A widzieliście gdzieś piasty inne niż NTY? Coś "lepszego" jest dostępne?
Są jeszcze febesty, ale tuleje od nich są beznadziejne... Wolę nie ryzykować z piastami...
DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
- baniaq
- Lex Maniak
- Posts: 789
- Joined: 4 Jun 2013, o 01:11
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Poznań
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Last edited by baniaq on 25 May 2016, o 15:02, edited 1 time in total.
Sprzedam graty do IS200/300:
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
- kanapę tylną bez zagłówków czarna skóra + alkantara (wyprana 99zł)
- boczki drzwiowe przejściowe (czarna ramka głosników) w czarnej alkantarze (40zł)
- endrju1
- Lex Master
- Posts: 1019
- Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
W sumie racj, choć chyba zależy co się skrzywiło. Jeśli uległa skrzywieniu tylko powierzchnia w której siedzą szpilki to przetoczenie powinno pomóc (bo osiowość pozostanie), gorzej jak odkształceniu uległa oś piasty.brat_z wrote:Piasty nie da się przetoczyć bez jej wcześniejszego napawania czy tulejowania, bo o ile splanujesz płaszczyznę przylegania i będzie ok tak otwór centrujący się zmniejszy;/
-
- Lex user
- Posts: 156
- Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
To fakt, głównie NTY.. o jakich tulejach mówisz w febestach? czyli co proponujesz?baniaq wrote:A widzieliście gdzieś piasty inne niż NTY? Coś "lepszego" jest dostępne?
Są jeszcze febesty, ale tuleje od nich są beznadziejne... Wolę nie ryzykować z piastami...
-
- Lex user
- Posts: 156
- Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Mierzyłem dziś bicie na tarczach. wyszło 0,03 - 0,04 mm na obu. Wyczyściłem wszytko dokładnie, złożyłem wszystko jeszcze raz, przełożyłem koła z tyłu do przodu, a z przodu do tyłu i jak kierownica drgała tak drga. Ktoś ma jakiś pomysł?
-
- Lex user
- Posts: 22
- Joined: 10 Apr 2016, o 22:15
- Model Lexusa: IS200
- Skąd:: Wrocław
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
A w jakim stanie masz tuleje wahaczy tych w ksztalcie "banana" i sworznie dolne i gorne ? Wykonczone tuleje banana powoduja bicie przy hamowaniu.
-
- Lex user
- Posts: 156
- Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Byłem dziś na wyważaniu kół, nie pomogło. Pojechałem też do stacji diagnostycznej i nie stwierdzili żadnych luzów.
Możesz wstawić jakąś aukcje albo zdjęcie tych tulei. Jeśli mogłoby to pomóc to je wymienie. Możliwe ze wszystkie tuleje siedzą od nowości bo jak teraz patrzyłem to amortyzatory oryginały jeszcze siedzą. samochód od roku w Polsce.
Możesz wstawić jakąś aukcje albo zdjęcie tych tulei. Jeśli mogłoby to pomóc to je wymienie. Możliwe ze wszystkie tuleje siedzą od nowości bo jak teraz patrzyłem to amortyzatory oryginały jeszcze siedzą. samochód od roku w Polsce.
- endrju1
- Lex Master
- Posts: 1019
- Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Na szarpakach nie wyjdą oderwane tuleje w zawieszeniu wielo wahaczowym.
-
- Lex user
- Posts: 96
- Joined: 23 Jul 2015, o 16:34
- Model Lexusa: GS300
- Skąd:: wschód
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Tarcze przypadkiem nie są gorące długo po zatrzymaniu? Jak stoi zacisk to będzie przegrzewać tarcze a ta będzie bić rozgrzana, sprawdź zaciski, ewentualnie rozbierzesz wyczyść i złóż, łatwa robota
-
- Lex user
- Posts: 156
- Joined: 16 Mar 2015, o 23:58
- Model Lexusa: IS 200 SC
- Skąd:: Chrośle
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Robiłem generalke zacisków ze 3 miesiące temu. Były wymienione wszystkie gumki, wszystko wyczyszczone, zaciski malowane proszkowo. Tłoczki i prowadnice chodzą jednym palcem. Założyłem stare tarcze i klocki (na szczęście zostawiłem je przy wymianie) i one nie bija. Także to wina tarcz jak dla mnie.
Czy wymiane tych bananów da rade ogarnąć w domu. Rozumiem że chodzi o tuleję TAB-100.

Teraz pozostaje pytanie czemu mi pogieło nowe tarcze, nie hamowałem ostro, nie wjeżdżałem na myjnie po hamowaniu, przy montażu bicie było w normie.
Czy wymiane tych bananów da rade ogarnąć w domu. Rozumiem że chodzi o tuleję TAB-100.

Teraz pozostaje pytanie czemu mi pogieło nowe tarcze, nie hamowałem ostro, nie wjeżdżałem na myjnie po hamowaniu, przy montażu bicie było w normie.
- endrju1
- Lex Master
- Posts: 1019
- Joined: 13 Feb 2015, o 17:11
- Model Lexusa: is200
- Skąd:: LLB
- Contact:
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Chodzi o tuleje TAB-090
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests