IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Ogólne rozmowy oraz pytania na temat zakupu Lexusa
Awatar użytkownika
baniaq
Lex Maniak
Posty: 813
Rejestracja: 4 cze 2013, o 01:11
Model Lexusa: IS200
Skąd:: Poznań
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: baniaq »


W tym Video mówią, że 3UZ jest nieznacznie cięższy od 2JZ (o parę funtów).
Może 3UZ będzie tak samo długi jak 2jz, ale 1gfe powinien być krótszy. Niby dwa cylindry w rzędzie mniej, ale ponad 2x większa pojemność.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
owczar
Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 26 lut 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: owczar »

A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
vincenty
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:38
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Grudziądz
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: vincenty »

Dzięki za odzew, nie spodziewałem się takiej ilości odpowiedzi.

Budżet na wymianę skrzyni na manualną w IS300 podałem raczej realny, bo do skrzyni potrzeba jeszcze kompletu pedałów z pompką wysprzęglika i przewodami, lewarka z mieszkiem itd. + robocizna. Lepiej policzyć więcej niż nastawiać się na 5 tys., a zapłacić potem o połowę więcej.

Tak jak kolega Damian91 napisał miałem na myśli równowartość IS200, a nie kupowanie drugiego auta. :D
Dawid0ss pisze:A ja na Twoim miejscu bym od razu jednak poszukał auta 300KM. Przeróbki są fajne, ale już na pewno nie są tanie. Więcej z tym zabawy. Więcej z tym zachodu. Utrzymanie też różnie wychodzi, bo to już w końcu nie fabryka. I jeszcze się może okazać, że Ci dowód zabiorą za spaliny. Dobrze to przemyśl :-)
Wg mnie kupowanie samochodu, który już na wjazd jest dla Ciebie za słaby, to bzdura. Kup coś mocnego, a jak Ci się znudzi, dopiero wtedy pomyśl, czy przerabiasz, czy wymieniasz :-)
Pzdr
Problem w tym, że IS mi się szalenie podoba wizualnie, ma eleganckie wnętrze, dobre wyciszenie, fajne nagłośnienie i nie jeździ tego zbyt dużo po ulicach. Jeżeli znasz jakąś alternatywę to wal śmiało, ale BMW mnie kompletnie nie kręcą (poza paroma starymi modelami, które są dla mnie nieosiągalne i na pewno nie jako auto do jazdy na co dzień), a Merce są dużo bardziej awaryjne i też często mają automat przy mocniejszych silnikowo wersjach. Mało zostaje aut z napędem na tył, prędzej bym kupił pewnie AWD albo jakiegoś Focusa ST/Megane RS, bo pomimo FWD podobno fajnie jeżdżą.
michalllw pisze:IS200 z 3UZ+manual spokojnie zmieścisz się w 30
IS200 1jz+ manual z 40 i będzie ciężko
IS300 T+manual z 45 biorąc pod uwagę że zrobione to będzie jak należy bez poprawek a poprawki duuuużo kosztują :doh:
Przy 3UZ+ manual tak jak pisałem wcześniej wystarczy połączyć to poza autem i już później wsadzić do auta, zrobić calą kabelkologie i będzie fajna rakieta ale podniesienie mocy po przez montaż kompresora i EMU w 3UZ to będzie jakieś 10k ( optymistycznie) a w uturbionych łatwiej i ,,taniej,, więć musz się zastanowić ile Ci starczy dlatego że czy auto jedźie to pojęcie wzglęne, jeden się podnieca w IS200 a dla drugiego IS300 jest słabe itd :biggrin2:
Nie wiem jak to będzie wyglądało technicznie pod względem skomplikowania, ale 3UZ by mi w zupełności wystarczył. Jeździłem też GS430 i jak dla mnie osiągi były naprawdę świetne jak na auto tej klasy. IS200/300 jest znacząco lżejszy, więc pewnie taki tandem wgniatałby w fotel. Co ciekawe spalanie nie jest AŻ tak duże jak na osiągi i elastyczność.

Obejrzę sobie wieczorem tę wideorelację ze swapa to pewnie się czegoś dowiem konkretniejszego.
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: ledziu »

owczar pisze:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu :klucz:

Ogólnie mocno bym nie przejmował się masą 3uzta ponieważ jest to jedne z lżeszych V8 na rynku a w porównaniau do 1g/Jz-ge waży podobnie a od gte może ważyć mniej.

Co do skrzynki to brałbym BMW 5b/6b ewentualnie coś z jakiegoś tańszego jdm o ile nie będziemy szaleć z Nm co oczywiście i tak nie jest proste w 3uz (cienkie korby)

Do planowanych kosztów dokładałbym 30-40% a do czasu przeróbek 100%...

No i faktem jest to że tak naprawdę jak chcemy upalacza RWD i nie akceptujemy BMW to zbytniego wyboru nie ma... A nawet jak zdecydujemy się na bmw to też różowo nie jest szczególnie jak nie chcemy tworzyć zero jedynkowej wydmuszki...

P.S

Padały kwoty za montaż skrzynki to ja może podam przykład :

jestem obecnie na etapie wymiany sprzęgła ACT (jednotarcz) na tłin plejta :biggrin2: exedy no i:::: zakup używki to 1,4k regeneracja 1,5k a po zamontowaniu stwierdzenie że regeneracja jest źle zrobiona więc następne rozkładanie auta i czekanie + koszty... to na tyle co do planowania :biggrin2:
Awatar użytkownika
dS
Lex Master
Posty: 2932
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:30
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Wołomin
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: dS »

Ledziu a zdradzisz co za szatana znów budujesz ? czy Colta koksujesz?
"Nie masz talentu? Zawsze możesz pokazać cycki."
ledziu
Lex Master
Posty: 2490
Rejestracja: 23 sie 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: ledziu »

Po wszystkich przygodach z tuningiem/gowcami ja i mój brat i moi koledzy :biggrin2: nawróciliśmy się jedni na odpuszczenie tematu a drudzy na lancer evo... :hobby: ja akurat jestem w gronie lancerowców :biggrin2:
tomekb
Lex Master
Posty: 2643
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: Avensis t25 1,8 aut, rx300 2gen.
Skąd:: Sosnowiec, Będzin
Lokalizacja: Sosnowiec, Będzin
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: tomekb »

Szkoda ze nie ma przycisku lubię to
vincenty
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:38
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Grudziądz
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: vincenty »

ledziu pisze:
owczar pisze:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu :klucz:
Ja wyczytałem, że właśnie może być z tym problem...
Gdyby to było w miarę proste to kupiłbym IS200 Sport i cieszył się autem, jednocześnie zbierając na swapa.
Awatar użytkownika
michalllw
Lex Master
Posty: 1540
Rejestracja: 2 sty 2011, o 11:43
Model Lexusa: IS-F
Skąd:: Bielawa
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: michalllw »

vincenty pisze:
ledziu pisze:
owczar pisze:A jak z połączeniem 3uz z manualem? Ci z vvti? Nie ma z tym problemu?
Nie będzie problemu :klucz:
Ja wyczytałem, że właśnie może być z tym problem...
Gdyby to było w miarę proste to kupiłbym IS200 Sport i cieszył się autem, jednocześnie zbierając na swapa.
Jak będzie Ci robić jakiś paździoch to będą problemy a jak oddasz do firmy która robi takie dziwne rzeczy to będzie :ok:
Zobacz jak ładnie wygląda V8 w is200, prawie jak oryginał :biggrin2:
Obrazek
photo uploader
https://www.facebook.com/MMniceCARS/
vincenty
Nowy lex user
Posty: 6
Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:38
Model Lexusa: IS300
Skąd:: Grudziądz
Kontakt:

Re: IS200 + swap, a modyfikacje IS300?

Post autor: vincenty »

Gościowi ten projekt zajął 6 lat, ale jak widać udało się. :D
Gdyby udało się zamknąć swap V8 do IS200 w cenie IS300 z konwersją na manual (załóżmy 35 tys. zł) to byłaby to super sprawa.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość