Zakup NX 450h+
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Kontakt:
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Dzis auto na przejechanie 43,9 km zuzylo 8,2 kWh przy wlaczonej klimatyzacji co daje zuzycie 18,7 kWh/100 km. Po przebiegu 9 tys km srednie zuzycie na 100 km to 23 kWh i 3,4 l benzyny (od konca wrzesnia 22).
Po ladowaniu aplikacja Lexus Link pokazuje zasieg 86 km bez klimatyzacji i 84,3 km z klimatyzacja.
Zuzycie pradu przy letniej pogodzie jest ok 30% nizsze, niz przy ujemnych temperaturach.
O ok 30 % wzrosl rowniez zasieg na pradzie w stosunku do zimowego.
Co oznacza duzo wieksza zaleznosc zuzycia energii od temperatury zewnetrznej, niz w przypadku napedu spalinowego.
Po ladowaniu aplikacja Lexus Link pokazuje zasieg 86 km bez klimatyzacji i 84,3 km z klimatyzacja.
Zuzycie pradu przy letniej pogodzie jest ok 30% nizsze, niz przy ujemnych temperaturach.
O ok 30 % wzrosl rowniez zasieg na pradzie w stosunku do zimowego.
Co oznacza duzo wieksza zaleznosc zuzycia energii od temperatury zewnetrznej, niz w przypadku napedu spalinowego.
Ostatnio zmieniony 7 cze 2023, o 09:16 przez Marslo, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowy lex user
- Posty: 5
- Rejestracja: 2 lip 2022, o 18:10
- Model Lexusa: NX 450+
- Skąd:: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Witam. Nie wiem jak Wam to się udaje, ale ja jeżdżę od miesiąca głównie po mieście /przebieg ogólny to 1450 km/ i średnie zużycie to 25,9 kWh i 6,9 l benzyny. Dodam, że staram się jeżdzić spokojnie bez nadmiernego przyspieszania i hamowania ale jak to w ruchu miejskim nie da się jechać po "dziadkowemu". Myślę, że z czasem dobiję do 70 km na napędzie wyłącznie elektrycznym /teraz to ok 61 km/.
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
To rzeczywiscie dosc duze zuzycie jak na letnia pogode.
Mysle, ze w miare nabywania doswiadczenia i obserwowania zuzycia pradu i benzyny dostosujesz swoje przyzwyczajenia do wymogow jazdy hybrydowej.
Moze to jednak oznaczac koniecznosc jazdy „ po dziadkowemu”
Mysle, ze w miare nabywania doswiadczenia i obserwowania zuzycia pradu i benzyny dostosujesz swoje przyzwyczajenia do wymogow jazdy hybrydowej.
Moze to jednak oznaczac koniecznosc jazdy „ po dziadkowemu”
-
- Lex Master
- Posty: 1385
- Rejestracja: 12 kwie 2021, o 04:06
- Model Lexusa: 350h
- Skąd:: mazowieckie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Tak z ciekawości zapytam bo ciagle mi chodzi po głowie sprzedaż 350 i zamówienie 450 te 6s do 100 jest tylko przy naładowanym aku? Potem ma już te 8,5 jak standardowa hybryda? Czysta ciekawość bo to w sumie mało istotny detal
350h omotenashi
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
26.11.2021 - zamówienie
12.05.2023 - odebrany
-
- Lex Master
- Posty: 1354
- Rejestracja: 29 gru 2021, o 23:07
- Model Lexusa: NX350h
- Skąd:: Łódzkie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
6.0 vs. 6.3. Na YT w Lexus Insiderze jest porownanie.Ghotti pisze:Tak z ciekawości zapytam bo ciagle mi chodzi po głowie sprzedaż 350 i zamówienie 450 te 6s do 100 jest tylko przy naładowanym aku? Potem ma już te 8,5 jak standardowa hybryda? Czysta ciekawość bo to w sumie mało istotny detal
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Bateria nigdy nie rozładowuje się do końca.Jak masz zasięg 0 EV to masz dalej 30% ( ok. 5,5 kWh ) baterii tylko do jazdy hybrydowej. To znacznie więcej niż Ty masz w swoim 350h przy wpełni naładowanej baterii. Dlatego praktycznie nie ma różnicy w osiągach przy całkowicie rozładowanej baterii.
-
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 15:22
- Model Lexusa: RX 450h+ , NX 450h+
- Skąd:: Wlkp
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Pelna zgoda z przedmowca, z malym uzupelnieniem.
Realnie udalo mi sie naladowac zima 14,4 kWh do pelna w trakcie jednej sesji ladowania. To oznacza, ze rezerwa jest blizej 20% pojemnosci baterii. Byc moze jest to zmienne w niewielkim zakresie w zaleznosci od warunkow.
