z aspektów jakościowych ~ przy konstrukcjach hybrydowych jakość procesów wykonania części mechanicznych silnika spalinowego, teoria operacji hybrydowej natury układu napędowego - podejście do projektowania uwzględniające procesy serwisowe utrzymania pojazdu na drodze przez długie lata, projektowanie rozwiązań technologicznych/układów hybrydowych pod dany model pojazdu/płytę podłogową zamiast przeklejania elementów z innych modelitipsi pisze: ↑29 maja 2023, o 08:18A jakież to koreańskie rozwiązania technologiczne są niskiej jakości? Pytam z ciekawości, bo zrobiłem koreańskim elektrykiem już 75 tys. i przez trzy lata dokładnie nic złego się z nim nie działo. Ani jednej nieplanowanej wizyty serwisowej. Ani jednego zakłócenia działania oprogramowania. Każdy drobiazg funkcjonuje jak od nowości. We wnętrzu brak śladów użytkowania -- nic się nie ściochrało, nie pomarszczyło, nie odpada żadne pokrętło od klimatyzacji, szyby nie pękają, do tego są całkiem odporne na kamienie. Podwozie nie rdzewieje, złącza elektryczne nie zamieniają się w akwarium z kamykami i pleśniejącym ekranem przewodu wysokiego napięcia. Pojazd nie wyczynia dziwnych grymasów z alarmem. No nic się nie dzieje z tych rzeczy, na które narzekają właściciele NX-ów na tym forum i nie tylko. To pewnie ta nędzna koreańska myśl technologiczna -- zanudzają klienta na śmierć, zero rozrywek i łamigłówek. A nie, zaraz -- była wymieniana żarówka. A potem znowu przestała działać. Mechanik w ASO nie docisnął jak należy wtyczki i się poluzowała. A tak już całkiem serio -- rozważałem zakup NXa, bo potrzebuję od czasu do czasu czegoś w miarę pakownego na wygodne dłuższe wyjazdy. A poza tym na co dzień dla żony. Ale wszystkie problemy z softem, z którymi jakoś Toyota nie umie sobie poradzić oraz znane przypadłości mechaniczne platformy TNGA (nędza antykorozyjna zwłaszcza), a przede wszystkim szalony okres oczekiwania i wygórowane ceny z d...py skłaniają mnie do poszukania bezwypadkowej Kii eNiro poprzedniej generacji (Kona ma za mały bagażnik) i poczekania na uspokojenie rozwiertuchtanej obecnie sytuacji rynkowej. Bo kupowanie auta w sytuacji przerostu popytu nad podażą to bardzo niedobra jest.whero pisze: ↑22 maja 2023, o 19:01korańskie pojazdy doradziłbym całkowicie zignorować / nie brać pod uwagę -> jakość projektowanych rozwiązań technologicznych jest daleko ~ reszta europy / tesla (o ile komuś nie przeszkadzałby brak przełączników) .. elektryka trzeba jednak wybrać najlepiej będąc świadomym wszystkich powinowactw tego wyboru - a podejrzewam że w przeciągu kilku najbliższych lat na tym polu będzie się coraz więcej rozwijało i starsze modele będą coraz mniej atrakcyjne
co do modeli czysto elektrycznych zarzutów mam znacznie mniej - ewentualnie minimalnie pozycjonowanie modeli zawierających/ nie zawierających pomp ciepła / podejście do zaprojektowania baterii pod kątem późniejszego serwisowania
koreańcy niestety potrafią 'oszczędzać' jeżeli ich klient poprosi - niestety Genesis u nas chyba wciąż oficjalnie nie ma... a jest powód że elektryczna Kona jest (przy programie mój elektryk) kosztuje połowę tego co teraz podstawowy prius... i taksówkarze - ci co robią najwięcej km i najbardziej patrzą na koszta utrzymania... i tak będą jeździć priusami