pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Wybór instalacji, pomoc techniczna, oraz wszystkie informacje związane z zakładaniem LPG do Lexusa GS
ODPOWIEDZ
LPGK

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: LPGK »

sandr pisze:Spoko, mamy teraz Rajd ELMOTu (ich najsprytniejszy instalator jest kierowcą i będzie się ścigał), więc od środy trochę się pozajączkowało z terminami i pospiętrzało z montażami. Sam wiesz jak to jest kiedy wypadnie ci ktoś z ekipy, a na placu kilka samochodów. Po tym co widziałem w warsztacie jestem dobrej myśli i nie poganiam, niech się nie spieszą - ma być dobrze.
Prawidłowe podejście - oby wiecej takich klientów.
Każde auto wymaga czas a to jest wyjątkowe pod tym względem ;) .
Powidzenia i pochwal się wykonaniem.
Poproś o plik osc z ustawień jeśli to nie kłopot.
Hej
LPGK

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: LPGK »

Podejrzanie sprawa tak ucichła ;) - jake wrażenia po konwersji :?:
sandr
Lex user
Posty: 250
Rejestracja: 11 paź 2010, o 20:41
Model Lexusa: RX450h
Skąd:: DSW
Kontakt:

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: sandr »

Kiedy jest dobrze, to nie ma o czym pisać - wiadomo :lol:
Samochód zagazowany, (po zmianie zasilania zaczął "strzelać", pomogła wymiana świec), zmiana paliwa praktycznie nieodczuwalna (mapy pokrywają się idealnie) ale mimo to wychodzi że na gazie jest jednak słabszy. W sobotę u nas trochę popadało i cóż, podczas ruszania np. przy skręcie na skrzyżowaniu (mokra, śliska nawierzchnia) na benzynie od razu świeciła się kontrolka kontroli trakcji zmuszając do ujmowania gazu, chcąc do tego doprowadzić na zasilaniu gazem - musiałbym specjalnie gwałtowniej przyspieszać aby wymusić załączenie kontroli trakcji... Ale generalnie rzecz ujmując - nie jest źle. Pierwsze tankowanie (głównie próby i jazda po mieście, do tego w terenie lekko górzystym) wykazało średnie spalanie na poziomie 13,6 litrów /100 km. Po wymianie świec, przy łagodniejszym traktowaniu pedału gazu wiem że będzie lepiej. Aha, na wolnych obrotach wyraźnie słychać w kabinie pracę wtryskiwaczy LPG (zwłaszcza 5 i 6 cyl.). Przy przeglądzie na 10.000 km zajmiemy się tą sprawą (bez demontażu kolektora raczej się nie obejdzie...).

Samochód uważam za z grubsza ogarnięty. Zamontowana instalacja LPG (3400,- zł), wymienione świece, olej w skrzyni i silniku, filtry, rozrząd, pasek osprzętu i... chłodnica (w sumie 2450.- zł). Tutaj ciekawa uwaga, chłodnica wyglądała na zupełnie zdrową, ale mechanik (prywatnie jeżdżący GS300) zwrócił uwagę na szaro-zielonkawy kolor plastiku górnego zbiornika chłodnicy (nie mylić z wyrównawczym) co wskazuje na starzenie termiczne i zalecił wymianę (365,00 zł + usługa, koszt w stosunku do konsekwencji zaniedbania uważam za akceptowalny). Faktycznie - zbiornik w nowej chłodnicy jest czarny i tak ponoć powinno być.

Za jakiś czas, kiedy portfel nieco odsapnie zabiorę się za kosmetykę i ogólne dopieszczanie :smile: ...
LPGK

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: LPGK »

Ogólnie, coś nie tak zrobili, albo z zapłonem kłopot jest jakiś - bądź wtryski LPG za słabe może i dół słaby w aucie ( nie wyrabia ) - pokrycie map to nie wszystko ;) w stagu i nie zawsze oznacza to dobrze wystrojoną instalację,powiedziałbym rzadko wręcz.
Wtryski dotykają czegoś pewnie i dlatego tak jest, ciekawe jak reduktor będzie wyglądał ciśnieniowo po 1Kkm czy czy stabilnie utrzyma zadane obecnie ciśnienie czy zdechnie jak każdy ACR
Cóż panowie może i pojęcie mają nie twierdze ale tych kilka lexów 2jz o których mówili, że zrobili to pewnie na oczy nie widzieli.
Spalanie Ok tylko pytanie po jakim czasie od pierwszego uruchomienia rano masz auto na LPG.
sandr
Lex user
Posty: 250
Rejestracja: 11 paź 2010, o 20:41
Model Lexusa: RX450h
Skąd:: DSW
Kontakt:

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: sandr »

LPG pojawia się dość szybko (temp. parownika ustawiona na 30 st.C), generalnie ten samochód rozgrzewa się łatwo - ale z samym uruchamianiem to jest coś na rzeczy... Po pierwszej nocy (sobota) faktycznie był problem i kręciłem ze trzy razy, ale tak jak się nagle pojawił tak samoistnie ustąpił. Wydawało mi się, że miał prawo - nowa instalacja (niewygrzany reduktor), świece (strzelały - fakt) itp. Problem powtórzył się dopiero dzisiaj po południu. Jechałem sobie z żoną na drobne zakupy i stojąc w korku przełączyłem na benzynę (chciałem pokazać różnicę w kulturze pracy silnika, LPG vs Pb), trwało to chwilkę - może z 10 sek. po czym bezproblemowo wróciłem na LPG i zapomniałem o całej sprawie.
Niestety sprawa nie zapomniała o mnie :mda:. Po krótkiej wizycie w markecie - siara pod sklepem, trzeba kręcić ze trzy razy po 10 sek., gaz śmierdzi, ludzie się gapią - lipa na całego... Ale to nie wszystko, kolejnych kilka rozruchów (w odstępie 30 min., ~ 5 min., ~ 5min, ~ 15min.) i to samo. Dopiero po kilkunasto kilometrowej jeździe problem (niby?!) znowu ustąpił, z duszą na ramieniu zgasiłem/odpaliłem silnik jest niby dobrze (pytanie na jak długo?). Nie bardzo rozumiem o co chodzi, ale skoro przy rozruchu śmierdzi nie spalonym gazem - to rodzi się pytanie: skąd on się wziął w kolektorze? (reduktor nowy, wężyki od wtryskiwaczy krótkie - max. 5 cm, a HANA 2000 ponoć szczelne mają być...) Zobaczę jak zachowa się jutro.
LPGK

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: LPGK »

sandr pisze:LPG pojawia się dość szybko (temp. parownika ustawiona na 30 st.C), generalnie ten samochód rozgrzewa się łatwo - ale z samym uruchamianiem to jest coś na rzeczy... Po pierwszej nocy (sobota) faktycznie był problem i kręciłem ze trzy razy, ale tak jak się nagle pojawił tak samoistnie ustąpił. Wydawało mi się, że miał prawo - nowa instalacja (niewygrzany reduktor), świece (strzelały - fakt) itp. Problem powtórzył się dopiero dzisiaj po południu. Jechałem sobie z żoną na drobne zakupy i stojąc w korku przełączyłem na benzynę (chciałem pokazać różnicę w kulturze pracy silnika, LPG vs Pb), trwało to chwilkę - może z 10 sek. po czym bezproblemowo wróciłem na LPG i zapomniałem o całej sprawie.
Niestety sprawa nie zapomniała o mnie :mda:. Po krótkiej wizycie w markecie - siara pod sklepem, trzeba kręcić ze trzy razy po 10 sek., gaz śmierdzi, ludzie się gapią - lipa na całego... Ale to nie wszystko, kolejnych kilka rozruchów (w odstępie 30 min., ~ 5 min., ~ 5min, ~ 15min.) i to samo. Dopiero po kilkunasto kilometrowej jeździe problem (niby?!) znowu ustąpił, z duszą na ramieniu zgasiłem/odpaliłem silnik jest niby dobrze (pytanie na jak długo?). Nie bardzo rozumiem o co chodzi, ale skoro przy rozruchu śmierdzi nie spalonym gazem - to rodzi się pytanie: skąd on się wziął w kolektorze? (reduktor nowy, wężyki od wtryskiwaczy krótkie - max. 5 cm, a HANA 2000 ponoć szczelne mają być...) Zobaczę jak zachowa się jutro.

Jeśli odpalał na PB to LPG źle ustawione i rozjechało już ecu PB ech.
Czy odpalał z LPG? Jeśli tak to źle ustawiona dawka - kalibracja się kłania - tylko nie na te śmieszne mapki staga :LEXUS:
Zmień świece jeśli tego wymagają i nie żałuj na nie.
U nas to znaja Vaga , i nic poza tym i też nie do końca.
Lexów jest mało i też kryją swoje sekrety, jeśli się ich nie zna to wychodzą kwiatki.
Cóż powodzenia w walce :dirol:
Is200
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 paź 2011, o 19:00
Model Lexusa: IS200
Skąd:: za rogiem
Kontakt:

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: Is200 »

Obstawiam, że fachury zrobiły profesjonalne strojenie - guziczek autokalibracja i po temacie. Mapy Pb rozjechane. Chcesz to sprawdzić to zrób reset komputera, pojezdzij na PB i zobaczysz czy jest róznica. Fura słabsza to coś skopane bo auto powinno jeździć jak na Pb - nie pisałeś jakie masz przewody faro/miedz (średnica) jaki zawór w butli i jak butla ustawiona? Ten jeden ACR 150 (testuje teraz czerwonego i twierdzę, że jest trochę stabilniejszy od czarnego) to też stykowo a lubi klęknąć ciśnienie tak jak LPGK wspomniał (choć ponoć to poprawili -czego nie potwierdzam). Prawidłowe strojenie to tylko AFR w wydech i jazda w trasę. Niby po korektach ze skanerkiem na kolanach się zestroi ale to nie to samo.
P.S. Wrzuć zdjęcia i OSC.
LPGK

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: LPGK »

Is200 pisze:Obstawiam, że fachury zrobiły profesjonalne strojenie - guziczek autokalibracja i po temacie. Mapy Pb rozjechane. Chcesz to sprawdzić to zrób reset komputera, pojezdzij na PB i zobaczysz czy jest róznica. Fura słabsza to coś skopane bo auto powinno jeździć jak na Pb - nie pisałeś jakie masz przewody faro/miedz (średnica) jaki zawór w butli i jak butla ustawiona? Ten jeden ACR 150 (testuje teraz czerwonego i twierdzę, że jest trochę stabilniejszy od czarnego) to też stykowo a lubi klęknąć ciśnienie tak jak LPGK wspomniał (choć ponoć to poprawili -czego nie potwierdzam). Prawidłowe strojenie to tylko AFR w wydech i jazda w trasę. Niby po korektach ze skanerkiem na kolanach się zestroi ale to nie to samo.
P.S. Wrzuć zdjęcia i OSC.
Oczywiście, że specom zabrakło już czasu na strojenie :omg: .
Co do AFR zgodzę się ale to już inna para kaloszy jest (kto zapłaci za żmudne i długie strojenie?paliwo etc skoro każdy szuka jak najtaniej a póżniej jest jak jest )i wtym aucie nie jest aż tak konieczne bo późno przechodzi w OL.
Odnośnie miedzi czy faro to chyba jaj nie zrobili bo przecież ten nowy ACR ma wejście na 8mm/ zawsze mogli dac prześciówki 8/6 :szok: - ale mam nadzieje, że tak pomysłowi nie byli :laugh1:
Is200
Lex user
Posty: 47
Rejestracja: 17 paź 2011, o 19:00
Model Lexusa: IS200
Skąd:: za rogiem
Kontakt:

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: Is200 »

Co do zasilania - dlatego pytam bo już różne kwiatki widziałem. Druciarzom ciężko jest formować 8mm miedz bo twarda bestia i słąbo się układa nie to co 6-tka :sarcastic:
P.S. Ja swoim klientom zawsze powtarzam, że na LPG oszczędza sie dopiero po montażu (nie na montażu!) bo potem takie są efekty oszczędności - jedzie ale jednak coś nie tak... heh
LPGK

Re: pomozcie skonfigurowac lpg do gs 300

Post autor: LPGK »

Is200 pisze:Druciarzom ciężko jest formować 8mm miedz bo twarda bestia i słąbo się układa nie to co 6-tka :sarcastic:
P.S. Ja swoim klientom zawsze powtarzam, że na LPG oszczędza sie dopiero po montażu (nie na montażu!) bo potem takie są efekty oszczędności - jedzie ale jednak coś nie tak... heh
Mam to samo podejście, ale co do fi8 przeca faro jest i nie ma bólu :shout: :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacje Gazowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości