Monitoruje wartość akumulatora w aplikacji My Connected Car. Każdego dnia spada o 0.1 V czyli teoretycznie po ok 2 tyg. akumulator może już nie ruszyć.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
-
- Lex user
- Posts: 248
- Joined: 8 Dec 2021, o 00:44
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: Wawa
- Contact:
-
- Lex user
- Posts: 155
- Joined: 10 Dec 2022, o 11:59
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: Dąbrowa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Też tak to wygląda w moim przypadku. Jakiś czas temu sprawdzałem i faktycznie "napięcia ubywa" od 0,1 - 0,14 na dobę, a to dużo i dlatego w poprzednich moich postach podniosłem, moim zdaniem słuszny alarm.
Zaraz po długiej jeździe wartość akumulatora sięga prawie 14 V i jest to norma właściwie dla wszystkich bez wyjątku różnych samochodów. Po 12 godzinach napięcie wraca do tzw. spoczynkowego (to też norma) i to jest wielkość rzędu 12,4 V do 12.6 V.
11,4 V to prawdopodobnie wartość graniczna przy której hybryda może się już nie uruchomić - u mnie taki przypadek zaistniał. Wtedy też My Connected Car zgłasza problem z akumulatorem. Zatem łatwo obliczyć na ile dni unieruchomienia tego napięcia "wystarcza" ... No i z tym problemem, jak pisałem już dużo wcześniej pogodzić się nie mogę. Nie można zakładać, że użytkownik będzie eksploatował samochód codziennie, mając na przykład do dyspozycji inne samochody prywatne lub/i firmowe.
-
- Lex Driver
- Posts: 472
- Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
- Model Lexusa: rx, gs, nx
- Skąd:: Pomorskie
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
wedle moich doświadczeń z wcześniejszymi hybrydami lexus'a granicą tą jest ~ 10v na akumulatorze - poniżej tego część (podstawowych - potrzebnych do przejścia w tryb ready) komputerów przestaje startować i nie pozwala to załączyć systemukoloramat wrote: ↑28 Dec 2022, o 21:37Też tak to wygląda w moim przypadku. Jakiś czas temu sprawdzałem i faktycznie "napięcia ubywa" od 0,1 - 0,14 na dobę, a to dużo i dlatego w poprzednich moich postach podniosłem, moim zdaniem słuszny alarm.
Zaraz po długiej jeździe wartość akumulatora sięga prawie 14 V i jest to norma właściwie dla wszystkich bez wyjątku różnych samochodów. Po 12 godzinach napięcie wraca do tzw. spoczynkowego (to też norma) i to jest wielkość rzędu 12,4 V do 12.6 V.
11,4 V to prawdopodobnie wartość graniczna przy której hybryda może się już nie uruchomić - u mnie taki przypadek zaistniał. Wtedy też My Connected Car zgłasza problem z akumulatorem. Zatem łatwo obliczyć na ile dni unieruchomienia tego napięcia "wystarcza" ... No i z tym problemem, jak pisałem już dużo wcześniej pogodzić się nie mogę. Nie można zakładać, że użytkownik będzie eksploatował samochód codziennie, mając na przykład do dyspozycji inne samochody prywatne lub/i firmowe.
z czego nawet jedynie przełączenie pojazdu w tryb "ready" spowoduje włączenie konwertera dc/dc i ładowanie akumulatora 12v korzystając z prądu z akumulatora trakcyjnego
-
- Lex user
- Posts: 155
- Joined: 10 Dec 2022, o 11:59
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: Dąbrowa
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Akumulator 12 V o utrzymującym się przez dłuższy czas napięciu 10 V - to już strefa zasiarczenia i spadek sprawności. Zatem nawet jeśli przy takim napięciu w jakiś sposób samochód wystartuje do poziomu "READY", to jego "starzenie" się (akumulatora) szybko będzie postępować. A chyba nie o to chodziło projektantom, producentom i użytkownikom tego samochodu.whero wrote: ↑28 Dec 2022, o 23:06wedle moich doświadczeń z wcześniejszymi hybrydami lexus'a granicą tą jest ~ 10v na akumulatorze - poniżej tego część (podstawowych - potrzebnych do przejścia w tryb ready) komputerów przestaje startować i nie pozwala to załączyć systemukoloramat wrote: ↑28 Dec 2022, o 21:37Też tak to wygląda w moim przypadku. Jakiś czas temu sprawdzałem i faktycznie "napięcia ubywa" od 0,1 - 0,14 na dobę, a to dużo i dlatego w poprzednich moich postach podniosłem, moim zdaniem słuszny alarm.
Zaraz po długiej jeździe wartość akumulatora sięga prawie 14 V i jest to norma właściwie dla wszystkich bez wyjątku różnych samochodów. Po 12 godzinach napięcie wraca do tzw. spoczynkowego (to też norma) i to jest wielkość rzędu 12,4 V do 12.6 V.
11,4 V to prawdopodobnie wartość graniczna przy której hybryda może się już nie uruchomić - u mnie taki przypadek zaistniał. Wtedy też My Connected Car zgłasza problem z akumulatorem. Zatem łatwo obliczyć na ile dni unieruchomienia tego napięcia "wystarcza" ... No i z tym problemem, jak pisałem już dużo wcześniej pogodzić się nie mogę. Nie można zakładać, że użytkownik będzie eksploatował samochód codziennie, mając na przykład do dyspozycji inne samochody prywatne lub/i firmowe.
z czego nawet jedynie przełączenie pojazdu w tryb "ready" spowoduje włączenie konwertera dc/dc i ładowanie akumulatora 12v korzystając z prądu z akumulatora trakcyjnego
Rozwiązaniem byłoby - instalowanie pojemniejszego akumulatora - na przykład 74 Ah lub lepiej 90 Ah (jest 60Ah) - lub przeprojektowanie systemu zasilania i włączenie w obwód wspomagania "rozruchu" przetwornicy z akumulatora trakcyjnego. No cóż Lexus woli pracować miesiącami nad kształtem klamek, a pomija sprawy absolutnie fundamentalne.
-
- Lex Driver
- Posts: 472
- Joined: 12 Oct 2021, o 14:20
- Model Lexusa: rx, gs, nx
- Skąd:: Pomorskie
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
tak to... działa - rozruch masz dopiero z akumulatora trakcyjnego.... kwestia całkowitego odłączenia baterii trakcyjnej od samochodu do momentu potwierdzenia przez kilka modułów sprawności pojazdu to zarówno kwestia bezpieczeństwa (obniżenie napięć w przewodach instalacji kiedy samochód jest wyłączony) jak i niezawodności ~ pojazdy w transporcie / stojące kilka miesięcy ~ lepiej mieć do czynienia z potrzebą podładowania akumulatora 12v zamiast ryzykować iż akumulator trakcyjny zostanie rozładowany i będzie stał pusty (pojemność jego nie jest większa o rzędy wielkości i nie zawsze parkując mamy go naładowane do pełna)koloramat wrote: ↑29 Dec 2022, o 12:07Akumulator 12 V o utrzymującym się przez dłuższy czas napięciu 10 V - to już strefa zasiarczenia i spadek sprawności. Zatem nawet jeśli przy takim napięciu w jakiś sposób samochód wystartuje do poziomu "READY", to jego "starzenie" się (akumulatora) szybko będzie postępować. A chyba nie o to chodziło projektantom, producentom i użytkownikom tego samochodu.whero wrote: ↑28 Dec 2022, o 23:06wedle moich doświadczeń z wcześniejszymi hybrydami lexus'a granicą tą jest ~ 10v na akumulatorze - poniżej tego część (podstawowych - potrzebnych do przejścia w tryb ready) komputerów przestaje startować i nie pozwala to załączyć systemukoloramat wrote: ↑28 Dec 2022, o 21:37
Też tak to wygląda w moim przypadku. Jakiś czas temu sprawdzałem i faktycznie "napięcia ubywa" od 0,1 - 0,14 na dobę, a to dużo i dlatego w poprzednich moich postach podniosłem, moim zdaniem słuszny alarm.
Zaraz po długiej jeździe wartość akumulatora sięga prawie 14 V i jest to norma właściwie dla wszystkich bez wyjątku różnych samochodów. Po 12 godzinach napięcie wraca do tzw. spoczynkowego (to też norma) i to jest wielkość rzędu 12,4 V do 12.6 V.
11,4 V to prawdopodobnie wartość graniczna przy której hybryda może się już nie uruchomić - u mnie taki przypadek zaistniał. Wtedy też My Connected Car zgłasza problem z akumulatorem. Zatem łatwo obliczyć na ile dni unieruchomienia tego napięcia "wystarcza" ... No i z tym problemem, jak pisałem już dużo wcześniej pogodzić się nie mogę. Nie można zakładać, że użytkownik będzie eksploatował samochód codziennie, mając na przykład do dyspozycji inne samochody prywatne lub/i firmowe.
z czego nawet jedynie przełączenie pojazdu w tryb "ready" spowoduje włączenie konwertera dc/dc i ładowanie akumulatora 12v korzystając z prądu z akumulatora trakcyjnego
Rozwiązaniem byłoby - instalowanie pojemniejszego akumulatora - na przykład 74 Ah lub lepiej 90 Ah (jest 60Ah) - lub przeprojektowanie systemu zasilania i włączenie w obwód wspomagania "rozruchu" przetwornicy z akumulatora trakcyjnego. No cóż Lexus woli pracować miesiącami nad kształtem klamek, a pomija sprawy absolutnie fundamentalne.
ciekawi mnie natomiast... z tego co kojarzę wszyscy wypowiadający się o rozładowywaniu nie mieli dołożonego alarmu Vodafone? może ktoś się wypowie czy również akumulator jest tak dojony bez tego alarmu?
-
- Lex Driver
- Posts: 339
- Joined: 19 Feb 2022, o 20:31
- Model Lexusa: NX350h Omotenashi
- Skąd:: Wielkopolska
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Moje dwa Lexusy NX, które są użytkowane od pół roku nie mają żadnych problemów z akumulatorami. Obydwa mają alarmy Vodafone.
-
- Lex user
- Posts: 124
- Joined: 5 Apr 2022, o 14:14
- Model Lexusa: NX
- Skąd:: WARSZAWA
- Contact:
-
- Lex Driver
- Posts: 339
- Joined: 19 Feb 2022, o 20:31
- Model Lexusa: NX350h Omotenashi
- Skąd:: Wielkopolska
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Jeden stoi pod chmurką, a drugi w nieocieplanym garażu. Najdłużej nieużywane były przez 3/4 dni. Najczęściej jednak używane są codziennie.
-
- Lex user
- Posts: 127
- Joined: 28 Nov 2021, o 21:28
- Model Lexusa: NX 350h
- Skąd:: Legnica
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Odebrałaś auto ?Ruda wrote: ↑26 Dec 2022, o 23:59Czy odebrałeś auto z dywanikami gumowymi czy bez ? Gdzieś czytałam o problemie z nimi a odbieram w czwartek swojego i nie wiem na co się nastawić . Jak odbiór ? Jakieś rabaty? Gadżety ?NEONX wrote: ↑26 Dec 2022, o 21:09 Pierwsze jazdy za mną, zrobione pierwsze 500 km głównie trasa
Spalanie 125 - 130 km/h wyszlo 8.2 Pomiar ze zbiornika po dodankowaniu na full.
Kwestia wycia eCVT dla mnie nie istnieje. Pierwszy raz użytkuje i jestem bardzo zadowolony. Owszem przy nie wyzywamy na forum w podłodze glosno ale testowałem przed NXem Audi Q3 sportback i Forestera ze skrzyniami DSG oraz CX-5 ze zwykłym automatem każde wyło nie mniej niż Lexus. Natomiast NX przyspiesza płynnie elastycznie dla mnie nie ma żadnego problemu z wyciem.
Jazda tym autem to przyjemność świetnie się prowadzi. Warto było czekać.
Na wady pewnie jeszcze przyjdzie czas bo na razie patrzę przez różowe okulary.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Jak wrażenia przy odbiorze, coś dorzucili, może dywaniki gumowe.
Ja odbieram w przyszłym tygodniu więc jestem ciekawy czego mogę się spodziewać.

-
- Lex user
- Posts: 71
- Joined: 16 Jun 2022, o 20:00
- Model Lexusa: Nx350h
- Skąd:: Wroclaw
- Contact:
Re: Opinie użytkowników Lexusa NX 350h
Tak odebrałam dzisiaj. Spędziłam 2 h w salonie - aplikacja i jen funkcje po połączeniu z autem, omówienie głównych funkcjonalności samego auta, panowie zamontowali mi jeszcze relingi. Spalanie na autostradzie 200 km przy jedzie 120-160 -8,9. Auto komfortowe , jestem zadowolona. Dywaników nie bylo na stanie w salonie - nawet jakbym chciała je kupić będą dostępne dopiero w styczniu. W standardzie welury. Miło przyjemnie - winko w gratisievki wrote: ↑29 Dec 2022, o 21:28Odebrałaś auto ?Ruda wrote: ↑26 Dec 2022, o 23:59Czy odebrałeś auto z dywanikami gumowymi czy bez ? Gdzieś czytałam o problemie z nimi a odbieram w czwartek swojego i nie wiem na co się nastawić . Jak odbiór ? Jakieś rabaty? Gadżety ?NEONX wrote: ↑26 Dec 2022, o 21:09 Pierwsze jazdy za mną, zrobione pierwsze 500 km głównie trasa
Spalanie 125 - 130 km/h wyszlo 8.2 Pomiar ze zbiornika po dodankowaniu na full.
Kwestia wycia eCVT dla mnie nie istnieje. Pierwszy raz użytkuje i jestem bardzo zadowolony. Owszem przy nie wyzywamy na forum w podłodze glosno ale testowałem przed NXem Audi Q3 sportback i Forestera ze skrzyniami DSG oraz CX-5 ze zwykłym automatem każde wyło nie mniej niż Lexus. Natomiast NX przyspiesza płynnie elastycznie dla mnie nie ma żadnego problemu z wyciem.
Jazda tym autem to przyjemność świetnie się prowadzi. Warto było czekać.
Na wady pewnie jeszcze przyjdzie czas bo na razie patrzę przez różowe okulary.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Jak wrażenia przy odbiorze, coś dorzucili, może dywaniki gumowe.
Ja odbieram w przyszłym tygodniu więc jestem ciekawy czego mogę się

Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests