Page 7 of 15
Posted: 22 Feb 2016, o 17:51
by Jac
Dzięki!
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 22 Feb 2016, o 18:04
by lewmichal
Też mam takie ustrojstwo. Bardzo ułatwia prace przy wymianie tarcz. Można od razu zweryfikować czy piasty nie mają bicia.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 5 Mar 2016, o 18:50
by infidel
lewmichal wrote:Też mam takie ustrojstwo. Bardzo ułatwia prace przy wymianie tarcz. Można od razu zweryfikować czy piasty nie mają bicia.
No właśnie bardzo ułatwia weryfikacje piast. U mnie po takiej weryfikacji werdykt i dwie piasty do wyrzucenia.Co jest grane,czy to jakaś wada materiału?
Dziś auto dostało nowe piasty,łożyska,tarcze i klocki.Wszystko zostało porządnie wyczyszczone i nasmarowane,hamulce na dotarciu ale po biciu nie ma śladu i mam nadzieje,że tak zostanie.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 24 Apr 2016, o 12:39
by Brejku
Siemka wszystkim, budzę temat bo miałem podobny przypadek jak kolega, ktory zakladal post. Generalnie u mnie przy 60+ podczas hamowania kierownica zaczynala swirowac na boki tak jakos +/- 1cm lewo/prawo. Winowajca nie byly ani tarcze, ani klocki, ani zacisk a dolne tylne tuleje zawieszenia przedniego. Po wymianie wszystko ustalo, choć czuję, ze te tuleje na dlugo nie starcza. Wydaje mi sie, ze jeszcze ktoras z gum z przedniego zawiasu mam do wymiany i wtedy w koncu bedzie jezdzil i hamowal jak nalezy.
Pzdr

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 25 Apr 2016, o 07:40
by Bochut
czytając cały temat można by stwierdzić że dopiero po wymianie wszystkiego drgania może ustaną

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 24 May 2016, o 20:43
by boyar
Witam
w moim Is 200 3k km temu wymieniłem tarcze i klocki na przedniej osi, poprzednie biły, dałem do toczenia, chwile było dobrze ale bicie wróciło. jako że tarcze były już cienkie włożyłem nowe jak już pisałem 3000 km temu. Jadąc w ten weekend zauważyłem że powyżej 100 km/h bije kierownica przy hamowaniu. Według mnie znów padło prawe koło. Zaciski regenerowane, tłoczki i prowadnice chodzą jednym palcem wiec przyczyny szukałbym gdzie indziej. Piasta została naprawdę solidnie wyczyszczona i odtłuszczona przed montażem tarczy.
Czy krzywienie piasty jest popularnym problemem?
Czy wymienia się tylko piastę czy trzeba wymieniać razem z łożyskiem i uszczelniaczami?
Da się to zrobić w domu?
Ma ktoś praktykę w reklamacjach skrzywionych tarcz?
Może ktoś ma jakiś inny pomysł czemu teoretycznie już 3 raz padła mi prawa tarcza? (tarcza pada niezależenie od tego czy są założone letnie felgi (17") czy zimowe (oem 16")).
Pozdrawiam
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 25 May 2016, o 11:15
by brat_z
1. Jest to dość częsty problem, ja miałem krzywą lewą piastę bicie 0,30mm, teraz wpadła nówka z ASO
2. Hmm, teoretycznie jest taka możliwość (wymiany tylko piasty) ale trzeba uważać żeby nie uszkodzić uszczelniaczy i jedna bieżnia łożyska wychodzi wraz z piastą i tu jest problem z jej złapaniem przez łapki ściągacz ale można zrobić klin i pomalutku pójdzie;) Osobiście wymieniłem komplet łożysk z uszczelniaczami;)
3. W domu tzn? Da radę, wyciągnąć zwrotnicę to pikuś, jak masz tokarke i dorobisz sobie tuleje do wybijania plus dobry młotek min 2kg, płaską grubą metalową powierzchnie, zamrażarkę i głowę na karku to tylko chęci potrzeba:)

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 25 May 2016, o 11:42
by endrju1
Łożyska nie da się zdemontować aby go nie zniszczyć, więc jak chcesz wymienić samą piastę, to od razu trzeba kupić łożysko.
Łożyska raczej nie wymienisz domowym sposobem.
Całą zwrotnicę da się z powodzeniem wymienić przy pomocy podstawowych narzędzi.
Zastanawiam się tylko czy nie dało by się za pomocą tokarki wyrównać krzywej piasty (tak jak się toczy tarcze na aucie).
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 25 May 2016, o 12:48
by boyar
brat_z wrote:1. Jest to dość częsty problem, ja miałem krzywą lewą piastę bicie 0,30mm, teraz wpadła nówka z ASO
2. Hmm, teoretycznie jest taka możliwość (wymiany tylko piasty) ale trzeba uważać żeby nie uszkodzić uszczelniaczy i jedna bieżnia łożyska wychodzi wraz z piastą i tu jest problem z jej złapaniem przez łapki ściągacz ale można zrobić klin i pomalutku pójdzie;) Osobiście wymieniłem komplet łożysk z uszczelniaczami;)
3. W domu tzn? Da radę, wyciągnąć zwrotnicę to pikuś, jak masz tokarke i dorobisz sobie tuleje do wybijania plus dobry młotek min 2kg, płaską grubą metalową powierzchnie, zamrażarkę i głowę na karku to tylko chęci potrzeba:)

Łożysko też kupowałeś w ASO? na ile wycenili łożysko z uszczelniaczami? piastę wyceniają na 370 zeta a na allegro okolo 150 kosztuje więc różnica jest. Ciekawy jestem ile w jakości się rózni.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 25 May 2016, o 13:39
by brat_z
Łożysko kupiłem z firmy SNR symbol R16922 to jest tzw zestaw naprawczy razem z uszczelniaczami zabezpieczeniem i nakrętką, Wymiary zew 72mm x wew 32mm x szer 50mm
W środku było łozysko firmy NTN o podanych wcześniej wymiarach cena tego zestawu to ok 200zł szt.
Piasty nie da się przetoczyć bez jej wcześniejszego napawania czy tulejowania, bo o ile splanujesz płaszczyznę przylegania i będzie ok tak otwór centrujący się zmniejszy;/