Page 1 of 24
Lexus ES model 2023
Posted: 28 Jun 2023, o 07:38
by Tomasz76
Minął rok od czasu odebrania dwóch nowych Lexusów NX 350h. W związku z tym, że jestem bardzo zadowolony z zakupu, to postanowiłem zamówić Lexusa ES. Tym bardziej, że ostatni FL tego modelu dużo pozmieniał. Zamówienie złożyłem na początku maja i dostałem informację, że samochód dotarł już do Polski. Zamówiłem wersję Business Edition, ponieważ był krótki czas oczekiwania na tą wersję. Jestem bardzo ciekawy porównania do NX. Widzę, że na forum nie ma użytkowników Lexusów ES, bo wszyscy kupują NX.
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 28 Jun 2023, o 22:58
by mcendrju
Tomasz76 wrote: ↑28 Jun 2023, o 07:38
Minął rok od czasu odebrania dwóch nowych Lexusów NX 350h. W związku z tym, że jestem bardzo zadowolony z zakupu, to postanowiłem zamówić Lexusa ES. Tym bardziej, że ostatni FL tego modelu dużo pozmieniał. Zamówienie złożyłem na początku maja i dostałem informację, że samochód dotarł już do Polski. Zamówiłem wersję Business Edition, ponieważ był krótki czas oczekiwania na tą wersję. Jestem bardzo ciekawy porównania do NX. Widzę, że na forum nie ma użytkowników Lexusów ES, bo wszyscy kupują NX.
Jestem ciekaw porównania, bo z tego co masz w danych to masz NXa Omotenashi, a ES BE to dosyć duża bieda (chciałem kiedyś w 2020 zamówić BE+, wtedy ceny były wręcz śmieszne w porównaniu do teraz), ale brak składanych lusterek mnie zniechęcił, a także parę innych rzeczy in minus (w wyposażeniu) w porównaniu do bieda NXa 200t Elite.
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 29 Jun 2023, o 07:19
by Tomasz76
Lexus ES ma służyć głównie do jeżdżenia po drogach ekspresowych i autostradach, a NX do kręcenia się po mieście i drogach lokalnych. Z tym słabym wyposażeniem wersji Business Edition w porównaniu do Omotenashi nie jest tak do końca, jak mówisz. Np. w ES fotel pasażera ma regulację odcinka lędźwiowego, a najbogatsza wersja NX nie ma. Z kolei w NX mam wentylację foteli, a w ES jej nie będzie. Najbardziej ciekawi mnie różnica w spalaniu, komforcie jazdy, wyciszeniu wnętrza i wygłuszeniu komory silnika. Uważam, że w NX przy dynamicznym przyspieszaniu silnik jest zbyt głośno słyszalny w kabinie.
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 29 Jun 2023, o 10:32
by mcendrju
Tomasz76 wrote: ↑29 Jun 2023, o 07:19
Lexus ES ma służyć głównie do jeżdżenia po drogach ekspresowych i autostradach, a NX do kręcenia się po mieście i drogach lokalnych. Z tym słabym wyposażeniem wersji Business Edition w porównaniu do Omotenashi nie jest tak do końca, jak mówisz. Np. w ES fotel pasażera ma regulację odcinka lędźwiowego, a najbogatsza wersja NX nie ma. Z kolei w NX mam wentylację foteli, a w ES jej nie będzie. Najbardziej ciekawi mnie różnica w spalaniu, komforcie jazdy, wyciszeniu wnętrza i wygłuszeniu komory silnika. Uważam, że w NX przy dynamicznym przyspieszaniu silnik jest zbyt głośno słyszalny w kabinie.
No może nieco przesadzam z tym wyposażeniem, przedlift w wersji BE miał też nieco mniej niż teraz, ale ES tak jak UX mają dla mnie niewytłumaczalne braki w tych niższych wersjach jak automatyczne składanie lusterek. Ciekawe jak w porównaniu wypadną te podstawowe lampy (Bi-LED) do Quad-LEDów NXa, szczególnie, że ma być jeżdżony w trasach.
Jeżeli chodzi o siedzenia to fakt, dziwi mnie to, że pasażer nie ma regulacji odcinka lędźwiowego w NX.
