DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post Reply
Kafecz
Lex user
Posts: 258
Joined: 3 Apr 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by Kafecz »

Tez mialem problem ze zmierzeniem bicia piast przez te wlasnie szpilki. U mnie wychodzilo mniej niz 0.02 mm. A bicie mam tylko czsami. Pamietajcie tez o prawidlowym dokteceniu tarcz podczas mierzenia. Mi raz wyszly bzdury bo nie wszystkie sruby dobrze dokrecilem
User avatar
endrju1
Lex Master
Posts: 1019
Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
Model Lexusa: is200
Skąd:: LLB
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by endrju1 »

Sama tarczę ciężko przykręcić, ponieważ zakres nakrętek się kończy, trzeba podkładki dać pod nakrętki.
User avatar
ghostmateus
Lex Driver
Posts: 554
Joined: 5 Jan 2014, o 14:39
Model Lexusa: GS 430
Skąd:: Prudnik/Opole
Location: Opolskie
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by ghostmateus »

Po pierwsze jakie tarcze zakładasz? Odpuść sobie TRW bo ostatnio bardzo im spadła jakość wykonania tarcz. Krzywić tarcze może jeszcze sam zacisk jak jest nie sprawny.
Kafecz
Lex user
Posts: 258
Joined: 3 Apr 2016, o 01:26
Model Lexusa: GS450h
Skąd:: UK/Mazury
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by Kafecz »

endrju1 wrote:Sama tarczę ciężko przykręcić, ponieważ zakres nakrętek się kończy, trzeba podkładki dać pod nakrętki.
Ja kupilem sobie drugi zestaw nakretek do wlasnie sprawdzania zeby orginalnych nie rezać. Poprzednio bralem podkladki to sie pogiely.
boyar
Lex user
Posts: 156
Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by boyar »

Tarcze dokręcam OEM nakrętkami od felg 16" i dociskają tarcze do końca.

Pierwsze tarcze jakie miałem to Rotingery, 3kkm pogięły się, wysłałem na gwarancje, oddali kase. Teraz założyłem TRW 5kkm i znów bije. W poniedziałek wysyłam na gwarancje. Jak uznają to chyba ATE założe bo już nie wiem co zrobić...

Zaciski powinny być sprawne. w lutym wszystkie 4 rozebrałem na części pierwsze, wymieniłem wszystkie gumki, malowałem proszkowo. Przy składaniu użyłem zarówno smaru do tłoczek-cylinderek jak i prowadnic.
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by owczar »

Szczerze mówiąc to aż dziwne, że uznali gwarancję.

Ja jestem osobiśćie bardzo zadowolony z textar. W galancie są dość małe tarcze i też miałem problem z gnącymi tarczami. Na textarach jeżdżę już ok 4 lat.
boyar
Lex user
Posts: 156
Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by boyar »

Czemu dziwne? Skoro tarcze gną się po 3kkm to chyba coś z nimi nie tak, TRW wytrzymało 2 kkm więcej :P

ponieżej skan protokołu z pomiaru w rotingerze

Image
boyar
Lex user
Posts: 156
Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by boyar »

a i może ktoś kto czyta ten post będzie się orientował czy to są objawy zerwanych tulei??

https://photos.google.com/album/AF1QipN ... _6UR?hl=pl
owczar
Moderator
Posts: 3806
Joined: 26 Feb 2014, o 11:53
Model Lexusa: Lexus
Skąd:: Polska
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by owczar »

Gdybyś poczytał, to generalnie tarcze same w sobie się nie gną i przeważnie producent zwala winę na klienta. Bardzo fajnie, że uznali, ale nie jest to regułą. Tutaj też nie musiała być  wina tarczy - bo TRW padły tak samo szybko.

Przyjrzyj się zaciskom. Proponuje wymienić zestawy naprawcze i nasmarować dedykowanym smarem.
boyar
Lex user
Posts: 156
Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
Model Lexusa: IS 200 SC
Skąd:: Chrośle
Contact:

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU

Post by boyar »

jak już pisałem 3-4 posty wyżej, zaciski rozbierane były w lutym, wszystko czyszczone smarowane i malowane. wiem że tarcze się same nie gnął dlatego chciałbym wymienić piasty bo możliwe że małe bicie na nich powoduje skrzywienie tarcz. Bo tak jak pisałem nawet jak założę nowe tarcze, po wyczyszczeniu piasty na połysk słychać, zę tarcza nie obciera jednostajnie o klocki. może takie małe obcieranie w przy hamowaniu w końcu się pogłębia i gnie tarcze
Post Reply

Return to “IS mk1 1998-2005”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest