Page 6 of 33

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 17 May 2011, o 01:06
by krakus25
Też mi się zdarzyło kiedyś że zapalił się check i migała kontrolka TRC, to było zaraz po zamontowaniu instalacji LPG.
Wiem na pewno że kontrola trakcji była wtedy wyłączona bo autkiem dało się ruszyć z piskiem opon. Silnik zdawał się pracować wtedy normalnie
(obroty równe, nic nie szarpało itp.)
Odłączyłem wtedy aku na chwilę i problem się nie powtórzył.
W sobotę zaświeciła mi się kontrolka hamulca awaryjnego, sprawdziłem stan płynu i wydawało się być ok, do min. trochę jeszcze brakowało na wskaźniku
pojemniczka. Nie dawało mi to spokoju i będąc na stacji zakupiłem 0.5 DOT 3 i dolałem. Kontrolka zgasła, zaraz potem wjazd na myjnie automatyczną.
Autko umyte, wyjeżdżając zauważyłem że zapaliła się ABS i zaczęła migać TRC. Próbowałem zrobić reset ale po podłączeniu klemy dalej było pomarańczowo na desce.
Po przebyciu około 60km gdy zaparkowałem autko na parę godzin (stało na słoneczku) problem kontrolek znikł.
Myślicie że to woda mogła się gdzieś dostać, a później jak podeschło kontrolki zgasły? (czujniki ABS-u?)
Miał ktoś podobną sytuację?

p.s. Kojarzę że kiedyś po myciu auta było coś podobnego ale wtedy po wyłączeniu zapłonu i ponownym odpaleniu kontrolki od razu zgasły.

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 17 May 2011, o 01:51
by stachulex
jezeli stan plynu hamulcowego byl blisko minimum to moglo byc to przyczyna zapalenia sie kontrolki.problem w tym ze powinienes dolac plynu DOT 4 a dolales DOT 3.a jezeli chodzi o kontrolki ABS i TRC to czasem zima lub po myciu auta moze dostac sie woda w uklad czujnikow abs i zaklucac odczyt tego systemu

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 17 May 2011, o 02:59
by krakus25
stachulex wrote:jezeli stan plynu hamulcowego byl blisko minimum to moglo byc to przyczyna zapalenia sie kontrolki.problem w tym ze powinienes dolac plynu DOT 4 a dolales DOT 3.a jezeli chodzi o kontrolki ABS i TRC to czasem zima lub po myciu auta moze dostac sie woda w uklad czujnikow abs i zaklucac odczyt tego systemu
W manualu piszę o DOT3 takie też oznaczenie odczytałem na zakrętce zbiorniczka. :ok:
bez tytułu.JPG

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 17 May 2011, o 08:18
by stachulex
no to .o.k. a myslalem ze zalewali juz DOT 4.

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 17 May 2011, o 08:57
by wisnix
Nie jestem w stanie zrobić zdjęć bo nie mam w tej chwili dostępu do auta bo wyjechałem, ale filtr znajduje się naprzeciwko po prawej stronie zaworu pod tym plastikiem od wlotu powietrza trzeba go odkręcić i będzie widać śrubę a do niej dochodzi przewód z olejem. Jak się przyjrzysz to od zaworu odchodzi takie zgrubienie. Filterek jest w środku

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 17 May 2011, o 19:23
by Ralfx
Stachu, może zalewali :) teraz już się zwykle nie leje dot3 tylko dot4, u mnie też pisze dot3 a zalany mam dot4 motula w tej chwili

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 31 May 2011, o 20:59
by krakus25
Znalazłem dziś kwadrans wolnego czasu i pomyślałem że sprawdzę ten filterek VVT-i
Potrzebny klucz nasadowy 10 do odkręcenia dolotu powietrza i osłonki zaznaczonej na fotce, oraz 22 do śruby pod którą jest filterek.

Image

Faktycznie był sporo zasyfiony i co za tym idzie mało drożny .
Tu już po czyszczeniu :ok:
Image

Jutro sprawdzę czy coś się poprawiło w pracy silnika :biggrin2:

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 2 Jun 2011, o 19:07
by Rici
I jak pomogło bo jak tak to ja wyczyszczę go profilaktycznie :) może tez dostanie mocy :)

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 2 Jun 2011, o 22:13
by krakus25
Ja też to zrobiłem profilaktycznie. Ciężko to tak do końca stwierdzić, ale mam wrażenia że ciut lepiej się autko zbiera.
Nie spodziewałem się jakiegoś szału, w końcu to nie "Bemani" :laugh1: a wyczyścić i tak warto dla samego siebie (wystarczy tylko troszkę czasu)

Re: IS 200 problem kontrolka silnika i TRC

Posted: 7 Jun 2011, o 23:55
by akira
czyli wystarczy wymontować i wyczyścić??? Czym czyściłeś??? Jest tam jakiś olej w układzie , który trzeba spóścić, czy coś, trzeba odpowietrzać? Mam kilka dni wolnego, przy okazji wymiany filtra i oleju też bym ten filterek wyczyśćił.