ale umieszczoną do kierunku jazdy nie wiem czy to dobrze? – proszę o opnie.
:wink:
KRISPIN –
W tym przypadku stwierdzenie że instalacja została wrzucona pod maskę niestety jest bardzo trafne. I nie chodzi mi o to że kogoś wyśmiewam czy czyjeś auto ale gdyby mi tak założono instalacje LPG to bym za nią po protu nie zapłacił do czasu unormowania druciarstwa pod maską lub zmienił montażystę.

Co do spalania to auto tej masy i z takim silnikiem palące 16 litrów przy niedelikatnym traktowaniu jest doskonałym przykładem aby przyjrzeć się temu bliżej bo albo dodatkowo spala Pb w pewnych zakresach obrotów albo pięknie spala zawory bo ma za ubogo. Gdybyś takie wartości osiągał przy delikatnej jeździe w mieście to się zgodzę ale przy butowaniu to proponował bym to sprawdzić zanim będzie za późno i kosztownie.
:LEXUS: W przypadku pierwszej wypowiedzi nie do końca rozumie o co chodzi? –mi się wstępnie wydaje ze nie jest to źle zamontowane, ale ze nie jestem specem to proszę o opinie,
Co do spalania PB zrobię jak będzie ciepło test na odcinku 3000-5000km z odciętą Pompą paliwa tak robiłem w innym aucie i zobaczy czy pobiera PB podczas jazdy na LPG.
KONIK 80- Do autora: kaloryczność LPG jest mniejsza niż PB ale podaje się go więcej aby to zrównoważyć - dlatego LPG samochód spala więcej niż PB - różnice w mocy powinny dla kierowcy być nieodczuwalne.
:ok: - masz racie, ale jak ktoś jeździ na LPG zawsze kilka tyś. Km i braknie mu LPG i przełączy na PB to nie znam takiego auta ( a wieloma jeździłem) ze nie ma różnicy w porównaniu do LPG.
Części do LEXUS GS 300 KMI
NR 790462651 Lub PW
Is200
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 paź 2011, o 19:00
Model Lexusa: IS200
Skąd:: za rogiem
Kontakt:

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: Is200 »

Jak masz nawierty zrobione prostopadle to podejrzewam, że "są pod wiatr" ale nie będę tłumaczył o co chodzi. Wkrętki powinny być usytuowane pod takim samym kontem jak wtryski Pb i najlepiej blisko nich. Butla ustawiona do kierunku jazdy jest ok tak powinno być. Reduktor - ile na tym nalatałeś? Jeśli na gwarancji to zawsze można zgłosić jego niedomagania, ale obstawiam, że jeszcze nie czas na niego choć jak dla mnie jest za mały mimo, że producent twierdzi inaczej. Przerzucanie na Pb właśnie podejrzewałem i nie wierz w to, że można to zmienić ustawieniami bo w brc za bardzo nie ma co ustawiać - zresztą jak by się dało to by to ustawili... no chyba że za bardzo nie kumają o co biega. JA to nazywam magią brc - zawsze super przed montażem a potem standard w wielu przypadkach w wyniku nieudolności montażu klient nie może spać po nocach.
Jeszcze jedno masz tam miedź czy faro? Jaka średnica ? 6 czy 8mm?
Trójnik założony odwrotnie - powinno być kolejno trójnik i na obu bankach po filtrze (ja tak robię chyba, że ktoś chce przyoszczędzić parę złotych na filtrze wtedy jeden i dopiero trojnik).
Długość wężyków od wtrysku do wkrętki też można zmniejszyć tylko pamiętaj, że mają być wszystkie tej samej długości.
Awatar użytkownika
klexus
Lex Master
Posty: 1713
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:01
Model Lexusa: GS 300
Skąd:: Silesia
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: klexus »

z tym przerzucaniem na PB to u siebie mam tak zen powyżej 5500obr/m przerzuca na pb ponoć silnik woli przy tych obrotach PB heee, oczywiście ustawione programowo w sterowniku.
Odnośnie spalania, u mnie trasa np. ostatni zlot Lexusa trasa 10l, a średnio 15l jak zaczynam butować to ze 20 spokojnie szarpnie.
KRYSPIN

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: KRYSPIN »

klexus pisze:z tym przerzucaniem na PB to u siebie mam tak zen powyżej 5500obr/m przerzuca na pb ponoć silnik woli przy tych obrotach PB heee, oczywiście ustawione programowo w sterowniku.
Odnośnie spalania, u mnie trasa np. ostatni zlot Lexusa trasa 10l, a średnio 15l jak zaczynam butować to ze 20 spokojnie szarpnie.
To nie to że tak lubi tylko podejrzewam, że jest tak jak w większości tego typu silników powstaje zapętlenie na LPG. Wynika to z faktu że przy maksymalnych obrotach (tuż przed odcinką) silnik jest przelewany długie czasy wtrysków. I w przypadku PB i sterownika fabrycznego temat jest rozwiązany dzięki czemu nie ma szarpnięcia o tyle w przypadku sterownika LPG algorytm nie jest tak dopracowany i powoduje szarpnięcie przy odcince.
Można to obejść przełączając przed odcinką na PB lub zrobić inny myk z instalacją LPG.
Dokładnie takie same zjawisko występuje w RX330. Przy odcince wydłuża czasy wtrysków PB a na LPG miał szarpnięcie. Po właściwym ustawieniu LPG już szarpnięcie nie występuje.
LPGK

Re: co sządzicei o LPG BRC plug& drive

Post autor: LPGK »

KRYSPIN pisze:
klexus pisze:z tym przerzucaniem na PB to u siebie mam tak zen powyżej 5500obr/m przerzuca na pb ponoć silnik woli przy tych obrotach PB heee, oczywiście ustawione programowo w sterowniku.
Odnośnie spalania, u mnie trasa np. ostatni zlot Lexusa trasa 10l, a średnio 15l jak zaczynam butować to ze 20 spokojnie szarpnie.
To nie to że tak lubi tylko podejrzewam, że jest tak jak w większości tego typu silników powstaje zapętlenie na LPG. Wynika to z faktu że przy maksymalnych obrotach (tuż przed odcinką) silnik jest przelewany długie czasy wtrysków. I w przypadku PB i sterownika fabrycznego temat jest rozwiązany dzięki czemu nie ma szarpnięcia o tyle w przypadku sterownika LPG algorytm nie jest tak dopracowany i powoduje szarpnięcie przy odcince.
Można to obejść przełączając przed odcinką na PB lub zrobić inny myk z instalacją LPG.
Dokładnie takie same zjawisko występuje w RX330. Przy odcince wydłuża czasy wtrysków PB a na LPG miał szarpnięcie. Po właściwym ustawieniu LPG już szarpnięcie nie występuje.
Przełączanie przy dużym obciążeniu i wysokim rpm nie zawsze jest podyktowane zapętleniem - zależy jakie auto ma czasy itd.
Zazwyczaj są inne powody przełączania na PB przy mocniejszym obciążeniu ale to już na inny temat.
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3747
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400,CT
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Re: co sządzicie o LPG BRC plug& drive

Post autor: legato97 »

Ok, posty zostaly usuniete, jezeli ktos nie jest pewien na jaki temat pisze, wystarczy spojrzec w gore.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy ogólne związane z Instalacjami LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości