dS pisze:klexus pisze:. Gleba .... niższy komfort i gorsze bezpieczeństwo.
Nie zgodze sie: bezpieczeństwo prowadzenia i jazdy jest na pewno większe, bo "przesuwasz" w gorę możliwości pojazdu. Koomfort z reguły niższy, ale mozna skonfigurować zawieszenie tak żebyś miał trochę lepsze parametry jezdne i nie odczuł pogorszenia komfortu (czasmi wwystarczy zastosować innego producenta amortyzatorów lub ich rodzaj - trudna rzecz ale do wykonania)
Odnośnie Crashtestu to nie możesz porównywać pojazdów: jeden po glebie, drugi nie. To tak jakbyś porównał zderzenie czołowe pojazdu osobowego z ciężarówką. Na różnych wysokościach sioedzą kierowcy, ale różnice elementów (w naszym przypadku) nie są wysokościowo jakoś specjalnie inne więc nie ma to większego znaczenia.
Generalnie dobrze założone rozporki i dobrej klasy zwiększają bezpieczeństwo rowniez podczas wypadku bo zapewniają większą sztywnośc karoserii. A czy są uszkodzenia większe? Jest to element, który ciągnie drugą stronę pojazdu w razie kraksy, więc tutaj trochę racji macie... Ale nie przesadzajmy, to wszystko zależy od prędkości w czasie kolizji. Przy mniejszych prędkościach myślę że wręcz może ograniczyć rozmiary uszkodzeń (auto jest sztywniejsze, są dwa elementy, które rozporwadzają siłe udzrzenia po całej kaście, czyli siła rozprowadzona bardziej równomiernie po całej budzie=mniejsze uszkodzenia).
Pozdro