Page 5 of 15
Odp: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 4 Apr 2015, o 15:40
by Jac
Dzisiaj okazało się, ze w moim przypadku powodem drgań był nie odbijający jeden tłoczek w prawym przednim kole.
Posted: 4 Apr 2015, o 15:46
by dommell
O jak pieknie

z tymi hamulcami w is to ciezko dojsc do ladu. Trzeba je pilnowac na kazdym kroku

Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 4 Apr 2015, o 17:02
by Solik88
U mnie tez jeden tłoczek nie odbijał... I tez mialem takie same objawy, ale tylko jak sie tarcza nagrzała... Poki co to kilka razy go rozruszalem, w sensie zablokowalwm jeden tłoczek, a ten nie odbijajacy wciskalem do końca zacisku, a pozniej pompowalem z 5 razy hamulcem zeby wyszedl... Czynnosc powtorzylem okolo 10 razy az tloczek lekko wchodzil. Pozniej odblokowalem drugi tłoczek i sprawidzilem czy sie rowno wysuwaja. Poki co przejechalem ponad 1000km i wszystko jest dobrze, tarcza sie nie nagrzewa. Ale mimo wszystko mam zamowiony zestaw naprawczy, bo wiem ze napewno wkrotce znowu zacznie sie blokowac...
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 6 Apr 2015, o 12:35
by baniaq
Też miałem zablokowany jeden tłoczek, zrobiłem jak Solik88 napisał + polerowanie tłoczków pastą + wymiana gumek i starczyło na 3 miechy (~2000km). Musiałem wymienić tłoczki, bo znowu zaczęły się jajca.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 2 Jun 2015, o 10:09
by maro85
Próbuje opanować te nieszczęsne hamulce i is'ie. Mam problem z osłonami, które są za tarczami. Niby siedzą sztywno, ale Np uderzając w oponę pięścią te osłony zaczynają dzwonić. jaką wogole pełnią one funkcję? ktoś mial podobny problem? Moze poprostu musze je wymienić
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 2 Jun 2015, o 10:43
by endrju1
Jeśli dzwonią, znaczy że o coś uderzają, trzeba poszukać gdzie i o co i odgiąć lekko. Ogólnie osłony są po to, aby np wjeżdżając z rozgrzanymi tarczami po długim hamowaniu w kałużę, zimna woda nie chlapnęła bezpośrednio w tarczę (co może doprowadzić np do jej wygięcia).
Posted: 4 Jun 2015, o 14:38
by dommell
One sa elastyczne. Lekko je poodginaj w kierunku od kola. Wystarczy niewiele.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 12 Jun 2015, o 22:38
by Jac
Dokładnie. U mnie też coś się skrzywiła przy wymianie łącznika, ale wystarczyło odgiąć kilka mm.
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 17 Feb 2016, o 17:49
by duth
Problem powraca jak bumerang.. już trzeci komplet tarcz szanowny IS postanowił pokrzywić, tym razem TRW. Kupione 15.12.2015 a w połowie stycznia kierownica już miała Dual Shocka.
Przed montażem mechanik wyczyścił piastę "na lustro", sprawdził tłoczki... z resztą, nie mógł trzy razy zepsuć montażu kiedy szczególnie uczulałem go za każdym razem.
W związku z czym podejrzenie padło na samą piastę w związku z czym zakupiłem 2x łożysko SKF + 2 Piasty z allegro NTY(?).
Tutaj moje pytanie czy ktoś z forum wcześniej robił podobną wymianę? Z jakim skutkiem? I co to do cholery jest to NTY ;p
Re: DRGANIE KIERWONICY PRZY HAMOWANIU
Posted: 17 Feb 2016, o 17:56
by owczar
A nie prościej zmierzyć bicie piast?
Szczerze mówiąc rzadko się zdarza by się pogiely.