Zakup NX 450h+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
no_fox_given
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2021, o 09:27
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: no_fox_given »

Marslo pisze: 26 lip 2023, o 17:59 Zasieg na pradzie naszego NX zbliza sie nieuchronnie do 90 km ;)
 
 

 
Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km ;)
Awatar użytkownika
machony79
Lex Driver
Posty: 464
Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
Model Lexusa: NX200t
Skąd:: Katowice
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: machony79 »

no_fox_given pisze: 27 lip 2023, o 11:39

 
 

 
Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km ;)

 
A tam ciężką. Po to masz 300 KM żeby z nich korzystać a nie walczyć o każdą złotówkę.
STOP HYBRID GO SMOG
no_fox_given
Nowy lex user
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2021, o 09:27
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: Kraków
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: no_fox_given »

machony79 pisze: 27 lip 2023, o 12:21
no_fox_given pisze: 27 lip 2023, o 11:39

 
 

 
Za ciężką nogę chyba mam bo ledwie jestem w stanie przekroczyć 70 km ;)


 
A tam ciężką. Po to masz 300 KM żeby z nich korzystać a nie walczyć o każdą złotówkę.

 
I tego się trzymam, nie płaczę po nocach o te ~15 km zasięgu :D Aczkolwiek jestem pełen podziwu dla pani, która (wg opowieści ASO) zrobiła RXem 100 km na jednym ładowaniu :D

Z innej bajki to widać jak to auto kombinuje z napędem: w trybie auto mocniejsze depnięcie gazu włącza silnik spalinowy, ale zauważyłem że jak było zimno (i baterie trzeba było dogrzewać), to potem się ten spalinowy długo nie wyłączał (przeważnie już dojechałem gdzie chciałem), a latem chwilę pochodzi i idzie spać. Generalnie przyzwyczaiłem się że silniki żyją własnym życiem (i najlepiej im jak dla mnie właśnie w auto), ale za miastem ręcznie wybieram hv, bo potrafi na obwodnicy się przełączyć na prąd (z absurdalnym zużyciem; aerodynamika już nawet nie kiosku a małego lidla nie pomaga)
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

Duzo zalezy od stylu jazdy i miejsca zamieszkania .Nasz NX jezdzi na co dzien w trybie EV po malym miescie i miedzy miejscem zamieszkania na wsi a tym malym miastem. Dlatego jazda jest plynna i niezbyt szybka. Dzieki temu oraz letniej pogodzie zasieg auta w trybie EV rosnie i wlasnie osiagnal oczekiwane 90 km. Od wrzesnia wraz z ochlodzeniem bedzie sie zapewne obnizal.
Sadze,ze mozna przyjac, ze w naszym przypadku NX 450h+ ma na pradzie sredniorocznie ok 70- 80 km zasiegu.
 
 
 
 
 
Załączniki
IMG_5342.png
IMG_5342.png (33.25 KiB) Przejrzano 948 razy
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

Dzis mija rok jak odebralismy naszego NX 450h+. Auto zrobilo ok 10,5 tys km, z czego 2/3 na pradzie. Ladowarka Zaptec pokazuje , ze zaladowalismy ok 1390 kWh, do tego trzeba dodac ok 200 kWh zanim ja zainstalowalismy oraz 62,5 kWh w ciagu kilku dni,  kiedy aplikacja Zaptec sie wysypala i dostalem dane od obslugi klienta do recznego podliczenia. Razem ok 1650 kWH . Zakladajc , ze ok 40 % naladowalismy z paneli PV, a pozostale 60 % naladowialismy w taryfie nocnej przy cenie ok 40 gr /kWh daje nam to koszt ok 400 pln za 7 tys km.
Plus ok 330 l benzyny ( srednie zuzycie w Lexus Link to 3,3 l / 100 km ). Zuzycie pradu 22,2 kWh/100 km.
Lacznie ok 2,6 tys pln za paliwo i prad na dystansie ok 10,5 tys km.
Poprzedni NX zony ( 200 T ) palil srednio ok 9-10 l , co oznacza ,ze oszczednosc rocznie wynosi ok 4 tys pln przy przebiegu ok 10 tys km.
Auto bylo drozsze od 350 h w tej samej specyfikacji o ok 50 tys pln . Zakladam ,ze przy odsprzedazy po 8 latach cena za plug in bedzie o 15 tys wyzsza od zwyklej hybrydy. Pozostaje wiec ok 35 tys roznicy w cenie. Po 8 latach odzyskamy ok  32 tys, a przy wzroscie cen benzyny szybciej. Wszystko zalezy od tempa wzrostu cen benzyny i pradu oraz rocznych przebiegow.
Przyjemnosc jazdy elektrykiem gratis;) . Moc ponad 300 kM rowniez;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Załączniki
IMG_5922.png
IMG_5922.png (31.12 KiB) Przejrzano 650 razy
IMG_5923.png
IMG_5923.png (28.8 KiB) Przejrzano 650 razy
IMG_5921.png
IMG_5921.png (33.75 KiB) Przejrzano 653 razy
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2023, o 09:23 przez Marslo, łącznie zmieniany 1 raz.
mcendrju
Lex user
Posty: 183
Rejestracja: 17 lip 2018, o 17:17
Model Lexusa: RX 300 (mk IV) | NX 350h AWD
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: mcendrju »

Marslo pisze: 22 wrz 2023, o 15:56 Dzis mija rok jak odebralismy naszego NX 450h+. Auto zrobilo ok 10,5 tys km, z czego 2/3 na pradzie. Ladowarka Zaptec pokazuje , ze zaladowalismy ok 1390 kWh, do tego trzeba dodac ok 200 kWh zanim ja zainstalowalismy oraz 62,5 kWh w ciagu kilku dni,  kiedy aplikacja Zaptec sie wysypala i dostalem dane od obslugi klienta do recznego podliczenia. Razem ok 1650 kWH . Zakladajc , ze ok 40 % naladowalismy z paneli PV, a pozostale 60 % naladowialismy w taryfie nocnej przy cenie ok 40 gr /kWh daje nam to koszt ok 400 pln za 7 tys km.
Plus ok 330 l benzyny ( srednie zuzycie w Lexus Link to 3,3 l / 100 km ). Zuzycie pradu 22,3 kWh/100 km.
Lacznie ok 2,6 tys pln za paliwo i prad na dystansie ok 10,5 tys km.
Poprzedni NX zony ( 200 T ) palil srednio ok 9-10 l , co oznacza ,ze oszczednosc rocznie wynosi ok 4 tys pln przy przebiegu ok 10 tys km.
Auto bylo drozsze od 350 h w tej samej specyfikacji o ok 50 tys pln . Zakladam ,ze przy odsprzedazy po 8 latach cena za plug in bedzie o 15 tys wyzsza od zwyklej hybrydy. Pozostaje wiec ok 35 tys roznicy w cenie. Po 8 latach odzyskamy ok  32 tys, a przy wzroscie cen benzyny szybciej. Wszystko zalezy od tempa wzrostu cen benzyny i pradu oraz rocznych przebiegow.
Przyjemnosc jazdy elektrykiem gratis;) . Moc ponad 300 kM rowniez;)
 

 
Czyli ogólnie się nie opłaca, a w każdym razie zysk czysto materialny jest nikły bądź żaden. Pewnie przy sporych przebiegach rzędu 25+ kkm można by mówić o oszczędnościach, wtedy też mamy drugą stronę medalu bo auto trzeba ładować, a takie przebiegi sugerują, że "nie ma kiedy". Wydaje się, że używanie tego auta jako czystego elektryka, jeżeli jeździ się wokoło komina, jest największą zaletą i oszczędnością.
Bezcenne na pewno jest to, że można się poruszać autem bezszelestnie i do tego ma się te 300KM - tego nie przeliczy się na złotówki, ale nie oszukujmy się te 50k na 8 lat inwestując nawet w bezpieczne instrumenty przyniosłoby dużo większe korzyści.

Żeby nie było, gdybym mógł, to bym z chęcią zamówił 450h+ zamiast 350h, dla samej frajdy jazdy takim autem, ale wolę te pieniądze wydać na co innego w tym momencie :)
Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017

NX 350h AWD Prestige + Design + Tazuna + Premium => zamówiony: 2.03.2023,
planowany odbiór: sierpień 2024,
produkcja rozpoczęta: 26.07.2023,
opuścił fabrykę: 4.08.2023,
w drodze (przypłynął do portu): 18.09.2023
u dealera 31.10.2023
odbiór: 21.11.2023
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

No niby tak, ale chetnie podejde do oceny rentownosci jak benzyna bedzie po 10 pln za litr;)
Ostatnio we Fr placilismy 2-2,1 e za litr E10.
Jak juz nam tu zrobia powyborcza podwyzke i u nas bedzie blisko 8 pln to wtedy 450h+ bedzie bardzo bezpiecznym i rentownym wehikulem inwestycyjnym;)
Do tego dosc szybkim;)
 
 
Ghotti
Lex Master
Posty: 1385
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Ghotti »

50k katalogowo jest drozszy odlicz te 15% rabatu ~~ wychodzi 42,5k +\- według wyliczeń kolegi wyjdzie sie na 0 przy 100k km czyli np. przy moich 15k rocznie jakieś 7 lat. Do tego
samochód będzie droższy przy odsprzedaży no i te 6s do 100 pewnie przyjemne :)
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
whero
Lex Driver
Posty: 471
Rejestracja: 12 paź 2021, o 14:20
Model Lexusa: rx, gs, nx
Skąd:: Pomorskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: whero »

opłacalność - pomijamy wszystkie kwestie osobiste związane z użytkownikiem (albo jak powyżej że jak ktoś chce mieć 300km pod stopą to dopłaci ;) )

czytałem gdzieś historię o osobie która dzień w dzień robiła trasy po usa ~ i facet zdecydował się na priusa w wersji plug-in żeby jeżdząc po autostradach i nocując w aucie na przystankach dla ciężarówek mógł auto zostawić na całą noc z cicho chodzącą klimatyzacją / ogrzewaniem z baterii 
 
Marslo
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
Skąd:: Wlkp
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Marslo »

Czekajac na dostawe mojego nowego RX plug in zalozylismy w pracy ladowarke na karty RFID. Dzis pierwsze odpalenie i sprawdzenie dzialania na zony NX.
Jak widac ladowarka pokladowa NX pozwala nawet 6,8 kW ladowac przy 32 A.
Na dachu mamy 17,5 kWp paneli, wiec jazda na pradzie bedzie tania i ekologiczna.
 
 
 
Załączniki
IMG_5940.jpeg
IMG_5940.jpeg (139.72 KiB) Przejrzano 510 razy
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus NX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości