To Ty ją w końcu masz, (tę hybrydę) czy tylko o niej czytałeś?:)Drizzt pisze:„Problem” w tym, że hybryda również daje frajdę z jazdy. Dawno żadnym samochodem nie jeździło mi się tak przyjemnie. Wręcz czekam na możliwość przejechania się. Ale oczywiście, trzeba samemu wybrać, nikt tego za nas nie zrobi
Co wybrać 2,0T czy 300H
-
- Nowy lex user
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 lut 2020, o 14:49
- Model Lexusa: IS300
- Skąd:: opolskie
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
A w praktyce wygląda to tak: w normalnej jeździe w IS 300h panuje bardzo przyjemna cisza. Jazda miejska i po drogach krajowych daje dużo frajdy, na autostradzie też jest OK, chociaż to nie jest naturalne środowisko dla hybryd. Z kolei dźwięk uturbionego czterocylindrowca w 200t przy ostrym przyspieszaniu jest mało przyjemny i nie ma tu żadnej rewelacji pod tym względem. V6 w IS 250 miała dużo fajniejszy dźwięk, ale to już nie wróci.Jacek2323 pisze:szału nie ma:
https://www.youtube.com/watch?v=4aicxQ-Dk4g
tutaj co prawda głośniej choć to pewnie kwestia nagrania ale dynamika wyraźnie lepsza:
https://www.youtube.com/watch?v=A_DKeYJ_ox0&t=12s
Wyboru każdy powinien dokonać sam.
200t ma lepsze osiągi od hybrydy za cenę dużo wyższego spalania. Co kto lubi i czego oczekuje. Natomiast tymi filmikami nie ma co się sugerować, a jeśli kogoś interesuje tego typu jazda na codzień to powinien kupić IS F lub RC F, a nie 200t czy 300h i to zamknęłoby temat.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, o 11:54 przez Drizzt, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Chyba nie zrozumiałeś wydawałoby się prostego tekstu. Natomiast pewne jest jedno: ty nią nigdy nie jechałeś, ale masz na jej temat sporo do powiedzenia.Jacek2323 pisze:To Ty ją w końcu masz, (tę hybrydę) czy tylko o niej czytałeś?:)Drizzt pisze:„Problem” w tym, że hybryda również daje frajdę z jazdy. Dawno żadnym samochodem nie jeździło mi się tak przyjemnie. Wręcz czekam na możliwość przejechania się. Ale oczywiście, trzeba samemu wybrać, nikt tego za nas nie zrobi
Jacek2323 pisze: Nie jeździłem hybrydą ale świadomie wybrałem benzynę i nie żałuję
- machony79
- Lex Driver
- Posty: 464
- Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
- Model Lexusa: NX200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Chyba jaja sobie robisz? Uważasz,że wycie silnika non stop na 5 tyś. obr. jest przyjemniejsze od ośmio biegowego automatu?Drizzt pisze:dźwięk uturbionego czterocylindrowca w 200t przy ostrym przyspieszaniu jest mało przyjemny.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, o 12:23 przez machony79, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
A wyje tu komuś silnik non stop na 5.000 obrotów? Jeśli tak, to powinien to zgłosić, bo to nie jest normalne. U mnie tak się nie dzieje, natomiast zauważyłem takie zachowanie hybryd u osób, które nimi nie jeżdżą. Im wyje właściwie non stop, tak to już jest
- machony79
- Lex Driver
- Posty: 464
- Rejestracja: 30 sie 2020, o 15:22
- Model Lexusa: NX200t
- Skąd:: Katowice
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
To Ty porównujesz ostre przyśpieszanie. To napisz jak jest w CVT?Drizzt pisze:A wyje tu komuś silnik non stop na 5.000 obrotów? Jeśli tak, to powinien to zgłosić, bo to nie jest normalne. U mnie tak się nie dzieje, natomiast zauważyłem takie zachowanie hybryd u osób, które nimi nie jeżdżą. Im wyje właściwie non stop, tak to już jest
-
- Nowy lex user
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 lut 2020, o 14:49
- Model Lexusa: IS300
- Skąd:: opolskie
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Oczywiście masz wiele racji ale IS w reklamach jest prezentowany jako "luxury sport sedan" i o ile niewiele ale jednak coś z tego ma 300/200t to 300h praktycznie prawie nic.
Co do spalania to nikt też na co dzień nie jeździ dynamicznie tylko raczej spokojnie, a dynamika przydaje się np. przy wyprzedzaniu. Więc przy normalnej jeździe hybryda wygrywa zdecydowanie pod względem spalanie tylko w mieście. W trasie różnice nie są wielkie, a np. taki kolos RX 450h na autostradzie potrafi łyknąć 15-16l i jest to sporo więcej niż RX 200t, a dynamika podobna.
Co do spalania to nikt też na co dzień nie jeździ dynamicznie tylko raczej spokojnie, a dynamika przydaje się np. przy wyprzedzaniu. Więc przy normalnej jeździe hybryda wygrywa zdecydowanie pod względem spalanie tylko w mieście. W trasie różnice nie są wielkie, a np. taki kolos RX 450h na autostradzie potrafi łyknąć 15-16l i jest to sporo więcej niż RX 200t, a dynamika podobna.
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Przy naprawdę ostrym przyspieszaniu, takim jak na filmiku, to jeśli chodzi o dźwięk w hybrydzie to jest „no tak średnio bym powiedział, tak średnio”. Jednak w prawdziwych warunkach na drodze takie sytuacje zdarzają się BARDZO rzadko, przynajmniej mi. Natomiast co do 200t to chodziło mi o to, że jeśli ktoś tak krytykuje hybrydę to oczekiwałbym, że będzie to robił z perspektywy auta, w którym dźwięk silnika jest naprawdę fajny. Wtedy słowem krytyki bym się nie odezwał. Natomiast z tym fajnym dźwiękiem silnika w 200t jest niestety też średnio i nie jest to na pewno żaden argument za jego zakupem. Ot, uturbiona czterocylindrówka. Do dźwięku starej V6 jest bardzo daleko.machony79 pisze:To Ty porównujesz ostre przyśpieszanie. To napisz jak jest w CVT?Drizzt pisze:A wyje tu komuś silnik non stop na 5.000 obrotów? Jeśli tak, to powinien to zgłosić, bo to nie jest normalne. U mnie tak się nie dzieje, natomiast zauważyłem takie zachowanie hybryd u osób, które nimi nie jeżdżą. Im wyje właściwie non stop, tak to już jest
https://youtu.be/2wfKiVlsE_4
Co do zachowania 8-stopniowego automatu to też jest bardzo średnio. Działa ospale, zbyt często musi wachlować przełożeniami w mieście i chyba jest jedną z głównych przyczyn wysokiego spalania. Jest to niestety bardzo przeciętny automat. Nie ma też oczywiście płynności e-CVT, gdzie zupełny brak szarpania może naprawdę uzależnić. Oczywiście, jeśli ktoś nie jeździ zero-jedynkowo typu non stop but na gazie i but na hamulcu tylko myśli za kółkiem i stara się jeździć płynnie.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2021, o 13:38 przez Drizzt, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Nowy lex user
- Posty: 19
- Rejestracja: 7 kwie 2021, o 08:06
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Wawa
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Według mnie IS ma doskonałe zawieszenie i układ kierowniczy, dzięki czemu jeździ się nim naprawdę bardzo przyjemnie. Natomiast z osiągami jest średnio, dopóki nie weźmiemy wersji IS 350 z 3.5 V6 pod maską, niestety niedostępnej w Europie. Dostępne u nas wersje 200t, 250 i 300h wszystkie wywołują pod tym względem niedosyt. Mi to jednak niespecjalnie przeszkadza. Najważniejsze, że wszyscy są zadowoleni. Bo według mnie trudno nie być zadowolonym z IS, niezależnie od wersji.Jacek2323 pisze:Oczywiście masz wiele racji ale IS w reklamach jest prezentowany jako "luxury sport sedan" i o ile niewiele ale jednak coś z tego ma 300/200t to 300h praktycznie prawie nic.
Co do spalania to nikt też na co dzień nie jeździ dynamicznie tylko raczej spokojnie, a dynamika przydaje się np. przy wyprzedzaniu. Więc przy normalnej jeździe hybryda wygrywa zdecydowanie pod względem spalanie tylko w mieście. W trasie różnice nie są wielkie, a np. taki kolos RX 450h na autostradzie potrafi łyknąć 15-16l i jest to sporo więcej niż RX 200t, a dynamika podobna.
-
- Nowy lex user
- Posty: 14
- Rejestracja: 4 lut 2020, o 14:49
- Model Lexusa: IS300
- Skąd:: opolskie
- Kontakt:
Re: Co wybrać 2,0T czy 300H
Szkoda, że w Europie nie będzie nowego modelu bo wersja Is 350 2021 na rynek amerykański z wolnossącym V6 i na szczęście nie hybryda to byłoby coś i takie testy jak ten nie miałyby racji bytu:
https://www.youtube.com/watch?v=zR0esQJlKXo
https://www.youtube.com/watch?v=zR0esQJlKXo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości