Page 1 of 1

GS 200t

Posted: 17 Sep 2024, o 14:41
by kosaa
Witam wszystkich!

Jako że nie jestem specem ani od lexusa ani w ogóle od motoryzacji zwracam się z pytaniem do specjalistów/pasjonatów których pewnie jest tu paru   ;)

Mam okazję kupić od znajomego model gs200t 2.0 245KM 2016r, 1 rej 2017, 96tys przebiegu, wersja elegance + vip. Samochód z salonu, jest pierwszym właścicielem więc mam pewność, że nie był tłuczony. Wymieniany był moduł od sterowania ledami i jakaś listwa przy zderzaku bo kot wyskoczył. Cena zamknęłaby się w przedziale 100-105k.  

I tu moje pytania - czy warto? Czy przy tym przebiegu powinienem się szykować na jakieś większe przeglądy/wymiany? Czy powinienem zwrócić na coś szczególną uwagę przy zakupie? Czy gdyby się okazało że to jednak samochód nie dla mnie to za rok-dwa będzie problem z odsprzedażą lub spadkiem wartości?
​​​​​
​​Ogólnie mam wrażenie że jest mała rotacja tych modeli na portalach aukcyjnych i nie wiem czy po prostu ludzie się ich nie pozbywają czy to słabo chodliwy model. 
Z góry dzięki za każdą radę  :piwo:
 
 
 

Re: GS 200t

Posted: 17 Sep 2024, o 19:53
by liquid8p
Silnik sam w sobie jest bezproblemowy i śmiało możesz brać. Tych samochodów jest mało na portalach, bo to dobre auta i często sprzedają się po znajomych, bądź zostają w rodzinie. Było kilka akcji serwisowych na ten silnik, warto żeby były one zrobione.

Re: GS 200t

Posted: 17 Sep 2024, o 20:12
by kosaa
Dzięki za odpowiedź!
A możesz coś więcej powiedzieć o tych akcjach serwisowych, żebym wiedział o co pytać?

Mam jeszcze kilka nurtujących pytań:
1. Czy jest sens robić serwisy olejowe w aso za miliony monet czy wystarczy mieć dobrego, sprawdzonego mechanika?
2. Jak jest z żywotnością skrzyń i z wymianą oleju? Jedni piszą żeby nie wymieniać, inni żeby wymieniać. I jeśli tak to co ile km?
3. Tarcze hamulcowe - czy w tym modelu są te pływające za 2k+ sztuka czy jakieś inne lub dostępne tańsze zamienniki?
4. Chyba najważniejsze - jest jakaś wada fabryczna lamp. Widziałem że ktoś opisywał to już w internecie - pojawiają się pęknięcia w jakimś wąskim elemencie i dostaje się wilgoć. Jako rozwiązanie widziałem tekst żeby wylać wodę, wysuszyć, zalepić otwór i jeździć dalej. Podobno serwis mówi że to nie podlega gwarancji a za wymianę kompletu w aso krzyknęli 24 tysiące (sic!). W opisywanym modelu pojawiło się to w obu lampach, z czego w jednej przestał świecić jakiś dolny led. Na szczęście pomogła wymiana jakiejś płytki za 500zł + 500zł robota. Mają uszczelnić żywicą i spolerować tak żeby było tip top. Czy powinienem się tym martwić na przyszłość?

Re: GS 200t

Posted: 17 Sep 2024, o 20:21
by ledziu
kosaa wrote: 17 Sep 2024, o 14:41 Witam wszystkich!

Jako że nie jestem specem ani od lexusa ani w ogóle od motoryzacji zwracam się z pytaniem do specjalistów/pasjonatów których pewnie jest tu paru   ;)


​​​​​
​​Ogólnie mam wrażenie że jest mała rotacja tych modeli na portalach aukcyjnych i nie wiem czy po prostu ludzie się ich nie pozbywają czy to słabo chodliwy model. 
Z góry dzięki za każdą radę  :piwo:
 
 
 


 
Silnik jest ok.a nawet więcej niż ok.jak na dzisiejsze czasy. 

Co do rotacji tych aut to jest normalna tylko nowych aut  sprzedanych w Pl było bardzo mało. podobna jest sytuacja innych krajach eu. Na to nakłada się jeszcze niechęć prywatnych importerów do sprowadzania Lexus öw (specyficzna sytuacja serwisowa i totalnie zwaleni (zjeb...ni) jak to mazwałeś "pasjonaci"  i niestety finalnie jest tych aut bardzo mało. 
 

Re: GS 200t

Posted: 17 Sep 2024, o 21:37
by liquid8p
Była akcja serwisowa na jak dobrze pamiętam pompę paliwa niskiego ciśnienia i zbiornik par paliwa. Być może było ich więcej, ja byłem na tych dwóch wymienionych. Znajomy od którego chcesz kupić auto powinien mieć papiery potwierdzające dokonanie tych akcji.

1. Moim zdaniem nie warto, dobry mechanik zrobi to równie dobrze, a pewnie nawet i lepiej.
2. Olej w skrzyni trzeba wymieniać, jak każdy inny olej, jak również w tylnym dyferencjale. Ja u siebie planuje wymienić olej w skrzyni na 50tys.
3. U mnie były modyfikowane tarcze i mam te droższe, w aso teraz 1600 sztuka. Zamienników za bardzo nie ma, można oddać do przetoczenia, jak nie ma dużego rantu. Ja tak zrobiłem u siebie i są jak nowe.
4. Słyszałem o tym, ale ja posiadam model RC, więc tutaj się nie wypowiadam.

Re: GS 200t

Posted: 18 Sep 2024, o 10:26
by kosaa
Dopytałem o akcje serwisowe to mówi że na żadnej nie był a po vinie wyskoczyło że zapraszają na wymianę poduszki kierowcy i nic więcej :?
 
2 - A co myślisz o zaleceniach aso że nie przewidują awarii skrzyni i żeby oleju nie wymieniać, oraz o wpisach w internecie że komuś po wymianie skrzynia zaczęła gorzej pracować?

3 - Jak to modyfikowane? W sensie sam coś tuningowałeś? W zasadzie teraz jak szukam to do tego modelu wyskakują tarcze 334mm w ludzkich cenach. Czy można ich używać dowolnie czy od czegoś to zależy czy będą pasować w konkretnym egzemplarzu gs'a?

4 - Jaki to model RC? On ma inne lampy?

Re: GS 200t

Posted: 18 Sep 2024, o 10:46
by Animal
Mam GS-a z tym silnikiem od pół roku i zrobiłem już prawie 30kkm (teraz auto ma 100kkm).
Filtry, olej w silniku i olej skrzyni wymieniam sam - jest to banalnie proste w przypadku tego modelu. Kompletnie nie widzę potrzeby udawania się do jakiegokolwiek mechanika.
W każdym aucie jakie do tej pory miałem producent nie przewidywał wymiany oleju w skrzyni... ale zawsze wymieniałem i skrzynia zawsze pracowała lepiej niż przed wymianą.

Odnośnie tarcz hamulcowych to najprawdopodobniej masz tarcze 356mm (pomimo, że ogólnodostępne są tarcze 334mm). Nie można ich stosować zamiennie - musiałbyś wymienić zaciski i zastosować inne klocki hamulcowe.
Początkowo tarcze 356mm były gładkie. Ponieważ Lexus zaobserwował problemy z ich wyginaniem, to w późniejszej fazie były stosowane tarcze nacinane w tym samym rozmiarze.