Generalnie to ES to jeszcze taka trochę stara szkoła Lexusa z czasów NX I, RX IV, czy UX. Ja bym z chęcią kupił sobie właśnie takiego ESa (lubię sedany nad SUVy, tylko mało praktyczne są), gdyby oferował mocniejszą jednostkę z AWD i pozwalał złożyć siedzenia tylne
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 29 Jun 2023, o 11:05
by Tomasz76
ES to już stara konstrukcja. Liczę na to, że za rok lub dwa wyjdzie nowy model. Obecny ES nie dosyć, że nie ma składanej tylnej kanapy, to nie ma możliwości założenie boxa dachowego. Na szczęście te opcje nie są mi potrzebne, ponieważ ma to być auto biznesowe.
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 30 Jun 2023, o 09:44
by ppin67
W ES (użytkuję biznesowo, wersja przed FL, Business Edition +) w porównaniu do NX jest ciszej, to fakt, ale nie jest to przepaść, a średnie spalanie mam na poziomie 6,5l, gdzie większość tras to miasto (ok.60%).
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 30 Jun 2023, o 12:21
by pss
Lexus to w ogóle dramat ostatnio... jak zrobili AWD do ES to tylko dla wersji z starą 2,5 benzyna, 3,5 dostało FWD i brak wersji z nowym silnikiem 2,4t
Kanapa z tyłu to w ogóle bez komentarza, hak i konstrukcja dachu...
To chyba naprawdę tak specjalnie by zamówić LS, no ale tego wykastrowali na rynku EU z benzyny i ma śmieszną hybrydę ( patrząc na cenę / półkę ).
NX też ma fajną wersje ale poza EU i tam potrafili wcisnąć 2.4 benzyna turbo z AWD, a nam dali hybrydę z pseudo AWD ; )
Wychodzi teraz sensowny GX i też go nie będzie w EU:
https://www.lexus.com/newGX
Ten jest pięknie pokazany na lexus.com, a u nas ?
Chwalą się premierą tego czegoś:
https://www.lexus-polska.pl/new-cars/lbx-world-premiere xD
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 2 Jul 2023, o 10:58
by Tomasz76
Przeskok cenowy pomiędzy ES a LS jest ogromny. Nie jeździłem nigdy LS więc trudno mi się wypowiedzieć na temat tego auta. Z tego co słyszałem, to w przyszłym roku może pojawić się nowy LS. Wtedy na pewno przymierzę się do zakupu tego auta. Ja w Lexusach cenię najbardziej spokój podczas jazdy i bezawaryjność, której konkurenci mogą tylko pozazdrościć. Jeśli ktoś lubi sobie poszaleć na drodze, to kupuje AMG, serię M lub RS.
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 2 Jul 2023, o 11:04
by Tomasz76
ppin67 wrote: ↑30 Jun 2023, o 09:44
W ES (użytkuję biznesowo, wersja przed FL, Business Edition +) w porównaniu do NX jest ciszej, to fakt, ale nie jest to przepaść, a średnie spalanie mam na poziomie 6,5l, gdzie większość tras to miasto (ok.60%).
Podobno po ostatnim FL ma być jeszcze ciszej we wnętrzu. Liczę na to, że w ES będzie dużo ciszej niż w NX. Jakie masz spalanie przy prędkościach 140-150?
Re: Lexus ES model 2023
Posted: 3 Jul 2023, o 13:00
by settlerk
Tomasz76 wrote: ↑2 Jul 2023, o 10:58
Przeskok cenowy pomiędzy ES a LS jest ogromny.
Też się swego czasu zastanawialem i różnica w cenie jest zbyt duża do tego co się dostaje. Chyba, że ma robić już za typową limuzynę z kierowcą to jak najbardziej dobry wybór
Tomasz76 wrote: ↑28 Jun 2023, o 07:38Zamówienie złożyłem na początku maja i dostałem informację, że samochód dotarł już do Polski. Zamówiłem wersję Business Edition, ponieważ był krótki czas oczekiwania na tą wersję.
Szybko bo akurat wziales to co im płynelo/mieli ustawione na tasme produkcyjna

. Generalnie Business Edition jest sporo dostęonych od reki w Polsce. Wystarczy podzwonić po dealerach bo w necie ich nie ma zazwyczaj wystawionych. Gorzej z wersją Prestige/Omotenashi.
ES po FL jest cichszy, jezdzilem oboma. No i wiele innych zmian jak multimedia, brak touchpada. Modelowy FY25 (czyli nawet zamowienia od wakacji 2024) ma być już nowa generacja ES'a.