pciszewski pisze:Od poczatku grudnia 2023, do tej pory bezobsługowy, nic złego z nim się nie dzieje.
Subik juz zamowiony
Zastanawiam sie tylko czy da sie kupic gdzies ten kabelek blizej … nie na Ali
Podaja czas oczekiwania z 3 tygodnie … tylko on jest na tyle specyficzny, ze nawet nie wiadomo jak go poszukac by nie wtopic
Adapter z linku polskiego ma wtyk żeński, natomiast adapter sygnałowy przychodzący-meski, także wystarczy wypiąć go od oryginalnego subwoofer (który ma na sobie port żeński). Podłączymy wtedy tylko nowy subwoofer. Na zdjęciu dobrze widać adaptery - po lewej u góry obudowa subwoofera z adaterem męskim białym, na dole adapter przychodzacy
Po zakupie samochodu bylem bardzo rozczarowany jakoscia dźwięku, droga z salonu do domu była radosna i smutna zarazem. Nie umiałem sobie wyobrazić jak gra ML skoro w testach NX350 oceniali że jakość dźwięku jest nie wiele gorsza od bazy, dadatkowo tą dziwną opinie potwierdził sprzedawca w Lexusie , kiedy wypytywałem przed zakupem auta. Niestety w salonie nie mieli żadnego z ML więc musiałem uwierzyć na słowo. Tak więc podczas pierwszej podróży słuchając muzyki stwierdziłem że ratujemy sytuacje i kupujemy Sub bądź oddaję auto do firmy na podmianę głośnika. Po przejechaniu kilkuset km okazało się że głośniki się rozgrały i nawet stwierdziłem że bass jest Ok gdyż zaczął być słyszalny. Mimo poprawy dzwieku caly czas chodzil za mną myśl zmiany, poprzedni samochód Rav4 miał dużo gorsze głośniki i tam basu nie było wogóle i dopiero zamiana na Sub JBL BassPro HUB 200W RMS diametralnie zmieniła brzmienie. Nawet chciałem go sobie zostawić ale w Lexie nie ma koła zapasowego do którego był dedykowany wspomniany głośnik. Wałkując zagraniczne fora trafiłem na opis montażu Subwoofera Infinity Basslink Mini. Montaż w miejsce po oryginalnym subie. Właściciel rozpływał się nad jakością dźwięku i wystarczającej ilości basu ,zacząłem czytać opinie i prawie każdy użytkownik dawał mu 5 gwiazdek. Ponieważ montaż jest na miejscu starego suba uznałem że ta opcja będzie najbardziej estetyczna. Pochopnie kupiłem Infinity za 1200zł gdzie teraz wiem że bliźniaczy dla niego jest JBL BassPro Nano 100W RMS a kosztuje parę stów mniej. Mniejsza moc o połowę w porównaniu do JBL BassPro Hub wydawała się być stosunkowo niska. Poprzedni subwoofer był wykorzystywany max w połowie mocy a powyżej połowy stawał się męczący, uważałem też że głośniki powinny być mniej więcej dopasowane do mocy suba więc tym razem wybór padł na mniejszy głośnik. Teraz Jestem po montażu ,i głośnik gra bardzo dobrze nie jest męczący nie buczy a wyraźnie podkreśla niskie tony. Czuć lekkie wibracje na fotelach i co najważniejsze nie dominuje w kabinie, gdy muzyka gra cicho bass jest lekko wyczuwalny nie nachalny jednak informuje o swoim potencjale ,dokładnie tak jakbym sobie tego życzył i działa liniowo. Głośniki w drzwiach są bardzo dobrze słyszalne i uważam że nie ma sensu montować za dużego Suba. Montaż był prosty zdemontowałem cześć podłogi bagażnika i jeden boczek. Zdemonotwalem bazowy głośnik. Pod nowy podłożyłem matę piankowo-żelową całość przykręciłem do istniejących śruɓ w podłodze bagażnika. Dokładnie dwie śruby po przekątnej oryginalnie jest na 4 ale na dwóch trzymal się dobrze a ja nie chciałem ingerować w podłogę robiąc dodatkowe otwory. Do jednej nóżki przykręciłem krótka blaszkę aby złapać istniejąca śrubę podłogi bagażnika. Głośnik jest wykonany z aluminium i ma bardzo solidna budowę. Jego wysokość oceniam jako na styk z powierzchnia plastikowej zabudowy bagażnika. Co do kwestii elektrycznej to bliskość akumulatora ułatwiła montaż, dałem kabelek zadilający z bezpiecznikiem. 15A który pasował idealnie na śrubę klemy aku. Masowy przewód do pobliskiej śruby ok 20cm długości. Jako kabel sygnałowy wykorzystałem oryginalną kostkę Suba i podpiąłem do wejścia wysokopoziomowego Infinity ten Sub ma dwa wejścia L i R a ja miałem tylko dwuzyłowy kabel zasilajacy więc zgodnie z zaleceniem sprzedawcy zmostkowałem prawy z lewym. Infinity Ma też wejście liniowe ale go nie wykorzystywałem. Sprzedawca twierdził że z racji że biorę sygnał z kabla od Subwoofera to sygnał może być zniekształcony i nie pozwoli wykorzystać potencjału filtrów w nowym subie. Temat był poruszany na innych forach i użytkownicy zapewniali ze dźwięk jest ok i taki w rzeczywistości jest. Nawet chciałem wrzucić do lewego tylnego progu kabel liniowy żeby dwa razy nie rozbierać podłogi gdyby się okazało że dzwiek jest zły i trzeba wziąźć sygnał z głośnika w drzwiach. Do Suba dołączony jest potencjometr na długim kabelku, ja go przeciaglem przez progi i umieściłem w schowku po lewej stronie. Nie polecam tego rozwiązania gdyż troche za dużo zabawy żeby ten schowek zdemontować. Niektórzy twierdzą że raz ustawiony sub nie wymaga poprawek i pilocik może być obok niego. Ja podszedłem do tematu zgodnie z instrukcja. Teraz w kolejce bede wymieniał głośniki na desce i myślę że na tym zakończę. Postanowiłem zaszaleć i kupic JL audio C2 350x koszt ok 700zl. Do wyboru przekonały mnie ponadprzeciętne opinie w zestawieniu z radiem fabrycznym oraz opinie o ich naturalności brzmienia i wysokiej efektywności bez raniących uszu ostrych dźwięków. Montaż jest banalnie prosty wystarczy tylko podważyć kratkę zamienić glosniki przykręcając je dwiema śrubkami i podpiąć przy użyciu popularnych dedykowanych kabelków do Toyot i Lexów , takich samych jakie ten użyty do podłączenia Subwoofera. Głośnik basowy załącza się automatycznie po wykryciu sygnału z radia , nic nie pyka nie strzela gdy się wyłącza i wlącza radio. W Rav 4 JBL po wyłączeniu radia miał taką przypadłość że słychać było basowe pykniecie.
Załączniki
20240211_113851.jpg (59.03 KiB) Przejrzano 215 razy
20240211_113900.jpg (53.81 KiB) Przejrzano 215 razy
20240211_121614.jpg (46.47 KiB) Przejrzano 215 razy
Ostatnio zmieniony 11 lut 2024, o 22:54 przez McCaban, łącznie zmieniany 1 raz.
pciszewski pisze:Adapter z linku polskiego ma wtyk żeński, natomiast adapter sygnałowy przychodzący-meski, także wystarczy wypiąć go od oryginalnego subwoofer (który ma na sobie port żeński). Podłączymy wtedy tylko nowy subwoofer. Na zdjęciu dobrze widać adaptery - po lewej u góry obudowa subwoofera z adaterem męskim białym, na dole adapter przychodzacy
Czy dobrze zrozumialem, ze np. jest opcja by tylko uzywac nowego suba ? A stary rozlaczyc ? Moze faktycznie ma to sens … hmmmmmm
McCaban pisze:Po zakupie samochodu bylem bardzo rozczarowany jakoscia dźwięku, droga z salonu do domu była radosna i smutna zarazem. Nie umiałem sobie wyobrazić jak gra ML skoro w testach NX350 oceniali że jakość dźwięku jest nie wiele gorsza od bazy, dadatkowo tą dziwną opinie potwierdził sprzedawca w Lexusie , kiedy wypytywałem przed zakupem auta. Niestety w salonie nie mieli żadnego z ML więc musiałem uwierzyć na słowo. Tak więc podczas pierwszej podróży słuchając muzyki stwierdziłem że ratujemy sytuacje i kupujemy Sub bądź oddaję auto do firmy na podmianę głośnika. Po przejechaniu kilkuset km okazało się że głośniki się rozgrały i nawet stwierdziłem że bass jest Ok gdyż zaczął być słyszalny. Mimo poprawy dzwieku caly czas chodzil za mną myśl zmiany, poprzedni samochód Rav4 miał dużo gorsze głośniki i tam basu nie było wogóle i dopiero zamiana na Sub JBL BassPro HUB 200W RMS diametralnie zmieniła brzmienie. Nawet chciałem go sobie zostawić ale w Lexie nie ma koła zapasowego do którego był dedykowany wspomniany głośnik. Wałkując zagraniczne fora trafiłem na opis montażu Subwoofera Infinity Basslink Mini. Montaż w miejsce po oryginalnym subie. Właściciel rozpływał się nad jakością dźwięku i wystarczającej ilości basu ,zacząłem czytać opinie i prawie każdy użytkownik dawał mu 5 gwiazdek. Ponieważ montaż jest na miejscu starego suba uznałem że ta opcja będzie najbardziej estetyczna. Pochopnie kupiłem Infinity za 1200zł gdzie teraz wiem że bliźniaczy dla niego jest JBL BassPro Nano 100W RMS a kosztuje parę stów mniej. Mniejsza moc o połowę w porównaniu do JBL BassPro Hub wydawała się być stosunkowo niska. Poprzedni subwoofer był wykorzystywany max w połowie mocy a powyżej połowy stawał się męczący, uważałem też że głośniki powinny być mniej więcej dopasowane do mocy suba więc tym razem wybór padł na mniejszy głośnik. Teraz Jestem po montażu ,i głośnik gra bardzo dobrze nie jest męczący nie buczy a wyraźnie podkreśla niskie tony. Czuć lekkie wibracje na fotelach i co najważniejsze nie dominuje w kabinie, gdy muzyka gra cicho bass jest lekko wyczuwalny nie nachalny jednak informuje o swoim potencjale ,dokładnie tak jakbym sobie tego życzył i działa liniowo. Głośniki w drzwiach są bardzo dobrze słyszalne i uważam że nie ma sensu montować za dużego Suba. Montaż był prosty zdemontowałem cześć podłogi bagażnika i jeden boczek. Zdemonotwalem bazowy głośnik. Pod nowy podłożyłem matę piankowo-żelową całość przykręciłem do istniejących śruɓ w podłodze bagażnika. Dokładnie dwie śruby po przekątnej oryginalnie jest na 4 ale na dwóch trzymal się dobrze a ja nie chciałem ingerować w podłogę robiąc dodatkowe otwory. Do jednej nóżki przykręciłem krótka blaszkę aby złapać istniejąca śrubę podłogi bagażnika. Głośnik jest wykonany z aluminium i ma bardzo solidna budowę. Jego wysokość oceniam jako na styk z powierzchnia plastikowej zabudowy bagażnika. Co do kwestii elektrycznej to bliskość akumulatora ułatwiła montaż, dałem kabelek zadilający z bezpiecznikiem. 15A który pasował idealnie na śrubę klemy aku. Masowy przewód do pobliskiej śruby ok 20cm długości. Jako kabel sygnałowy wykorzystałem oryginalną kostkę Suba i podpiąłem do wejścia wysokopoziomowego Infinity ten Sub ma dwa wejścia L i R a ja miałem tylko dwuzyłowy kabel zasilajacy więc zgodnie z zaleceniem sprzedawcy zmostkowałem prawy z lewym. Infinity Ma też wejście liniowe ale go nie wykorzystywałem. Sprzedawca twierdził że z racji że biorę sygnał z kabla od Subwoofera to sygnał może być zniekształcony i nie pozwoli wykorzystać potencjału filtrów w nowym subie. Temat był poruszany na innych forach i użytkownicy zapewniali ze dźwięk jest ok i taki w rzeczywistości jest. Nawet chciałem wrzucić do lewego tylnego progu kabel liniowy żeby dwa razy nie rozbierać podłogi gdyby się okazało że dzwiek jest zły i trzeba wziąźć sygnał z głośnika w drzwiach. Do Suba dołączony jest potencjometr na długim kabelku, ja go przeciaglem przez progi i umieściłem w schowku po lewej stronie. Nie polecam tego rozwiązania gdyż troche za dużo zabawy żeby ten schowek zdemontować. Niektórzy twierdzą że raz ustawiony sub nie wymaga poprawek i pilocik może być obok niego. Ja podszedłem do tematu zgodnie z instrukcja. Teraz w kolejce bede wymieniał głośniki na desce i myślę że na tym zakończę. Postanowiłem zaszaleć i kupic JL audio C2 350x koszt ok 700zl. Do wyboru przekonały mnie ponadprzeciętne opinie w zestawieniu z radiem fabrycznym oraz opinie o ich naturalności brzmienia i wysokiej efektywności bez raniących uszu ostrych dźwięków. Montaż jest banalnie prosty wystarczy tylko podważyć kratkę zamienić glosniki przykręcając je dwiema śrubkami i podpiąć przy użyciu popularnych dedykowanych kabelków do Toyot i Lexów , takich samych jakie ten użyty do podłączenia Subwoofera. Załączanie następuje automatycznie po wykryciu sygnału z radia. Nic nie pyka i nie strzela gdy się wyłącza i wlącza radio. W Rav 4 JBL po wyłączeniu radia miał taką przypadłość że słychać było basowe pykniecie.