[GS 450h] Tryb EV

Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: adamsky73 »

Ja tylko coraz bardziej nie rozumiem pozostawania w tyle Toyoty jeśli chodzi o hybrydy z sensownym zasięgiem na elektryce. Praktycznie każde auto hybrydowe w tej chwili ma przynajmniej 20 km zasięgu na bateriach, a w Lexusie ciągle ten tryb elektryczny to nieszkodliwa zabawka - faktycznie dobra żeby nie wqrwiać sąsiada albo śpiącej żony jak się za późno przyjedzie. Niby to Toyota sprzedaje know-how dla BMW w temacie hybryd, ale najnowszy RX 450h ma 2 km zasięgu i do 50 km/h, a BMW X5 xDrive 40e nie dość że z 4 cylindrów wyciąga znacznie lepsze parametry niż RX, to jeszcze ma 40 km zasięgu na elektryce i do 120 km/h. Wygląda to dość dziwacznie, bo przecież wkładając większe baterie obniża się automatycznie te średnie spalanie, liczone na pierwszych 100 km, więc zielone świry też chętnie kupią takie auto.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
airborne
Nowy lex user
Posty: 4
Rejestracja: 13 lip 2016, o 22:01
Model Lexusa: CT200H
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: airborne »

Może dlatego, że aby rozsądnie ładować większe baterie trzeba używać zewnętrznego zasilania.
W innym wypadku wozisz je nie ładując do pełnej wartości, chyba, że jedziesz na benzynie.
Z moich obserwacji wynika, że przy ekonomicznej jeździe w CT200H co chwila pracuje silnik elektryczny albo samodzielnie, albo wspomagająco. Wtedy bez problemu można zejść do książkowego spalania, nie tylko przez pierwsze 100 km.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, o 18:32 przez airborne, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: adamsky73 »

Zastosowałem za duży skrót myślowy. Myślałem oczywiście o hybrydach plug-in. Według mnie mając te 40 km zasięgu w większości przypadków nie musielibyśmy wogóle używać silników spalinowych, co przełożyłoby się na znacznie większą ich długowieczność, a przy okazji na mniejsze koszty utrzymania auta.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: pkobierecki »

Toyota posiada taką technologię- co z resztą widać, bo jest Prius Plugin w ofercie. Jednak taki napęd już jest nieźle droższy od diesla i pewnie sprzedawał by się strasznie słabo. A jednak ludzie patrzą na kasę- zauważcie, że w GS-ie wprowadzono do oferty napęd 300h, bo zapewnie 450h był za drogi. nie chce mi się wierzyć, żeby 300h palił znacznie mniej. Dodatkowo nie siedzą tam ludzie w ciemię bici i wydaje mi się, że to jest poparte badaniami rynkowymi. Mi by się na przykład nie chciało podłączać tego kabla, z resztą większość ludzi nawet nie ma gdzie podłączyć się do prądu w garażach (garaże podziemne w blokach, czy nawet postój pod chmurką). Nawet teraz hybrydy typu Plug-in to tylko forma przejściowa, trzeba poczekać na rozwój techniki akumulatorów, bo jak w tym temacie coś się ruszy to wtedy będzie fajnie :)

A tutaj fajne porównanie RX 450h z nowym Volvo XC90 w wersji hybrydowej plug-in.
https://www.youtube.com/watch?v=dUetbA6ERZE
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: adamsky73 »

Gdyby ten filmik był obiektywny to może by był sens go oglądać, a tak to tylko kolejna reklama.
To, że technika akumulatorów jest wystarczająco rozwinięta, pokazuje dobitnie Tesla, więc tłumaczenie słabe.
Nie chodzi mi o to, żeby hybrydy były wyłącznie plug-in. Wolałbym wybór. I dlaczego taka gniazdkowa hybryda miałaby być znacznie droższa? Bo dołożą gniazdko i parę bateryjek? Reszta komponentów jest już przecież w aucie.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
muzz
Lex Driver
Posty: 520
Rejestracja: 4 kwie 2015, o 20:44
Model Lexusa: IS200
Skąd:: WWA
Kontakt:

[GS 450h] Tryb EV

Post autor: muzz »

adamsky73 pisze:Gdyby ten filmik był obiektywny to może by był sens go oglądać, a tak to tylko kolejna reklama.
To, że technika akumulatorów jest wystarczająco rozwinięta, pokazuje dobitnie Tesla, więc tłumaczenie słabe.
Nie chodzi mi o to, żeby hybrydy były wyłącznie plug-in. Wolałbym wybór. I dlaczego taka gniazdkowa hybryda miałaby być znacznie droższa? Bo dołożą gniazdko i parę bateryjek? Reszta komponentów jest już przecież w aucie.
Technika nie jest jeszcze wystarczająca chyba, ze nie jeździsz nigdzie dalej niż 300-500km i tylko przepisowo to rzeczywiście dla ciebie jest juz wystarczająca.
Typowy plugin jest dobry na miasto. Poza gdzie musisz mieć duży zasięg tylko hybryda w tej chwili jest sensowna.
Awatar użytkownika
adamsky73
Lex Driver
Posty: 621
Rejestracja: 20 maja 2014, o 17:14
Model Lexusa: LS460 '08
Skąd:: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: adamsky73 »

muzz pisze:Typowy plugin jest dobry na miasto. Poza gdzie musisz mieć duży zasięg tylko hybryda w tej chwili jest sensowna.
Przecież właśnie o tym mówię!!!
W tygodniu do roboty i z roboty na prądzie, praktycznie za free. A weekend na benzynie dokąd się chce.
And in the end it's not the years in your life that count; it's the life in your years.
ABRAHAM LINCOLN
pkobierecki
Lex user
Posty: 182
Rejestracja: 15 lip 2012, o 16:42
Model Lexusa: CT 200h<RX450h<GS450h
Skąd:: Wrocław
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: pkobierecki »

adamsky73 pisze: To, że technika akumulatorów jest wystarczająco rozwinięta, pokazuje dobitnie Tesla, więc tłumaczenie słabe.
Niestety ale nie pokazuje. Zasięg deklarowany przez Teslę (model S w tym przykładzie) to bujda (realny niewiele ponad 200 kilometrów a max 300). Ładowanie tego auta z gniazdka 220V trwa 20 godzin, a jak ktoś ma na posesji prąd trójfazowy to trwa to "tylko" 10 godzin. Dodatkowo baterii nie należy ładować przy codziennym użytkowaniu więcej niż na 80%, bo skraca to żywotność akumulatorów. Dodatkowo po trzech a nawet już dwóch latach wydajność baterii spada i odbija się to na zasięgu. W Polsce postawiono Superchargery i są one stawiane w takich miejscach, żeby teoretycznie umożliwić podróżowanie po całym kraju, jednak w praktyce trzeba bardzo uważać na prędkość, bo ledwo starcza zasięgu. Do tego cena z kosmosu, gdzie Elon Musk nie jest człowiekiem który chce zdzierać hajs. Fajny tekst o Tesli popełnił Wojciech Pietrusiewicz w najnowszym iMagazine na podstawie rozmów z właścicielami tych samochodów oraz jazdy próbnej. Nomen omen magazynie internetowym kręcącym się wokół firmy Apple :)

A że filmik o Lexusie jest stronniczy to wiadomo- chciałem tylko pokazać bardziej Volvo i to, że aktualnie nawet Pluginy nie są zbyt dobrą sprawą. Prius Plugin czy inne samochody ładowane z gniazdek z dużymi akumulatorami też mają swoje za uszami :) Po prostu żeby to sprawnie działało to trzeba by wozić ze sobą przyczepę z akumulatorami. Żeby aktualnie Pluginy działały skutecznie to trzeba by wypchać samochód akumulatorami, a gdzie miejsce jeszcze dla dodatkowego silnika spalinowego i jego układu napędowego? Tesla ma fajnie, bo można było poupychać wszędzie akumulatory, bo silnik spalinowy nie zajmuje cennej przestrzeni. Więc gdybyśmy chcieli mieć taką Teslę jeszcze z dodatkowym silnikiem spalinowym to nie wiem, gdzie to wszystko pomieścić w aucie.

Wydaje mi się, że Toyota o tym wie i sobie przekalkulowali, że ludzie po prostu nie chcą być niewolnikami własnych aut i popyt na samochody Plug in był by znikomy. Inne firmy z resztą poniosły na tym polu porażkę. (Opel czy aktualnie BMW) Ta technologia musi kosztować, bo akumulatory są drogie. Teraz nie ma w sprzedaży Priusa Plugin, ale jak był to przecież kosztował kilkadziesiąt tysięcy więcej niż wersja zwykła. Albo Opel Ampera za 200 tysięcy. Bardzo fajnie by było gdyby można było sobie wybierać rodzaj napędu i mieć do wyboru na przykład Lexusa GS w wersji Plugin. Ale prawda jest taka, że Pluginy mają ceny z kosmosu i i już nie konkurują z Dieslami dlatego są niszową technologią której nie chce użytkować przeciętny Kowalski.

A to wszystko jest przyczyną... ceny oraz wagi i objętości akumulatorów. Bo faktycznie jak mówisz, to Plugin jest fajny na miasto, bo jeździ na prąd. Ale Ile się w tym mieście jeździ? Najwięcej przebiegu nabijesz na trasie a na trasę hybrydy plugin się nie nadają, więc problem jest z słabą wydajnością dzisiejszej techniki akumulatorów. Idąc dalej- czy płacić 200 tysięcy na Opla Amperę, czy 80 za Astrę? Tutaj wchodzi argument ceny akumulatorów. Dzięki temu, że jest jak jest z obecnym stanem techniki to hybrydy Plugin się nie sprzedają, bo dość, że nie mają wielkiej przewagi nad zwykłymi hybrydami czy dieslami to jeszcze ceny z kosmosu.
Awatar użytkownika
damian8423@o2.pl
Nowy lex user
Posty: 3
Rejestracja: 27 mar 2018, o 19:58
Model Lexusa: GS 450h
Skąd:: Zurich
Kontakt:

Re: [GS 450h] Tryb EV

Post autor: damian8423@o2.pl »

Wypowiem się na podstawie moich doświadczeń tryb EV owszem jest ale zupełnie nie potrzebny wyłącza się automatycznie po przekroczeniu 40 km/h i przy szybszym wcisniecu pedału przyspieszenia"( nie trzeba mocno). jak jeżdżę w trybie eko bez żadnych problemów da się jechać tylko na elektrycznym nawet do 60 km/h ale bateria dość szybko się rozładowuje tak ze nie liczyć na jakiś wielki dystans dosłownie parę km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „GS mk4 2012-”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości