Page 7 of 33

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 8 Jun 2011, o 00:04
by krakus25
Olej jest ale nie wiele go tam wyleci. Czyściłem pod bieżącą wodą i przedmuchałem kompresorkiem.

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 11 Jun 2011, o 16:00
by konik_80
krakus25 wrote:Znalazłem dziś kwadrans wolnego czasu i pomyślałem że sprawdzę ten filterek VVT-i
Potrzebny klucz nasadowy 10 do odkręcenia dolotu powietrza i osłonki zaznaczonej na fotce, oraz 22 do śruby pod którą jest filterek.
Wczoraj kolega moim ex IS200 przyjechał na wymianę tylnych tarcz. Po wymianie przypomniałem sobie o tym filterku i mając jeszcze te kilka minut chciałem tam zajrzeć ale tego filterka za cholerę nie mogłem wyciągnąć... Jak patrzyłem lusterkiem to jest na nim taka blokująca zawleczka (sprężynka oring). Nie miałem za bardzo czasu aby z tym walczyć bo koledze się śpieszyło.
Pytanko jak sobie z tym poradziłeś ???

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 12 Jun 2011, o 18:44
by akira
Ja wczoraj zaglądałem do tego filterka, był czysty, profilaktycznie go przetarłem. Nie było u mnie żadnej zawleczki, były tylko dwie podkładki uszczelniające. Filterek wyszedł razem ze śrubą, którą wykręcamy, a która jednocześnie wewnątrz jest kanałem olejowym.

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 12 Jun 2011, o 22:41
by krakus25
U mnie również nie było żadnej zawleczki. Okręcając śrubę wyciągamy również filterek, który jest umiejscowiony na jej końcu.

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 13 Jun 2011, o 10:00
by konik_80
to chyba jakies inne rozwiazanie jest u was bo w tym przypadku filterek jest za sruba a nie w niej.

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 13 Jun 2011, o 14:00
by krakus25
Jest jakby wciśnięty w koniec śruby, wchodził w nią plastik jakieś 5mm - a sam filterek jest za śrubą.

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 13 Jun 2011, o 21:00
by konik_80
Może jak jeszcze raz będę miał lexa "pod ręką" to jeszcze raz tam zajrzę. Dzięki za podpowiedzi jak to u was poszło.

check engine + kontrola trakcji

Posted: 16 Jun 2011, o 18:43
by Prezes
Witam.
Czytalem juz sporo o tym ale porusze moj problem .
Wczoraj wracajac z pracy , podczas redukcji na 2ke. Nagle silnik zaczal pracowac nierowno , jak diesel i stracil moc.DO tego zapalila sie kontrolka check engine i zaczela migac kontrola trakcji.
POjechalem do mechanika podlaczylem pod komputer i okazalo sie ,ze na 3 garach jest error, wymienilem swiece na nowe , zresetowalem error i ciagle to samo ,mechanik powiedzial ze cewki sa problemem ktore maja byc za 2tyg najpozniej ...
Moze macie jakis pomysl co moze byc nie tak ...
P.s po wymianie swiec jak odpalam auto przez krotki okres mam wyzszy niz zwykle obroty tak 1300 nawet...a nie jak zawsze 900 ...

Re: check engine + kontrola trakcji

Posted: 16 Jun 2011, o 20:30
by konik_80
jaki error? chodzi ci o słynne wypadanie zapłonów (P0300 do 303)?
To walka z wiatrakami ludzie wymieniali świece, cewki i nic się nie zmieniało.
Spróbuj na początek wyczyścić przepustnicę
Obroty po odpaleniu mogą dochodzić nawet do 1500. Jak miałeś 900 to stanowczo za mało

Re: check engine + kontrola trakcji

Posted: 16 Jun 2011, o 21:03
by Travis
jak jest zimny silnik to ssanie automatyczne się włącza i stąd te obroty (1300) u mnie to jest norma. Jak silnik jest ciepły to powinno być 900 obrotów