Page 8 of 33
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 17 Jun 2011, o 00:36
by Prezes
noo ale silnik byl cieply i bylo 1300
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 18 Jun 2011, o 01:02
by konik_80
Na ciepłym silniku wolne obroty mogą schodzić nawet do 600rpm.
Generalnie obrotami wolnymi steruje przepustnica - przy każdych zmianach komputer powinien robić adaptację która może potrwać parę dni.
Pamiętam jak czyściłem przepustnicę to też były podwyższone obroty tak nawet z tydzień do 2 - później się wszystko normowało.
Jeśli się nic nie zmieni to trzeba będzie podłączyć pod kompa i zobaczyć co w trawie piszczy

Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 18 Jun 2011, o 09:43
by uho50
witam
Ten problem rowniez dotknął mojego auta, tyle że moje obroty sa na normalnym poziomie.Jednak "check engine" i trakcja i trakcja off sie świeci:/ nie ukrywam denerwuje mnie to strasznie. Byłem na kasowaniu błędów i po ok 300km znow wyskoczylo to samo.Pytałem mechanika co mam z tym zrobić jednak jednoznacznej odpowiedzi nie dostalem.Nawet jeden ("mechanik")stwierdzil że tak ma byc. Brak słów. Czekam jak znajde troche wolnego podjade do swojego mechanika i bede chcial to wykasować
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 18 Jun 2011, o 10:19
by janasek
ucho, a jaki błąd Ci wyskoczył?
Ja mam to samo u siebie, wyskoczył błąd odpowietrzenia zbiornika paliwa, czyli coś z ciśnieniem paliwa w zbiorniku. Trzeba podobno wyczyścić jakiś zawór i styknie.

Wykasowaliśmy błąd i na razie jest ok, ale wcześniej samoczynnie same kontrolki gasły. Po kilkuset km znowu się zapalały. I tak w kółko.
Pozdro
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 18 Jun 2011, o 10:50
by uho50
brak ciśnienia paliwa czy coś takiego. jednak na 100%pewien nie jestem mialem filtr wymienic jak juz to zrobiłem to za jakis czas znow wyskoczyło. Ale jak powiedział mój znajomy: wymienie wszystko to przynajmniej bede wiedział że robie to dla siebie:)
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 23 Jun 2011, o 10:30
by Prezes
Lexus znowu śmiga ...
A więc od początku , tydzień temu po redukcji biegu silnik zaczął dziwnie pracować , skakać - jak by przestał palić na 1 gar,wyskoczyla kontrola trakcji ( migajaca kontrolka ) oraz ikonka komputera.
W warsztacie komputer wskazal blad - wypadanie zaplonu na 1,2 i 4 garze.Mechanik zaproponowal wymiane swiec.Wymienilismy swiece, oczyscilismy przepustnice bo byla zasyfiona - nadal to samo .Pelna zalamka.Komputer wskazywal to samo - silnik nadal chodzil beznadziejnie.Druga rada mechanika - wymienic wszystkie cewki.
W miedzyczasie gdy czekalem na cewki , okaazalo sie ze moj kumpel zna bardzo dobrego mechanika , ktory z checia zerknie do Lexusa. podporowadzilem fure - padlo zdanie - na bank 1 cewka robi zwarcie - zostawilem auto na 2 dni , po zbadaniu sprawy - oznajmil ze to 1 cewka robi zamieszanie , Przy pomocy LEx Kliniki

)) POzdrawiam oczywiscie , zamowilem cewke, do tego jeszcze zmienilem filtr powietrza .
Lexus smiga jak za dawnych lat, problem z ikonkami zniknal.
"jezeli napisalem cos niewyraznie, za malo dokladnie, smialo pytajcie"
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 23 Jun 2011, o 17:25
by andrej7
Ja też w weekend miałem problem z kontrolkami check engine i trc migały jak na odpuście a autko chodziło gorzej niż źle, w trybie awaryjnym to chyba nawet wspomaganie ciężej chodzi...rozrząd świece i oliwę miałem wymieniane nie dawno, zanim podpiąłem go pod komp przejechałem jeszcze z 400km <akurat byłem w trasie> wyszło wielomiejscowe wypadanie zapłonu, 1, 2, 4 cylinder. Po skasowaniu błędów wyskakiwał tylko na 4. Kupiłem używaną cewkę <pewnie bym wziął nową normalnie, ale po przeczytaniu postów nie było to dla mnie takie jasne czy to na pewno cewka. 10 minut roboty cewka założona i Lexio powrócił do żywych ..uuuh, w końcu

Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 23 Jun 2011, o 17:37
by Prezes
andrej7 .... no to masz problem z glowy..u mnie jednak nie jest tak kolorowo...auto zimne(na ssaniu) ma 1500obr. gdzie mialo ok.1100/1200, strasznie dlugo utrzymuje sie na tych obrotach mimo iz silnik szybko sie nagrzewa , potem spada do 1000 ,a wczesniej bylo tak ze silnik jak byl cieply to obroty spadaly do 900, no i po przejechaniu ok 20km spada wreszczcie do 950 mniej wiecej... czy trzeba podpiac go pod kompa , czy moze musi zaadoptowac sie?
p.s ja cewke kupilem nowa - lecz nie or.toyki tylko jakiegos no name'a
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 23 Jun 2011, o 19:58
by janasek
Prezes wrote:...p.s ja cewke kupilem nowa - lecz nie or.toyki tylko jakiegos no name'a
A ile dałeś za tą cewke?
Pozdro
Re: check engine + kontrola trakcji
Posted: 23 Jun 2011, o 23:57
by Prezes
230zl