Page 55 of 80
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 15:28
by Chcelexusa
JimmyJohn wrote: ↑21 Oct 2024, o 11:47
Hej, na dniach muszę podjąć decyzję - odebrać Volvo XC60 B5 MHEV, czy jednak zgarnąć gotowego NX 350H (Prestige+Premium+Design+Tazuna). Czy ktoś z Was brał XC60 pod uwagę? Jakie mieliście wnioski z poszukiwań i co przeważyło za Lexusem?
Dla mnie w Volvo na minus:
- spalanie
- dziwna praca skrzyni biegow (lag + plus przesadne redukcje skutkujace czestym wyciem silnika)
- wbrew powszechnej opini o braku wygluszenia w lexusie, uwazam ze w Volvo, ktorym jezdzilem bylo glosniej niz w lexusie.
- model jest na rynku od wielu lat, pewnie w najblizszej przyszlosci bedzie zmiana a co za tym idzie ceny obecnego spadna.
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 16:19
by Ghotti
Air wrote: ↑21 Oct 2024, o 15:26
Ghotti wrote: ↑21 Oct 2024, o 15:23
Od tego roku jest bezprzewodowy zdaje się AA w standardzie
W wakacje pytałem co prawda nie o MHEV, a zwykły benzynowy i nie było. Ale może w końcu dodali. Można się było zalogować do ich googlowskiego systemu, swoim kontem. Apple CarPlay za to był.
AA był zawsze tylko kablowy. Od marca tego roku bezprzewodowy zdaje się
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 16:36
by Air
Na stronie Volvo jest napisane:
XC60 ma wbudowane Mapy Google, Asystenta Google i sklep Google Play.
Apple CarPlay jest standardem w XC60.
4-letni dostęp do tych usług jest wliczony w cenę. Po tym okresie możesz wykupić kontynuację subskrypcji, jeśli będziesz nadal chcieć korzystać ze wszystkich usług.
Więc z Android Auto nie jestem przekonany czy już jest. Możesz się zalogować swoim kontem bezpośrednio w multimediach samochodu (bo mają system googlowski), ale nie idzie to z Twojego telefonu.
I po 4 latach bez dokupu subskrypcji nie mając iPhona nie masz dostępu dostępu do map. Tak mi tłumaczył dealer w wakacje.
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 16:37
by Klaudiusz
Kolega pescuje w Volvo. Mowi ze to juz nie to samo i po dwoch latach rdzewieja bardziej niz Lexusy. No i w srodku czuc to „prawie” premium.
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 16:52
by JimmyJohn
Chcelexusa wrote: ↑21 Oct 2024, o 15:28
JimmyJohn wrote: ↑21 Oct 2024, o 11:47
Hej, na dniach muszę podjąć decyzję - odebrać Volvo XC60 B5 MHEV, czy jednak zgarnąć gotowego NX 350H (Prestige+Premium+Design+Tazuna). Czy ktoś z Was brał XC60 pod uwagę? Jakie mieliście wnioski z poszukiwań i co przeważyło za Lexusem?
Dla mnie w Volvo na minus:
- spalanie
- dziwna praca skrzyni biegow (lag + plus przesadne redukcje skutkujace czestym wyciem silnika)
- wbrew powszechnej opini o braku wygluszenia w lexusie, uwazam ze w Volvo, ktorym jezdzilem bylo glosniej niz w lexusie.
- model jest na rynku od wielu lat, pewnie w najblizszej przyszlosci bedzie zmiana a co za tym idzie ceny obecnego spadna.
Dokładnie takie same wątpliwości mam... Jutro jazda próbna NX-em, zobaczymy jak będzie.
Dziękuję za odpowiedzi.
Apropos Android Auto w Volvo - chyba nie ma, przez to, że na pokładzie jest Android Automotive. Dostępny jest tylko Apple CarPlay. Chyba, że to się zmieniło.
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 17:49
by Ghotti
Obecna generacja Volvo ma prawie 8 lat. Osobiście bym chyba nie brnął w tą konstrukcję. Porównując NX 1 vs NX 2 gen jednak przeskok jest bardzo duży nie wiem jak ma się do tego volvo
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 18:52
by odoja
Tylko co tam zmienią?? Patrząc na nowe bmw x3, naprawdę nie ma co zazdrościć, bo poprzednik jest o niebo lepszy pod wieloma wzgledami, w tym jakościowymi. Zmiany w wielu nowo wprowadzanych modelach są na minus , w tym jakościowych. Jak jeździłem Esem ostatnio w trakcie przeglądu, to jest widocznie,namacalnie lepiej zrobiony, spasowany, wyciszony niż NX (bez znaczenia , że to jest klasa wyżej) i zapewne w nowym Esie będzie to praktykowane(obnizona jakośc). Bo większośc systemów i tak jest tylko ulepszana nieco , odpada moim zdaniem więc skupianie się na aspekcie wspomagaczy. Ja boje się jak będzie wyglądało zupełnie nowe xc60, i gdybym się decydował na volvo, to bym nie czekał. Ale to jest moje zdanie.
Porównanie mam z xc90 z 2020 od taty, bardzo fajne auto. 110 tysięcy, zero awarii póki co, wnętrze trzeszczy jak każde czasem(nie ma czegos takiego jak nie trzeszczące auto,kropka

) skrzynia pracuje dość szybko,ale po przesiadce z e-cvt chyba każda skrzynia skacze i pracuje wolno

. Komfort gorszy niż w nx , ale to przez sztywniej zestrojone zawieszenie, także to kwestia indywidualna, w NX jest cichsze na pewno, w sensie, lepiej zbiera nierówności, prowadzenie jest przyjemniejsze,ale z gorsza dynamiką przy wyższym zakresie pracy silnika. Ogólnie i tak decydował bym się na nx względem xc60. Wnętrze nx ma praktyczniejsze, wielkościowo praktycznie jest identyczny. Spalanie na korzyść NX.
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 22:39
by Klaudiusz
Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 22:42
by Klaudiusz
No i moj ulubiony film spasowania ESa. Niestety do GSa nawet sie nie umywa. GS ma piekne flokowane słupki A. A w samym samochodzie czujesz ze otacza Cie luksus. ES to taka teoche lepiej wykonana Camry.
Oczywiscie to moje zdanie i mozecie sie nie zgodzic.

Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 21 Oct 2024, o 23:00
by odoja
Akuart bagażniki w sedanach praktycznie wszędzie tak wygladaja, w nowej E klasie podobnie, to jest standard:). Źle spasowane elementy, u mnie w NX też są gdzieniegdzie nie symetrycznie spasowane względem stron auta blachy-plastiki, ale podobnie miałem w Insignii i w Volvo również. Jeździłem 5 godzin, takie miałem pierwsze wrażenia plus macaine wnętrza auta,ale wyciszenie na pewno miał lepsze zarówno kabiny jak silnika(mało co go słychac tam,nawet jak dociśniesz).
Za bardzo doszukujemy się perfekcji chyba, jakby nie było to są tylko produkowane taśmowo "produkty" przez roboty, z wyjątkami niektórych elementów. Ja już nie zwracam na pewne rzeczy aż takiej uwagi chyba,(prócz momentów gdzie faktycznie jest coś nie tak i mnie to mocno irytuje). Aczkolwiek będę miał straszny zgrzyt za 5 -6 lat jeśli będę chciał zmienić auto...boję się o to jaki to będzie badziew, a jedyne premium jakie zostanie to chyba ta najwyższa klasa, za grube setki tysięcy złotych.