[FAQ] LS400 LS430 LS460

Problemy z silnikami dotyczące modelu LS
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
addzik
Lex user
Posty: 232
Rejestracja: 22 lis 2014, o 18:02
Model Lexusa: Ls400, RX300
Skąd:: Katowice
Kontakt:

[FAQ] LS400 LS430 LS460

Post autor: addzik »

Wątek ten ma na celu zebranie, pogrupowanie oraz ułatwienie użytkownikom poszukiwań odpowiedzi na nurtujące ich pytania, na które często odpowiedzi już się pojawiły na naszym forum.

Poniższa lista będzie sukcesywnie uzupełniana poprzez odnośniki do odpowiednich tematów powiązanych z występującymi problemami.

Na początek chcę przytoczyć listę i krótki opis błędów, a także metody ich odczytywania zarówno dla protokołów OBD I (LS400 90-94) oraz OBD II (LS > 94).

Sposób odczytywania jest moim wolnym tłumaczeniem wiedzy zaczerpniętej ze strony lexls.com.



Sposób odczytywania błędów oraz kasowania ich powiązanych z silnikiem / skrzynią transmisyjną / poduszkami powietrznymi / systemem ABS / systemem kontroli trakcji w protokole OBD I

W protokole OBD I gniazdo służące do komunikacji (TDCL) z pojazdem (mowa ściśle o LS400 90-94, inne modele, jak na przykład GS MK1 posiadają gniazdo pod maską) znajduje się wewnątrz samochodu, w panelu pod kierownicą i jest zaślepione okrągłym dekielkiem - zdjęcie pobrane ze strony lexls.com. W celu podjęcia próby odczytu błędów należy połączyć port:
- TE1 z E1 przewodnikiem (kawałek drutu, linki miedzianej, agrafki, cokolwiek przewodzącego) dla odczytu błędów dotyczących silnika oraz skrzyni,
- TC z E1 przewodnikiem dla odczytu błędów dotyczących Air Bag, ABS oraz TRAC.

Gniazdo OBD I
Gniazdo OBD I
DSC_1417.jpg (20.33 KiB) Przejrzano 22344 razy
Uruchamiamy samochód z następującymi uwagami:
- skrzynia biegów w pozycji neutralnej (warto zaciągnąć pedał nożny by samochód się czasem nie stoczył),
- wyłączony nawiew,
- brak falowania obrotów (przepustnica powinna być w pozycji maksymalnie zamkniętej),
- akumulator powinien być sprawny i naładowany.

Odczyt następuje poprzez zliczanie pulsacji kontrolek, odpowiednio:
- kontrolka check engine dla błędów silnika,
- kontrolka O/D OFF dla błędów skrzyni transmisyjnej,
- kontrolka Airbag dla błędów poduszek powietrznych,
- kontrolka Antilock dla błędów ABS,
- kontrolka TRAC dla błędów połączych z trakcją samochodu.

Wszystkie błędy są kombinacją dwucyfrową. Pierwszy ciąg pulsacji odnosi się do cyfry dziesiątek, drugi ciąg, poprzedzony 1500ms przerwą - cyfrą jedności.
Błędy są "wyświetlane" w kolejności od najmniejszej wartości w tabeli błędów do najwyższej. Kolejne błędy są odseprarowane od siebie 2500ms przerwą.
Gdy pojazd wygeneruje pulsy dla wszystkich błędów, nastąpi przerwa 4500ms, po czym generowanie błędów rozpocznie się od nowa.
Brak błędów przejawia się ciągłą pulsacją kontrolki z odstępem 250ms.

Usuwanie błędów z pamięci komputera odbywa się poprzez:
- wyciągnięcie bezpiecznika EFI (20A) ze skrzynki bezpiecznikowej pod maską,
- wypięcie klemy "-" od akumulatora,
na czas conajmniej 10 sekund z wyłączonym zapłonem.

Szczególnym przypadkiem błędów, są błędy AirBag 41 http://www.lexls.com/tutorials/lighting ... light.html (może w wolnej chwili dokonam tłumaczenia) oraz pozostałe błędy TRAC oraz ABS, które kasuje się poprzez ośmiokrotne wciśnięcie pedału hamulca przez okres conajmniej 3s przy połączonych terminalach TC oraz E1 - samochód z wyłączonym zapłonem (tutaj proszę o weryfikację czy całkowicie wyłączonym czy w pozycji ACC przez użytkowników LS UCF10).


Lista błędów:

Błędy silnika dla protokołu OBD I:

12 - RPM signal no. 1

13 - RPM signal no. 2

14 - Ignition no. 1 signal

15 - Ignition no. 2 signal

16 - ECT control signal

17 - No. 1 cam position sensor signal

18 - No. 2 cam position sensor signal

21 - Main oxygen sensor signal (on left bank)

22 - Water temp sensor signal

24 - Intake air temp. sensor signal

25 - Air-fuel ratio lean malfunction

26 - Air-fuel ratio rich malfunction

27 - Sub-oxygen sensor signal (on left bank)

28 - Main oxygen sensor signal (on right bank)

29 - Sub-oxygen sensor signal (on right bank)

31 - Air flow meter signal

35 - HAC sensor signal

41 - Throttle position sensor signal

43 - Starter signal

47 - Sub-throttle position sensor signal

51 - Switch condition signal

52 - No. 1 knock sensor signal

53 - Knock control signal

55 - No. 2 knock sensor signal

71 - EGR system malfunction



Błędy skrzyni transmisyjnej dla protokołu OBD I:

42 - No. 1 speed sensor signal malfunction

46 - Open or short circuit in no. 4 solenoid valve

61 - No. 2 speed sensor signal malfunction

62 - Open or short circuit in no. 1 solenoid valve

63 - Open or short circuit in no. 2 solenoid valve

64 - Open or short circuit in no. 3 solenoid valve

67 - OD direct clutch speed sensor signal malfunction

68 - Short circuit in kick-down switch



Błędy Airbag dla protokołu OBD I:

11 - Short in squib circuit or front airbag sensor circuit (to ground)

12 - Short in squib circuit or front airbag sensor circuit (to +B)

13 - Short in squib circuit (between D+ wire harness and D- wire harness)

14 - Open in squib circuit

15 - Open in front airbag sensor sensor circuit

22 - Airbag warning light system

31 - Center airbag sensor assembly malfunction

41 - Malfunction stored in memory



Błędy ABS dla protokołu OBD I:


11 - Open circuit in ABS solenoid relay circuit

12 - Short circuit in ABS solenoid relay circuit

13 - Open circuit in pump motor relay circuit

14 - Short circuit in pump motor relay circuit

21 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for front right wheel

22 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for front left wheel

23 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for rear right wheel

24 - Open or short circuit in 3-position solenoid circuit for rear left wheel

31 - Front right wheel speed sensor signal malfunction

32 - Front left wheel speed sensor signal malfunction

33 - Rear right wheel speed sensor signal malfunction

34 - Rear left wheel speed sensor signal malfunction

35 - Open circuit in front left or rear right speed sensor circuit

36 - Open circuit in front right or rear left speed sensor circuit

37 - Faulty front speed sensor rotor

41 - Low battery voltage or abnormally high battery voltage

43 - Malfunction in TRAC control system

51 - Pump motor is locked, Open in pump motor ground

Always ON - Malfunction in ECU



Błędy trakcji dla protokołu OBD I:

11 - Open in TRAC brake main relay circuit

12 - Short in TRAC brake main relay circuit

13 - Open in TRAC throttle relay circuit

14 - Short in TRAC throttle relay circuit

15 - Electric supply to TRAC motor for a long time (fluid leakage)

16 - Open circuit in pressure switch circuit

17 - Pressure switch remains OFF

19 - TRAC motor ON and OFF operation is higher than a predetermined number of times (accumulator pressure leakage)

21 - Open or short in master cylinder cut solenoid valve circuit

22 - Open or short in accumulator cut solenoid valve circuit

23 - Open or short in reservoir cut solenoid valve circuit

24 - Open or short in sub-throttle actuator circuit

25 - Step motor does not move to a position decided by ECU

26 - Sub-throttle valve does not move even when the sub-throttle valve is controlled to fully open position by ECU

27 - When power supply to step motor is stopped, sub-throttle valve does not reach its fully-open position

44 - During TRAC control, NE signals are not input to the ECU

45 - When idle switch is ON, main throttle position sensor signal is 1.5V or higher

46 - Main throttle position sensor signal is 4.3V or higher, or main throttle position sensor signal is 0.2V or lower when idle switch is OFF

47 - When idle switch is ON, sub-throttle position sensor signal is 1.45V or higher

48 - Sub-throttle position sensor signal is 4.3V or higher, or sub-throttle position sensor signal is 0.2V or lower when idle switch is OFF

49 - Open or short in engine communication circuit

51 - Problem in engine control system

52 - Brake fluid level warning switch ON

54 - Open in TRAC motor relay circuit

55 - Short in TRAC motor relay circuit

56 - TRAC pump motor locked

Stale świecąca kontrolka oznacza uszkodzenie ECU.
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460

Post autor: owczar »

Według mnie wrzucanie 3 generacji do jednego worka zrobi bałagan. FAQ o Ls430 już jest :)
Awatar użytkownika
michalWro
Lex Driver
Posty: 339
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460

Post autor: michalWro »

To dorzucę pytania od siebie:

1. Co wchodzi w skład przeglądu okresowego?
2. Jakie produkty (płyny, filtry) są polecane?
3. Jaki zestaw tarcze+klocki jest najlepszy (brak bicia na kierownicy przy hamowaniu)?
Leetvoos
Nowy lex user
Posty: 12
Rejestracja: 10 mar 2017, o 20:09
Model Lexusa: Ls400
Skąd:: Milanówek
Kontakt:

Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460

Post autor: Leetvoos »

Troszkę odswieze. Jaki interfejs polecacie do ls 400 98' i ewentualnie program do tego żeby ładnie zagrało?
Awatar użytkownika
michalWro
Lex Driver
Posty: 339
Rejestracja: 5 sty 2014, o 23:08
Model Lexusa: LS430
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: [FAQ] LS400 LS430 LS460

Post autor: michalWro »

Leetvoos pisze:Troszkę odswieze. Jaki interfejs polecacie do ls 400 98' i ewentualnie program do tego żeby ładnie zagrało?
MiniVCI, Techstream
ODPOWIEDZ

Wróć do „LS”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości