[IS200] Automatycznie składane lusterka
: 26 lut 2016, o 00:23
Szczęść boże, ostatnio z chwilą wolnego czasu postanowiłem sobie ułatwić życie i przejść z hiper niepraktycznego przycisku do składania lusterek w tryb automatyczny. Myślałem mierzyłem i wymyśliłem. Wszystko czego nam potrzeba znajduje się pod panelem sterowania szybami i lusterkami (drzwi kierowcy oczywiście).
Wymagane
- Dwa przekaźniki ze stykami NO i NC, napięcia cewek 5V przykład OMRON G5LA-1E
- Lutownica
http://files.tinypic.pl/i/00760/7yyoafs6pt15.jpg
Na odręcznym schemacie widać jak połączyć ze sobą dwa przekaźniki, zasady działania nie chce mi się tłumaczyć. Po prawej stronie bardzo poglądowo narysowana wtyczka wchodząca do panelu od sterowania lusterkami, zaznaczone dwa kable które będą nas interesować. Kabel ze stałym plusem oraz z plusem po stacyjce znajdziecie bez problemu używając miernika w kostce wpinanej do panelu sterującego szybami i centralnym zamkiem. Kable opisane jako wyjścia lusterek należy odciąć z kostki (WAŻNE) inaczej będziecie wymieniać bezpieczniki.
Widok przekaźników jest od spodu, jak widać cewki łączymy szeregowo, następnie zasilamy plusem pojawiającym się po zapłonie. Polutowane przekaźniki warto zaizolować taśmą.
Wyjście opisane jako 12V to wyjście ze stałym zasilaniem. Jak będzie zainteresowanie/potrzeba mogę zrobić zdjęcia kostek, ewentualnie w razie wątpliwości wytłumaczę co tylko zechcecie.
Tak jak obiecałem zdjęcia kostek:
Pierwsza kostka, to ta od sterowania lusterek, widać dwa odcięte kable tak jak to było narysowane na schemacie, oczywiście sprawdzić przed złożeniem czy lusterka składają się i rozkładają tak jak trzeba(rozłożone podczas jazdy). Jeśli jest na odwrót należy na odwrót podłączyć właśnie te dwa kable. I po raz kolejny kable z kostki TRZEBA odciąć.
http://pics.tinypic.pl/i/00761/wqt4p50tgweo.jpg
Druga kostka, kostka od sterowania szyb i centralnego zamka. Dwa duże piny po prawej to plus i minus(miernik powie który to który), pin z plusem po zapłonie to, licząc od prawej dolny rząd czwarty pin, trzeci jest pusty.
http://pics.tinypic.pl/i/00761/dc6ev8i7mc8z.jpg
Wymagane
- Dwa przekaźniki ze stykami NO i NC, napięcia cewek 5V przykład OMRON G5LA-1E
- Lutownica
http://files.tinypic.pl/i/00760/7yyoafs6pt15.jpg
Na odręcznym schemacie widać jak połączyć ze sobą dwa przekaźniki, zasady działania nie chce mi się tłumaczyć. Po prawej stronie bardzo poglądowo narysowana wtyczka wchodząca do panelu od sterowania lusterkami, zaznaczone dwa kable które będą nas interesować. Kabel ze stałym plusem oraz z plusem po stacyjce znajdziecie bez problemu używając miernika w kostce wpinanej do panelu sterującego szybami i centralnym zamkiem. Kable opisane jako wyjścia lusterek należy odciąć z kostki (WAŻNE) inaczej będziecie wymieniać bezpieczniki.
Widok przekaźników jest od spodu, jak widać cewki łączymy szeregowo, następnie zasilamy plusem pojawiającym się po zapłonie. Polutowane przekaźniki warto zaizolować taśmą.
Wyjście opisane jako 12V to wyjście ze stałym zasilaniem. Jak będzie zainteresowanie/potrzeba mogę zrobić zdjęcia kostek, ewentualnie w razie wątpliwości wytłumaczę co tylko zechcecie.
Tak jak obiecałem zdjęcia kostek:
Pierwsza kostka, to ta od sterowania lusterek, widać dwa odcięte kable tak jak to było narysowane na schemacie, oczywiście sprawdzić przed złożeniem czy lusterka składają się i rozkładają tak jak trzeba(rozłożone podczas jazdy). Jeśli jest na odwrót należy na odwrót podłączyć właśnie te dwa kable. I po raz kolejny kable z kostki TRZEBA odciąć.
http://pics.tinypic.pl/i/00761/wqt4p50tgweo.jpg
Druga kostka, kostka od sterowania szyb i centralnego zamka. Dwa duże piny po prawej to plus i minus(miernik powie który to który), pin z plusem po zapłonie to, licząc od prawej dolny rząd czwarty pin, trzeci jest pusty.
http://pics.tinypic.pl/i/00761/dc6ev8i7mc8z.jpg