U nas nowe rekordy zasiegu i niskiego zuzycia pradu. Wczoraj po zrobieniu 46,3 km auto przyjelo 8,6 kWh z ladowarki do rozlaczenia, co daje srednia 18,6 kWh/100km. Srednia od poczatku uzytkowania spadla do 22,8 kWh i 3,3 l/100 km, przebieg ok 9300 km.
Mam pytanie - wczoraj zauwazylem, ze przy ustawieniu wentylacji na Auto do kabiny naplywalo schlodzone powietrze, mimo, ze przycisk AC nie byl zalaczony ( kontrolka sie nie swiecila). Czy to mozliwe?
Temperatura ustawiona na 21 stopni, na zewnatrz 27.
Realnie udalo mi sie naladowac zima 14,4 kWh do pelna w trakcie jednej sesji ladowania. To oznacza, ze rezerwa jest blizej 20% pojemnosci baterii. Byc moze jest to zmienne w niewielkim zakresie w zaleznosci od warunkow.
U nas nowe rekordy zasiegu i niskiego zuzycia pradu. Wczoraj po zrobieniu 46,3 km auto przyjelo 8,6 kWh z ladowarki do rozlaczenia, co daje srednia 18,6 kWh/100km. Srednia od poczatku uzytkowania spadla do 22,8 kWh i 3,3 l/100 km, przebieg ok 9300 km.
Mam pytanie - wczoraj zauwazylem, ze przy ustawieniu wentylacji na Auto do kabiny naplywalo schlodzone powietrze, mimo, ze przycisk AC nie byl zalaczony ( kontrolka sie nie swiecila). Czy to mozliwe?
Temperatura ustawiona na 21 stopni, na zewnatrz 27.
- Załączniki
-
- IMG_4953.jpeg (24.48 KiB) Przejrzano 436 razy
-
- IMG_4952.png (34.04 KiB) Przejrzano 438 razy
- marek_wasowicz
- Lex user
- Posty: 129
- Rejestracja: 22 cze 2022, o 18:09
- Model Lexusa: NX 450h+
- Skąd:: małopolskie
- Kontakt:
Re: Zakup NX 450h+
Marslo, już kiedyś o tym pisałem i znowu z naszych rozważań na forum to wynika,że ta bateria ma więcej pojemności niż podaję producent - 20 kWh ( oczywiście Lexus jest tego świadomy, ale celowo podaje, że bateria ma 18 kWh ).
Na niebiesko zaznaczony jest więc obszar 30% ( to jest obszar kiedy komputer pokazuje zasięg 0 km EV i mamy baterie do dyspozycji tylko dla trybu hybrydowego)
Jednak i Ty i ja obserwujemy, że ładując baterie od 0 km EV instalacja do ładowania pobiera ok 14,5- 15 kWh.
Licząc 30% z 18 kWh mamy ok.5,5 kWh
Więc 5,5 ( te 30% które zostaje) + 14,5 ( które pobiera samochód podczas ładowania daje 20kWh )
Kolejnym argumentem przemawiającym za tym jest to,że dziś każdy producent zaleca ładowanie do 80% baterii w celu wydłużenia jej żywotności.Taki zapis znajduje się w instrukcjach elektryków. W instrukcji Lexusa takiego zalecenia nie ma, więc myślę,że japończycy celowo blokują programowo ładowanie do ok 80-85% co daje właśnie 18kWh.
Oczywiście są to tylko moje przemyślenia.
W aplikacji całą bateria podzielona jest na 5 części czyli 100% / 5 = 20% na 1 część.Na niebiesko zaznaczony jest więc obszar 30% ( to jest obszar kiedy komputer pokazuje zasięg 0 km EV i mamy baterie do dyspozycji tylko dla trybu hybrydowego)
Jednak i Ty i ja obserwujemy, że ładując baterie od 0 km EV instalacja do ładowania pobiera ok 14,5- 15 kWh.
Licząc 30% z 18 kWh mamy ok.5,5 kWh
Więc 5,5 ( te 30% które zostaje) + 14,5 ( które pobiera samochód podczas ładowania daje 20kWh )
Kolejnym argumentem przemawiającym za tym jest to,że dziś każdy producent zaleca ładowanie do 80% baterii w celu wydłużenia jej żywotności.Taki zapis znajduje się w instrukcjach elektryków. W instrukcji Lexusa takiego zalecenia nie ma, więc myślę,że japończycy celowo blokują programowo ładowanie do ok 80-85% co daje właśnie 18kWh.
Oczywiście są to tylko moje przemyślenia.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2023, o 11:00 przez marek_wasowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ghotti, marcin76 i 4 gości