RX300 2002 problemy ze skrzynią P0750
Posted: 18 Oct 2018, o 02:52
Witam wszystkich,
skorzystałem z wyszukiwarki lecz nie znalazłem wątku z kodem P0750 więc stąd ten post.
A więc o problemie - zaczęło się od wibracji auta przy ruszaniu ze świateł będąc w połowie 10km drogi stale na D... wyłączyłem LPG i bez różnicy - to nie LPG bo później jechałem bez drgań. Chwilę po tym krótkim epizodzie auto przy przełączaniu z 1 na 2 auto dłużej niż zazwyczaj pozostało na 1 wkręcając się na nieco wyższe obroty niż zazwyczaj a samo przełączenie na 2 również trwało około dwukrotnie dłużej i było jakby z szarpnięciem pod koniec zmiany.
Konieczna jazda dalej wydawała się poprawna lecz raz na jakiś czas sytuacja się powtarzała i ustępowała aby znowu pojawić się przy przejściu z 2 na 3 a nie z 1 na 2 i tak reasumując problem nie występuje w sposób stały (prędkość osiągana w obrębie do około 70km/h).
W pierwszej chwili jadąc miałem wrażenie zamulenia auta ale to minęło i zostały zmieniające się problemy z 1 na 2 lub 2 na 3.
Po kilku dniach stania podłączyłem auto do Autocom (CDP) - OBDII (Standard komunikacji ISO 9141-2, EOBD) znajomego i początkowo nie było błędów lecz po rozgrzaniu auta i przełączeniu z P na D było pierwszy raz czuć było mocniejsze i głośniejsze szarpnięcie (pedał hamulca nie był całkowicie wduszony w podłogę) i pojawił się błąd oraz słyszalny przez kilka sekund przy otwartych drzwiach metaliczny dźwięk, dodatkowo pojawił się wtedy błąd w Autocomie a szczegóły błędu to :
Kody bieżące w poprzednim i obecnym cyklu jazdy (Mode 7) - Sterownik 10, Kod usterki: P0750, Opis: Elektrozawór "A" zmiany biegów
Z racji, iż już rozgrzane auto i D wrzucone to spokojnie się przejechałem i problemy występują nadal jak wyżej a od tej chwili auto stoi.
Jeżdżę autem ponad dwa lata i klasycznie od razu zrobiłem rozrząd i wymieniłem filtr i olej w silniku oraz filtr i olej w skrzyni oraz zamontowałem LPG. Jeżdżę po Warszawie w trasie w proporcji powiedzmy 7/1 i przejechałem autem w sumie nie więcej niż 35-40 tysięcy i dotąd nie zaobserwowałem innych problemów.
Serdeczna prośba o nakierowanie mnie na odpowiednią drogę celem optymalnego (również finansowo) rozwiązania, podpowiedzi co sprawdzić, z kim i o czym porozmawiać itp.
Dzięki za wszelką pomoc.
skorzystałem z wyszukiwarki lecz nie znalazłem wątku z kodem P0750 więc stąd ten post.
A więc o problemie - zaczęło się od wibracji auta przy ruszaniu ze świateł będąc w połowie 10km drogi stale na D... wyłączyłem LPG i bez różnicy - to nie LPG bo później jechałem bez drgań. Chwilę po tym krótkim epizodzie auto przy przełączaniu z 1 na 2 auto dłużej niż zazwyczaj pozostało na 1 wkręcając się na nieco wyższe obroty niż zazwyczaj a samo przełączenie na 2 również trwało około dwukrotnie dłużej i było jakby z szarpnięciem pod koniec zmiany.
Konieczna jazda dalej wydawała się poprawna lecz raz na jakiś czas sytuacja się powtarzała i ustępowała aby znowu pojawić się przy przejściu z 2 na 3 a nie z 1 na 2 i tak reasumując problem nie występuje w sposób stały (prędkość osiągana w obrębie do około 70km/h).
W pierwszej chwili jadąc miałem wrażenie zamulenia auta ale to minęło i zostały zmieniające się problemy z 1 na 2 lub 2 na 3.
Po kilku dniach stania podłączyłem auto do Autocom (CDP) - OBDII (Standard komunikacji ISO 9141-2, EOBD) znajomego i początkowo nie było błędów lecz po rozgrzaniu auta i przełączeniu z P na D było pierwszy raz czuć było mocniejsze i głośniejsze szarpnięcie (pedał hamulca nie był całkowicie wduszony w podłogę) i pojawił się błąd oraz słyszalny przez kilka sekund przy otwartych drzwiach metaliczny dźwięk, dodatkowo pojawił się wtedy błąd w Autocomie a szczegóły błędu to :
Kody bieżące w poprzednim i obecnym cyklu jazdy (Mode 7) - Sterownik 10, Kod usterki: P0750, Opis: Elektrozawór "A" zmiany biegów
Z racji, iż już rozgrzane auto i D wrzucone to spokojnie się przejechałem i problemy występują nadal jak wyżej a od tej chwili auto stoi.
Jeżdżę autem ponad dwa lata i klasycznie od razu zrobiłem rozrząd i wymieniłem filtr i olej w silniku oraz filtr i olej w skrzyni oraz zamontowałem LPG. Jeżdżę po Warszawie w trasie w proporcji powiedzmy 7/1 i przejechałem autem w sumie nie więcej niż 35-40 tysięcy i dotąd nie zaobserwowałem innych problemów.
Serdeczna prośba o nakierowanie mnie na odpowiednią drogę celem optymalnego (również finansowo) rozwiązania, podpowiedzi co sprawdzić, z kim i o czym porozmawiać itp.
Dzięki za wszelką pomoc.