Zakup NX 450h+

Wszelkie informacje na temat zakupu modelu NX
ODPOWIEDZ
Ghotti
Lex Master
Posty: 1385
Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
Model Lexusa: 350h
Skąd:: mazowieckie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: Ghotti »

Bo ML w poprzednim NX to była popierdółka :) pewnie teraz pioneer = ML ze starego NX ML.
350h omotenashi

26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
arturk884
Lex user
Posty: 79
Rejestracja: 13 wrz 2022, o 15:29
Model Lexusa: Nx 450h+
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: arturk884 »

Mam pytanie do posiadaczy nx450h+ wersji f sport
W wyposażeniu wyczytałem że, lafowarka do gniazdka w wersji f sport jest mocniejsza od tej w wersji prestige a na swojej mam napisane tylko 10amper
 
 
Załączniki
IMG_20230323_185207.jpg
IMG_20230323_185207.jpg (102.67 KiB) Przejrzano 433 razy
marekh
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2023, o 21:55
Model Lexusa: nx450h+
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marekh »

Leśny pisze:3 sty 1970, o 13:36 Zrobiłem 1500 km i mogę wstępnie opisać wrażenia.
Z tych 1500km tylko 100 km zrobiłem "na benzynie".
Kupując 450h+ nie kierowałem się ekonomiką jazdy ale patrząc teraz ceny paliwa tylko się uśmiecham przejeżdżając obok stacji paliw.
Teraz mogę już w pełni przekonany powiedzieć iż 450h+ to w zasadzie auto elektryczne z możliwością jazdy hybrydowej w przypadku zużycia prądu. Na co dzień zasięg 70km oraz moc 260KM mi wystarcza.
Jazda "elektrykiem" jest bez porównania przyjemniejsza od jazdy spalinowka. To samochód żony z którego nie chce wysiadać a moje X7 stoi w garażu. Będę sprzedawał i zamawiał RX jak wyjdzie 450h+ z tym samym napędem co w NX450h+.
Jeszcze raz potwierdzam to co powiedział Pertyn iż 450h+ prowadzi się lepiej od 350h. Nie dziwię się już dlaczego różnica w cenie jest 50tys zł.
Rozkminilem temat ładownia.
Że zwykłego gniazda ładuje się jakieś 7h kablem dołączonym z samochodem.
Kupiłem wallboxa mobilnego czyli kabel do ładowania "na siłę".
Ładowanie będzie wtedy trwało jakieś 2 h.
Ważna rzecz!
Decydując się na ładowanie wallboxem należy sprawdzić przyłącze mocy do domu. Należy posiadać 22kw. Jeżeli ma się mniej to prędkość ładowania będzie niższa. Pod warunkiem jeżeli wallbox ma możliwość ustawiania mocy ładownia inaczej wywala korki w skrzynce.
Reasumując.
450h+ to " samochód elektryczny" pozbawiony wad samochodu elektrycznego. Jedyny sensowny plugin na rynku obok bliźniaczej RAV4.
Inne pluginy to samochody spalinowe z wspomaganiem silnikiem elektrycznym o małej mocy i małym zasięgu. Nie da się nimi normalnie jeździć na prądzie
W 450h+ jest całkowicie odwrotnie. Mocny silnik elektryczny wspomagany słabym spalinowym
Bajka.
Polecam zakup NX450h+

 
A możesz podpowiedzieć jakiego tego wallboxa kupiłeś?
 
tipsi
Lex user
Posty: 78
Rejestracja: 21 lut 2023, o 10:41
Model Lexusa: NX (wannabe)
Skąd:: Łódź
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: tipsi »

Ja używam takiego: https://www.ceneo.pl/139240898
Jest w porządku. Poprzedni (innej marki) zepsuł się nieodwracalnie po pół roku pracy. Ten ładuje dzień w dzień od 2,5 roku i do tego ma naprawdę dobrą krzywą ładowania (wiele modeli wallboxów ogranicza moc ładowania bardziej niż to konieczne).
marekh
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2023, o 21:55
Model Lexusa: nx450h+
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marekh »

tipsi pisze: 25 mar 2023, o 21:59 Ja używam takiego: https://www.ceneo.pl/139240898
Jest w porządku. Poprzedni (innej marki) zepsuł się nieodwracalnie po pół roku pracy. Ten ładuje dzień w dzień od 2,5 roku i do tego ma naprawdę dobrą krzywą ładowania (wiele modeli wallboxów ogranicza moc ładowania bardziej niż to konieczne).

 
Dzieki za info, a powiedz mi prosze, czy sam go montowałeś ( bo rozumiem że to nie jest mobilny), czy potrzebne są do niego jakies dodatkowe zabezpieczenia ( https://chargeo.pl/zestaw-zabezpieczen/ ... zowa-11kw/), takie widnieje w sklepie pod wallboxem ,który posiadasz. I jak długo trwa ładowanie NX?
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Ładowanie 450-tek to dość szeroki temat.Postaram się opisać w skrócie.

Jeżeli rozpatrujemy ładowanie w domu z wallboxów to trzeba wziąść pod uwagę rodzaj instalacji jaką posiadamy w domu ( miejscu parkingowym, garażu podziemnym itp. ) oraz rodzaj ładowarki pokładowej samochodu. W 450-tkach ładowarka pokładowa jest 1-fazowa. Najprościej to ujmując nasz akumulator jest ładowany " jednym kabelkiem " w przeciwieństwie do ładowarek pokładowych 3-fazowych gdzie akumulator jest ładowany " trzema kabelkami ".

Podobnie jest z Wallboxami : są 1-fazowe oraz 3-fazowe. Ponieważ ładowarka pokładowa NX-a jest 1-fazowa to wallbox też wystarczy 1-fazowy. W przypadku zastosowania 3-fazowego wallboxa 2-fazy będą nieużywane, w żaden sposób nie przyspieszy nam to ładowania.

Jeżeli chcemy mieć szybkie ładowanie to proponuje dwie opcje.

Pierwsza bardziej ekonomiczna: trzeba zrobić dwie rzeczy-po pierwsze sprawdzamy moc przyłączeniową naszego domu ( garażu, miejsca parkingowego ...).Moc przyłączeniowa jest związana z zabezpieczeniem przy liczniku. Jeśli zabezpieczenie przy liczniku jest mniejsze niż 32A to piszemy pismo do firmy dostarczającej energię o zwiększenie mocy przyłączeniowej tak aby mieć zabezpieczenie przy liczniku 32A ( dla domów jest to związane z jednorazową opłatą, nic więcej nas to nie kosztuje ). Po drugie trzeba zmienić ładowarkę do samochodu ( tą, którą wpinamy do gniazdka w domu i do gniazda ładowania samochodu ). Ta którą dostaliśmy z samochodem ma tylko 10A. Musimy kupić taką, która wykorzysta 32A. W tej opcji trzeba jeszcze sprawdzić zabezpieczenie gniazda z którego ładujemy samochód ( w tablicy zabezpieczeń w domu ).To gniazdko też powinno mieć zabezpieczenie 32A. I już. Spełniając te warunki naładujemy samochód w ok. 2,5 h od 0 do 100%

Druga opcja to kupno takiego urządzenia https://shop.evtun.com/product/accelev-v2-8kw-2-phase/ pod warunkiem posiadania instalacji 3 fazowej.
Wówczas nie ważna jest moc przyłączeniowa w domu, bo to urządzenie jest podłączone pod instalację 3-fazową i sumuje nam prąd z poszczególnych faz i "podaje" go do 1-fazowej instalacji ładowania samochodu. Ten sposób również pozwala naładowac NX-a w 2,5 h, bez zmian w instalacji domowej, podłączając się do gniazda siłowego.
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnio zmieniony 26 mar 2023, o 14:40 przez marek_wasowicz, łącznie zmieniany 7 razy.
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

Jeszcze pare przemyśleń:
Wallbox podany w linku przez użytkownika tipsi nie naładuje NX-a z pełną prędkością. Na każdą fazę przypada 16A, więc zgodnie z tym co napisałem wyżej uzyskamy ładowanie z mocą 1 fazy. 16A x 240V = 3,8 kW. Czyli 18kW : 3,8kW = ok. 5 godzin.
Jeżeli ktoś nie ma w planach ładowania innych samochodów z ładowarką trójfazową to bezsensu jest inwestowanie w wallboxa 3-fazowego. Właściwie bez sensu jest inwestowanie wogóle w wallboxa ( patrz post wyżej opcja pierwsza ).
Opcja druga w poście powyżej może być bardzo pomocna jeśli ktoś ze względów technicznych nie może zwiększyć mocy przyłączeniowej. Wtedy z instalacji 3 fazowej i natężeniu 16A na fazę można uzyskać maksymalną prędkość ładowania.
Zapraszam do dyskusji.
 
marekh
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2023, o 21:55
Model Lexusa: nx450h+
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marekh »

Dzięki, super informacje dla laika czyli dla mnie np:)
A ładowarka w tej opcji pierwszej, czy mógłbyś jakąś polecić, bo ja tego nie ogarniam do konca. Czy np chodzi o cos takiego : https://allegro.pl/oferta/ladowarka-ev- ... 3174461798 albo  https://allegro.pl/oferta/ladowarka-ev- ... 3174462132
 
Awatar użytkownika
marek_wasowicz
Lex user
Posty: 129
Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
Model Lexusa: NX 450h+
Skąd:: małopolskie
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marek_wasowicz »

To są te same ładowarki. Mogą być jeśli masz w domu siłę, zabezpieczenia 32A na każdej fazie siły. Wtedy będziesz ładował NX maksymalną mocą, ale 2 fazy tej ładowarki będą nieużywane. Jeśli kiedyś planujesz zmianę auta na taki z ładowarką pokładową 3-fazową to bierz. Jednak nie wiadomo co będzie w motoryzacji za kilka lat.

Jeśli koniecznie chcesz wallboxa to mogę Ci polecić do NX-a takiego https://shop.evtun.com/product/accelev- ... arger-32a/. Tutaj też warunek jest taki, ze zabezpieczenie przy liczniku 32A i zabezpieczenie dla tego wallboxa 32A w skrzynce domowej.

Taki sam efekt uzyskasz kupując np https://pl.aliexpress.com/item/10050040 ... MuYDPs1eIV , ale znowu warunek zabezpieczenie przy liczniku 32 A i zabezpieczenie do gniazdka do którego to podłączysz 32A

Tutaj jeszcze wallbox 1 fazowy : https://pl.aliexpress.com/item/10050041 ... pt=glo2pol
 
Jeśli boisz się rzeczy z aliexpress to tutaj masz: https://allegro.pl/oferta/stacja-ladowa ... 1779118903https://allegro.pl/oferta/stacja-ladowa ... 1861202187https://allegro.pl/oferta/wallbox-abb-t ... 2132484954

Jeżeli nie mamy ograniczeń budżetowych to najlepszą opcją jest kupienie tego : https://shop.evtun.com/product/accelev-v2-8kw-2-phase/ i proste wpięcie do siły. Wtedy bez żadnych kombinacji, zwiększania mocy przyłączeniowych, zabezpieczeń i innych historii ładujemy auto z pełną prędkością.
marekh
Nowy lex user
Posty: 9
Rejestracja: 27 lut 2023, o 21:55
Model Lexusa: nx450h+
Skąd:: Opole
Kontakt:

Re: Zakup NX 450h+

Post autor: marekh »

Bardzo dziekuję za pomoc, teraz poogarniam jak to u mnie z tym prądem jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Lexus NX”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: matti05, sebski i 3 gości