LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
-
- Lex user
- Posty: 92
- Rejestracja: 13 sty 2013, o 16:10
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: psd
- Kontakt:
LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Cześć,
Ostatnio zauważyłem w swoim LS400 rocznik 1999, że przy jezdzie z wiekszymi predkościami (oczywiscie na niemieckich autostradach ) auto wpada w dziwne wibracje - szczególnie jest to zauważalne przy prędkości od około 160-180km/h. Podczas dodawania gazu auto wpada w wibracje, ale jak puszcze gaz to wszystko już jest ok, sunie jak po szynach. Obstawiam, że jest coś nie tak z wałem/łącznikami gumowymi/wyważeniem... jakieś pomysły, czy ktoś już miał taki przypadek? Na co najpierw zwrócić uwagę?
Mam nadzieję że ktoś jest w stanie pomóc.
Pozdro!
Ostatnio zauważyłem w swoim LS400 rocznik 1999, że przy jezdzie z wiekszymi predkościami (oczywiscie na niemieckich autostradach ) auto wpada w dziwne wibracje - szczególnie jest to zauważalne przy prędkości od około 160-180km/h. Podczas dodawania gazu auto wpada w wibracje, ale jak puszcze gaz to wszystko już jest ok, sunie jak po szynach. Obstawiam, że jest coś nie tak z wałem/łącznikami gumowymi/wyważeniem... jakieś pomysły, czy ktoś już miał taki przypadek? Na co najpierw zwrócić uwagę?
Mam nadzieję że ktoś jest w stanie pomóc.
Pozdro!
- endrju1
- Lex Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Kontakt:
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Pierwsze co przychodzi do głowy, to sprawdzić poduszki (skrzyni, dyfra), podpory wału i ewentualnie same przeguby na wale.
-
- Lex Driver
- Posty: 521
- Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: WWA
- Kontakt:
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
w ISie ojca winnym wibracji były krzyżaki na wale...podczas jazdy ze stałą prędkością 100km/h raz wibrowało raz nie, przy wyższych prędkościach 160-180km/h wibrowała już cała buda...
po wymianie krzyżaków problem ustał...miały po prostu luz...
po wymianie krzyżaków problem ustał...miały po prostu luz...
-
- Lex user
- Posty: 92
- Rejestracja: 13 sty 2013, o 16:10
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: psd
- Kontakt:
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Ok, dzięki Panowie za trop, postaram się to w tym tygodniu sprawdzić i zobaczyć co w trawie piszczy
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Ten temat jest bardzo szeroko opisywany, bo jest tak przypisany do LS jak krzywiące się tarcze. Dojście do tego co wywołuje te wibracje nie jest czynnością banalną i może wymagać działań pośrednich.
Pomijając wyważanie kół i stan opon etc należy:
1. Sprawdzić felgi. Do LS musza być ... od LS. To ciężkie auto i to co pasuje do aut koreańskich aut kompaktowych, Lexus pognie bez sentymentu dla portfela. Żeby to sprawdzić, wystarczy unieść koło lekko na podnośniku i obrócić. Jeśli, pojawi się obcierania o podłoże - sprawa jest oczywista. Jeszce raz podkreślę. Felgi i opony do LS400 muszą być bardzo dobrej jakości.
2. Sprawdzić i wymienić (zregenerować) elementy zawieszenia. Przy zawieszeniu pneumatycznym łyżką można sobie co najwyżej pogrzebać w uchu. Trzeba się udać do bardzo dobrego majstra.
3. Poduszki silnika. Lubią się oberwać a powodują drgania dopiero podczas jazdy. Wymiana należy do mało przyjemnych.
4. Poduszka skrzyni i dyfra. Wymiana banalna.
5. Podpora wału i jego wyważenie.
Każdy z tych elementów, może się składać na drgania. Zazwyczaj pojawiają się przy prędkościach powyżej 110 km/h
Pomijając wyważanie kół i stan opon etc należy:
1. Sprawdzić felgi. Do LS musza być ... od LS. To ciężkie auto i to co pasuje do aut koreańskich aut kompaktowych, Lexus pognie bez sentymentu dla portfela. Żeby to sprawdzić, wystarczy unieść koło lekko na podnośniku i obrócić. Jeśli, pojawi się obcierania o podłoże - sprawa jest oczywista. Jeszce raz podkreślę. Felgi i opony do LS400 muszą być bardzo dobrej jakości.
2. Sprawdzić i wymienić (zregenerować) elementy zawieszenia. Przy zawieszeniu pneumatycznym łyżką można sobie co najwyżej pogrzebać w uchu. Trzeba się udać do bardzo dobrego majstra.
3. Poduszki silnika. Lubią się oberwać a powodują drgania dopiero podczas jazdy. Wymiana należy do mało przyjemnych.
4. Poduszka skrzyni i dyfra. Wymiana banalna.
5. Podpora wału i jego wyważenie.
Każdy z tych elementów, może się składać na drgania. Zazwyczaj pojawiają się przy prędkościach powyżej 110 km/h
-
- Lex user
- Posty: 92
- Rejestracja: 13 sty 2013, o 16:10
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: psd
- Kontakt:
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Dzięki za odpowiedź, już mówię jak sprawa wyglądaklasyk pisze:Ten temat jest bardzo szeroko opisywany, bo jest tak przypisany do LS jak krzywiące się tarcze. Dojście do tego co wywołuje te wibracje nie jest czynnością banalną i może wymagać działań pośrednich.
Pomijając wyważanie kół i stan opon etc należy:
1. Sprawdzić felgi. Do LS musza być ... od LS. To ciężkie auto i to co pasuje do aut koreańskich aut kompaktowych, Lexus pognie bez sentymentu dla portfela. Żeby to sprawdzić, wystarczy unieść koło lekko na podnośniku i obrócić. Jeśli, pojawi się obcierania o podłoże - sprawa jest oczywista. Jeszce raz podkreślę. Felgi i opony do LS400 muszą być bardzo dobrej jakości.
2. Sprawdzić i wymienić (zregenerować) elementy zawieszenia. Przy zawieszeniu pneumatycznym łyżką można sobie co najwyżej pogrzebać w uchu. Trzeba się udać do bardzo dobrego majstra.
3. Poduszki silnika. Lubią się oberwać a powodują drgania dopiero podczas jazdy. Wymiana należy do mało przyjemnych.
4. Poduszka skrzyni i dyfra. Wymiana banalna.
5. Podpora wału i jego wyważenie.
Każdy z tych elementów, może się składać na drgania. Zazwyczaj pojawiają się przy prędkościach powyżej 110 km/h
Ad1. Felgi są oryginalne, takie na jakich auto wyjechało - opony nowe Michelin Alpin 5 w rozmiarze dedykowanym, na lato mam Primacy 3 i też taki problem się pojawiał...
Ad2. Zawieszenie sprawdzone na kilka sposobów i wszystkie zużyte elementy wymienione na cześci z aso. Pneumatyczne zawieszenie mi padło i jest teraz gwintowane megan racing.
Ad3. Poduszki silnika wymienione zaraz po zakupie.
Ad3. Tego nie sprawdzałem
Ad4. Tego również, wydaje mi się że wyważenie wału to bardziej w jelczu niż e lexusie ale podporę i krzyżaki jak najbardziej sprawdze
Dzieki jeszcze raz i pozdrawiam!
-
- Nowy lex user
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 lip 2021, o 21:22
- Model Lexusa: Lexus ls 400
- Skąd:: Opole
- Kontakt:
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Cześć, mam problem od dłuższego czasu z rezonansem całego auta i takie głuche dudnienie 'łuuuu ' Poduszki silnika skrzyni podpory wału z Aso wymienione krzyżaki zero luzu opony 2 komplet nówki felgi prostowane. Chociaż mimo ściągniętych kół na podnośniku słychać to dalej.. Problem zaczyna się od 80 kmh A przy wysokich prędkościach nie da się jechać przy puszczeniu gazu słychać łuuuuuu.. Zawieszenie porobione. Ewidentnie słychać to z tyłu auta napewno mam hamulce do wymiany bo są w słabym stanie tzn, klocki za bardzo przylegają do tarczy źle zebrane i tych klocków prawie nie ma.Czyżby piasta krzywa? półosie ? dyfer miał zmieniany olej i było ok. Już nie wiem gdzie zawieść te auto żeby poprawnie zdiagnozować przyczynę.. Jestem z Opolskiego.
- Krol
- Lex user
- Posty: 67
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 22:34
- Model Lexusa: IS 300h
- Skąd:: Warszawa/3citi
- Kontakt:
LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Miałem podobną przypadłość w innym aucie dawno temu. Wymiana walu zalatwila sprawę. U mnie rezonowalo na budę w zakresie o ile pamiętam 80-130km/h
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
- tomek233391
- Lex user
- Posty: 50
- Rejestracja: 10 wrz 2017, o 19:43
- Model Lexusa: LS 400
- Skąd:: Kraków
- Kontakt:
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
Ja miałem podobne objawy w LS z 1991 roku, ale tylko koło 100 km/h i dodanie lub puszczenie gazu eliminowało problem.
Wsadziłem nowy wał plus podporę, a poduszki były OK. Jakby to nie pomogło to wbrew pozorom warto sprawdzić ECU silnika. U mnie nowy wał i podpora rozwiązały 90% objawów, ale czasami problem w mikro skali się pojawiał i regeneracja ECU silnika pomogła. Powodzenia!
Wsadziłem nowy wał plus podporę, a poduszki były OK. Jakby to nie pomogło to wbrew pozorom warto sprawdzić ECU silnika. U mnie nowy wał i podpora rozwiązały 90% objawów, ale czasami problem w mikro skali się pojawiał i regeneracja ECU silnika pomogła. Powodzenia!
-
- Nowy lex user
- Posty: 3
- Rejestracja: 8 lip 2021, o 21:22
- Model Lexusa: Lexus ls 400
- Skąd:: Opole
- Kontakt:
Re: LS400 - wibracje przy wyższych prędkościach
U mnie wszystkie poduszki i podpora wału nówki krzyżaki to samo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość