Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
Posted: 3 Aug 2011, o 21:28
Ja zalewam do swojego olej Syntium z Petronasu, zrobiłem od wymiany ok 16 tys i nie ubyło ani deko, nie mówiąc o tym że autko ma ok 400tys na blacie 

W sklepach rzeczywiście ciężko, ale przy okazji zamówienia rozmawiałem tel. z panem z Millers Oils i intensywnie nad tym pracują. Ponoć oleje te są dostępne w kilku ASO Subaru. Ja kupowałem zawsze w oficjalnym sklepie przez net: http://millersoils.pl/catalog/, a teraz Millers Oils jest w Oilcenter we Wrocku, niedaleko mnie.wswietyy wrote:Przyznam że nieznana firma dla mnie, ale już nadrobiłem wiadomości na ich stronie http://www.millersoils.pl, napisz jak to cenowo wygląda i gdzie kupujesz. Ja lele Motul X-clean + 8100 i za 5 l płace 225 zł. Z tego co się zorientowałem na ich stronie to do mojego Lexa to było by trochę taniej, prawdę mówiąc to nie spotkałem się w sklepach z tym olejem.
Idąc tym samym tokiem myślenia powiem Ci że mam kolegę,który jeżdzi maluchem i twierdzi że to najlepszy samochów.Kiedyś jeżdziłem na Lotosie i nie miałem do niego żadnego zastrzeżenia.Czasy się zmieniają i tylko krowa nie zmienia poglądów.Poczytaj coś fachowego o jakości olejów i dowiesz się że kolor przepracowanego oleju nie świadczy o jego wspaniałej jakości.On może nie jest czarny bo nie był w stanie wypłukac syfu lub nie było tego syfu w silniku ,ale nie wiesz czy jest w stanie jeszcze dobrze smarowac silnik.carfun wrote:Jutro wymiana u mnie wszystkich płynów ustrojowych.
Silnik olej : Shell Helix Ultra 5w 40
Skrzynia Olej Ori toyota ATF Type T IV z ASO
Dyfer olej Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 - również z ASO.
Shella używam kilka lat i jest to jedna z niewielu firm na której się nie zawiodłem.
Mam kolegę który mocno wiele lat siedzi w olejach i twierdzi, że to jedna z najlepszych marek.
Obecnie jakieś 206000tysi nie bierze oleju, i po przebiegu 14Tysi poprzedni shell wygląda świetnie - nie jest czarny.
Idąc, natomiast tym tokiem myślenia, nigdy nie mamy pewności co lejemy - czy przypadkiem nie jest to samo tylko w innych butelkach.carinus wrote:Idąc tym samym tokiem myślenia powiem Ci że mam kolegę,który jeżdzi maluchem i twierdzi że to najlepszy samochów.Kiedyś jeżdziłem na Lotosie i nie miałem do niego żadnego zastrzeżenia.Czasy się zmieniają i tylko krowa nie zmienia poglądów.Poczytaj coś fachowego o jakości olejów i dowiesz się że kolor przepracowanego oleju nie świadczy o jego wspaniałej jakości.On może nie jest czarny bo nie był w stanie wypłukac syfu lub nie było tego syfu w silniku ,ale nie wiesz czy jest w stanie jeszcze dobrze smarowac silnik.carfun wrote:Jutro wymiana u mnie wszystkich płynów ustrojowych.
Silnik olej : Shell Helix Ultra 5w 40
Skrzynia Olej Ori toyota ATF Type T IV z ASO
Dyfer olej Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140 - również z ASO.
Shella używam kilka lat i jest to jedna z niewielu firm na której się nie zawiodłem.
Mam kolegę który mocno wiele lat siedzi w olejach i twierdzi, że to jedna z najlepszych marek.
Obecnie jakieś 206000tysi nie bierze oleju, i po przebiegu 14Tysi poprzedni shell wygląda świetnie - nie jest czarny.
I takie zdrowe podejście to ja rozumię.jarszu wrote:Wymiana jest co 15 tys km, więc często.
Do tej pory lałem Shell_a 5W-30, Mobila, Castrola. Przy regularnych wymianach szkoda kasy na "markowe" oleje.
Teraz pójdzie Orlen, jakościowo ponoć b. dobry, np serwis Subaru go leje przy przegladach itp.
W punktach hurtowych - firmowych ok 100 zł/ltr.
Dobrać tylko w dobrej klasie ze wzgledu na specyficzne własciwości smarne niektórych odmian.
Czegoś tu nie rozumiem.Szkoda kasy na markowe oleje 25zł/l a nie szkoda na orlen w cenie 100zł/l?jarszu wrote:Wymiana jest co 15 tys km, więc często.
Do tej pory lałem Shell_a 5W-30, Mobila, Castrola. Przy regularnych wymianach szkoda kasy na "markowe" oleje.
Teraz pójdzie Orlen, jakościowo ponoć b. dobry, np serwis Subaru go leje przy przegladach itp.
W punktach hurtowych - firmowych ok 100 zł/ltr.
Dobrać tylko w dobrej klasie ze wzgledu na specyficzne własciwości smarne niektórych odmian.