Tłumiki końcowe GS 450h

bigfish
Lex user
Posty: 85
Rejestracja: 7 lis 2016, o 13:46
Model Lexusa: GS
Skąd:: Podlaskie
Kontakt:

Re: Tłumiki końcowe GS 450h

Post autor: bigfish »

Thorgal1 daj posłuchać ! :)
jeepass
Lex user
Posty: 25
Rejestracja: 20 sie 2018, o 03:34
Model Lexusa: Gs 300
Skąd:: Londyn
Kontakt:

Re: Tłumiki końcowe GS 450h

Post autor: jeepass »

Czy te tlumiki Pesli albo inne polskie zamienniki sa duzo glosniejsze od oryginalow ?
krs256
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2023, o 18:20
Model Lexusa: GS 450h
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tłumiki końcowe GS 450h

Post autor: krs256 »

Witam. Mam GSa 450h i dziś pękł środkowy wydech (korozja). W jednym z warsztatów znalazłem zamiennik. Problem jest natomiast taki, że warsztat ten choć specjalizuje się w tłumikach, to nie wie jak poprawnie odłączyć obwód wysokiego napięcia, by móc zamiennik wspawać - i by ta operacja nie wyrządziła szkód.

Pytanie jest więc takie - jak przygotowąc auto aby można było w nim bezpiecznie pospawać wydech?

Będę wdzięczny za rzeczową odpowiedź. Z góry dzięki.
 
scotti
Lex user
Posty: 25
Rejestracja: 9 gru 2022, o 14:49
Model Lexusa: GS 450h
Skąd:: Słupsk
Kontakt:

Re: Tłumiki końcowe GS 450h

Post autor: scotti »

Skoro spawają to powinni mieć takie urządzenie które montuje się przy akumulatorze, by nie było skoku napięcia

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
simoneus
Lex user
Posty: 81
Rejestracja: 22 kwie 2011, o 17:01
Model Lexusa: GS300, USB 5.0, 600H
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: Tłumiki końcowe GS 450h

Post autor: simoneus »

Poszukaj w sieci gdzie w twoim aucie masz wyjmowaną zworę. Ja w swoim mam za podłokietnikiem w tylnej kanapie pod metalową osłoną. Nie wiem jaki masz rocznik, ale jeżeli np 2013 to też masz w tym miejscu
 
 
krs256
Nowy lex user
Posty: 2
Rejestracja: 24 lut 2023, o 18:20
Model Lexusa: GS 450h
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: Tłumiki końcowe GS 450h

Post autor: krs256 »

Lexus GS450h, 2007 rocznik.

Udało się. Sprawa wyglądała następująco (w moim przypadku):
1) Otworzyć okna, bagażnik upewnić się, że się przypadkowo nie zamknie.
2) Wyłączyć auto (przyciskiem) i zanieść kluczyk gdzieś dalej, żeby zgubił komunikacje z autem.
3) Odczekać 5 minut.
4) Odłączyć akumulator (nie pamiętam, ale chyba tylko minus odłączyłem).
5) Odczekać 5 minut.
5) Używając gumowych rękawic elektroizolacyjnych (tak sugerują gdzieś tam w oficjalnych manualach) - wyciągnąć pomarańczową zworkę serwisową znajdującą się z tyłu tylnich siedzień (dostęp od strony bagażnika - bardzo łatwy).
6) Odczekać 10 minut żeby napięcie spadło z innych podzespołów samochodu.
7) Można spawać wydech.

Po spawaniu - podłączyć zworkę serwisową, odczekać 5 minut, podłączyć akumulator. Auto przy pierwszym odpaleniu wyświetliło małą choinkę, za drugim wszystko było już normalnie. Zrobione ~600km i jest wszystko ok.

Jedną rzecz na którą wiele osób zwracało uwagę - ta pomarańczowa zworka - przy wyjmowaniu trzeba rączkę pociągnąć w prawo, a następnie wyjąć zworkę. Przy jej instalacji trzeba pamiętac o tym, żeby tą rączkę przesunąć w prawo po jej włożeniu.
 
 
 
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk3 2005-2012”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości