Page 10 of 15
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 00:14
by Kafecz
Tez mialem problem ze zmierzeniem bicia piast przez te wlasnie szpilki. U mnie wychodzilo mniej niz 0.02 mm. A bicie mam tylko czsami. Pamietajcie tez o prawidlowym dokteceniu tarcz podczas mierzenia. Mi raz wyszly bzdury bo nie wszystkie sruby dobrze dokrecilem
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 00:16
by endrju1
Sama tarczę ciężko przykręcić, ponieważ zakres nakrętek się kończy, trzeba podkładki dać pod nakrętki.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 01:00
by ghostmateus
Po pierwsze jakie tarcze zakładasz? Odpuść sobie TRW bo ostatnio bardzo im spadła jakość wykonania tarcz. Krzywić tarcze może jeszcze sam zacisk jak jest nie sprawny.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 10:08
by Kafecz
endrju1 wrote:Sama tarczę ciężko przykręcić, ponieważ zakres nakrętek się kończy, trzeba podkładki dać pod nakrętki.
Ja kupilem sobie drugi zestaw nakretek do wlasnie sprawdzania zeby orginalnych nie rezać. Poprzednio bralem podkladki to sie pogiely.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 10:57
by boyar
Tarcze dokręcam OEM nakrętkami od felg 16" i dociskają tarcze do końca.
Pierwsze tarcze jakie miałem to Rotingery, 3kkm pogięły się, wysłałem na gwarancje, oddali kase. Teraz założyłem TRW 5kkm i znów bije. W poniedziałek wysyłam na gwarancje. Jak uznają to chyba ATE założe bo już nie wiem co zrobić...
Zaciski powinny być sprawne. w lutym wszystkie 4 rozebrałem na części pierwsze, wymieniłem wszystkie gumki, malowałem proszkowo. Przy składaniu użyłem zarówno smaru do tłoczek-cylinderek jak i prowadnic.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 11:01
by owczar
Szczerze mówiąc to aż dziwne, że uznali gwarancję.
Ja jestem osobiśćie bardzo zadowolony z textar. W galancie są dość małe tarcze i też miałem problem z gnącymi tarczami. Na textarach jeżdżę już ok 4 lat.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 11:07
by boyar
Czemu dziwne? Skoro tarcze gną się po 3kkm to chyba coś z nimi nie tak, TRW wytrzymało 2 kkm więcej
ponieżej skan protokołu z pomiaru w rotingerze

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 11:09
by boyar
a i może ktoś kto czyta ten post będzie się orientował czy to są objawy zerwanych tulei??
https://photos.google.com/album/AF1QipN ... _6UR?hl=pl
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 11:12
by owczar
Gdybyś poczytał, to generalnie tarcze same w sobie się nie gną i przeważnie producent zwala winę na klienta. Bardzo fajnie, że uznali, ale nie jest to regułą. Tutaj też nie musiała być wina tarczy - bo TRW padły tak samo szybko.
Przyjrzyj się zaciskom. Proponuje wymienić zestawy naprawcze i nasmarować dedykowanym smarem.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 9 Dec 2016, o 11:15
by boyar
jak już pisałem 3-4 posty wyżej, zaciski rozbierane były w lutym, wszystko czyszczone smarowane i malowane. wiem że tarcze się same nie gnął dlatego chciałbym wymienić piasty bo możliwe że małe bicie na nich powoduje skrzywienie tarcz. Bo tak jak pisałem nawet jak założę nowe tarcze, po wyczyszczeniu piasty na połysk słychać, zę tarcza nie obciera jednostajnie o klocki. może takie małe obcieranie w przy hamowaniu w końcu się pogłębia i gnie tarcze