WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

kubaty3
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: kubaty3 »

no wkładane były wałki na kropki jest równy. jak mocno się dokreca te śrube serwisowa?czyli co to niepłytki hałasują>???twoim zdaniem tam jedne żeby chacza o 2 żeby drógiego wałka dlatego tam coś terkota?w takim razie z jakaś siłątrzeba dokręcić te śrube.potem według kolejności poodkręcać mostki łożysk głównych wałka potem odkręcić srube, wyjac wałki itd.
Ostatnio zmieniony 14 lip 2017, o 21:11 przez kubaty3, łącznie zmieniany 1 raz.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: carsik »

obstawiam że nie. Kropki do ustawienia kół nie mają z tym nic wspólnego. Koło zębate na wałku wydechowym dwie części, jedna z nich jest ruchoma i służy do kasowania luzu międzyzębnego i wyciszenia pracy tego przełożenia. Jeśli te części przemieściły się względem siebie będzie terkotało. Śruba serwisowa w tym przypadku służy jako blokada tych dwóch części względem siebie do zdejmowania wałków. Po co Ci manual jeśli go nie czytasz.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
kubaty3
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: kubaty3 »

czytam tyle że nie rozkręcałem tych kół 2 częściowych wiec luz jest taki sam jak był.no ale spróbujeto rozłożyć i zobaczyć.czyli co żeby skasować luz poluzować te śruby od środka w kółkach zębatych wałka?w manualu żle mi tłumaczy .dla mnie ta sruba jest poto żebytrzymać wałek przy przodzie głowicy i żeby wałek nie pekł i go nie pogiac.czyli co wystarczy że przykręce te srube powiedzmy 16 nm luz się skasuje i będzie ok?
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: owczar »

Chyba zupełnie nie zrozumiałeś carsika. Tam jest tak szczegółowo napisane że bardziej się nie da.
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: carsik »

Dżizas chłopie jedź do kogoś ogarniętego bo szkoda auta. Jak zdejmowałeś wałek nie wkręcając tego service bolta widocznego jak wół na rysunku w manualu, to koło samo przemieściło sobie część kasującą, nic nie musiałeś w kołach rozkręcać. Może na Yutube znajdziesz coś o tych kołach, to powszechny temat w Toyocie. Nie wiem jak Ci wytłumaczyć jeśli podpowiadam a ty nie widzisz tego na rysunkach w manualu a nikt nie pisze lepiej manuali niż toyota.

może to Ci coś pomoże
https://www.youtube.com/watch?v=92yoyI_bML4
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: owczar »

Zgadza się, manuale są świetne. Nawet laik może coś na ich podstawie zrobić.

Ale jeśli lubisz swoje auto to zostaw to komuś kto wie co robi. Jak doprowadzisz do kolizji zaworów z tokiem to będziesz wymieniał silnik. Czy te 300zl jest tego warte? Chyba nie...
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: LinkPL »

Kup sobie dużego fiata, albo jakiegoś starego VAga i tam się pobaw ... Po co ściągałeś wałki rozrządu jak chciałeś mierzyć luz na zaworach ?? Czy aby na pewno dobrze wyzerowałeś silnik przed założeniem wałków ?? jak pasek rozrządu ?? to nie wałki i podkładki się tłuką w motorze ... tylko dochodzi do bardzo niebezpiecznego spotkania tłoków z zaworami, ewentualnie może przestawiłeś wałki o ząb i zapłon jest za wczesny też będzie wtedy głośno chodził ... Tak mi coś tu śmierdzi takim działaniem ... bo widać, że mechanik nie ogarnia zupełnie tematu ... :)

To są bardzo poważne rzeczy w motorze, a robienie tego samemu to bardzo prosta droga do nowego motoru ... Albo ogarnij i poczytaj o silnikach, albo zaprowadź do prawdziwego machera ...

Te koła zębate blokuje się po to, że jak kręcisz motorem podczas jego przekręcania, no bo musisz go przekręcić, żeby wałki zelżyły inne zawory ... Ale w chwili przekręcania motoru nie ma ciśnienia w systemie VVTi i dlatego blokuje się te wałki, że jak kręcisz wałem motoru, to żeby wałki kręciły się idealnie z nim ... Od tego jest ta śruba którą się wkręca i blokuje koła zębate vvti z wałkiem rozrządu. Carsik na pewno mógłby tutaj napisać coś więcej.


http://workshop-manuals.com/lexus/sc_43 ... page_1696/ Masz tu wszystko opisane, nawet jest tabela jaki był luz na zaworze i jaką podkładkę trzeba tam włożyć ... więc lepiej być nie może ...



Pozdro
Link
How far We can go ...
kubaty3
Lex user
Posty: 45
Rejestracja: 5 sie 2011, o 14:24
Model Lexusa: ls400
Skąd:: Gdańsk
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: kubaty3 »

co to jest zerowanie silnika co przez to rozumiesz?wałki są dobrze założone tak jak było przed rozłożeniem,znaki na wałkach się zgrywają,tłucze się coś na wolnych obrotach tylko ,minimalnie to słychać przy zamkniętych szybach z zewnątrz.jak bym doprowadził do kolizji tłoków z zaworem to już by silnik nie działał przecież,albo by jakieś wypadanie zapłonów,przerywanie ,strzelanie itp było czy nieodpalanie,tłókł by w całym zakresie obrotów .rozrzad wymieniłem zgodnie z manualem, po złożeniu i obróceniu wszytsko na znaki wraca . no i ustawiałem zgodnie z manualem. nie skumałem po prostu że te koła jak się nie wkręci sruby to sie przesunął względem siebie . więc musze po prostu te otwory zgrać.luzy zaworowe pomierzyłem i zdejmowałem wałki żeby wsadzić inne podkładki pod szklanki.żeby zmienić luzy w górne widełki.wiem że to ryzyko robić samemu takie rzeczy ale robiłem bardziej skomplikowane silniki i myślałem że dam rade.no cóż za głupotę się płaci.dzięki za porady.jak macie jeszcze jakieś uwagi piszcie.naucze sie czegoś.
Awatar użytkownika
LinkPL
Lex Maniak
Posty: 792
Rejestracja: 9 lis 2010, o 00:59
Model Lexusa: RX 500h
Skąd:: Iłża
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: LinkPL »

Nie trzeba wyciągać wałków, żeby wymienić wkładki, można trochę wcisnąć szklankę na zamkniętym zaworze i podważyć wkładkę, wtedy nie powinieneś mieć problemu z jej wyjęciem.

Skoro robiłeś takie rzeczy, no to nie wiedzę większego problemu. Ściągnij osłony od paska rozrządu i sprawdź czy wszystko się zgadza, czy nie przesunęło się gdzieś coś o jeden ząb ... bo to może być przyczyna. Nie zawsze jest tak, że od razu spotykają się tłoki z zaworami, jak jest gdzieś małe przekłamanie na pasku, to mogą delikatnie stukać o siebie ... Tak czy tak, musisz ściągnąć dekle klawiatury i pomierz wszystko raz jeszcze, ustaw od nowa wszystkie znaczki i próbuj ...

Pozdrawiam
Link
How far We can go ...
carsik
Lex Master
Posty: 1051
Rejestracja: 24 sie 2012, o 20:45
Model Lexusa: IS200
Skąd:: GT4 Warszawa
Kontakt:

Re: WYMIANA PODKŁADEK REGULACYJNYCH LUZ ZAWORÓW

Post autor: carsik »

linku zluzuj. Już uzgodniliśmy, że chłopakowi przesunął się kasator luzu na zębatce wałka wydechowego. Rozbierze sobie jeszcze raz, to się dokształci.
www.gt4serwis.pl 695 13 25 28
Chiptuning również DENSO, serwis DPF, EGR i wszystkich funkcji sterownika silnika, pełny serwis mechaniki i elektroniki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk2 1997-2005”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości