Page 5 of 6

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 7 May 2012, o 09:21
by maniek_ls400
ledziu wrote:
michal_5000 wrote:To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.

Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8. :down:[/quote

Jeżeli ktoś bierze pod uwagę realne parametry auta połaczone z motorownią, uważam że będzie pozytywnie zaskoczony. Jezeli ktoś mysli o mega przyśpieszeniach w autku które waży 1700kg to bedzie zawiedziony bo ten samochód przyśpiesza bez efektów specjalnych ale skutecznie.
.
5,9s do 100kmph to słabo ? Przecież nie jest to lambo czy inne F, które robi 100 w 3.x sekundy. Na rynku jest niewiele tanich (jak uzywany GS430), które są niedrogie w eksploatacji (bo się silnikowo i skrzyniowo nie psują a serwisować trzeba każde auto - audi, merca i lexa). Podejrzewam, że zestawienie kosztów np dwuletniego przelotu 50kkm w V8 spod znaku L bije kilka razy pozostałe marki.
Z mojego doświadczenia do codziennej jazdy (ja lubię pocisnąć na trasie, w zabudowanym trzymam się przepisów) ~ 280KM są zadowalające. Jeśli chcesz się turalać wygodnym autkiem bierz GS300, jeśli chcesz mieć odrobinę szaleństwa (np bardzo szybkie przyspieszenie ze 120 do 240kmph) bierz 4,3 :-)

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 7 May 2012, o 09:43
by LPGK
maniek_ls400 wrote:
ledziu wrote:
michal_5000 wrote:To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.

Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8. :down:[/quote

Jeżeli ktoś bierze pod uwagę realne parametry auta połaczone z motorownią, uważam że będzie pozytywnie zaskoczony. Jezeli ktoś mysli o mega przyśpieszeniach w autku które waży 1700kg to bedzie zawiedziony bo ten samochód przyśpiesza bez efektów specjalnych ale skutecznie.
.
5,9s do 100kmph to słabo ? Przecież nie jest to lambo czy inne F, które robi 100 w 3.x sekundy. Na rynku jest niewiele tanich (jak uzywany GS430), które są niedrogie w eksploatacji (bo się silnikowo i skrzyniowo nie psują a serwisować trzeba każde auto - audi, merca i lexa). Podejrzewam, że zestawienie kosztów np dwuletniego przelotu 50kkm w V8 spod znaku L bije kilka razy pozostałe marki.
Z mojego doświadczenia do codziennej jazdy (ja lubię pocisnąć na trasie, w zabudowanym trzymam się przepisów) ~ 280KM są zadowalające. Jeśli chcesz się turalać wygodnym autkiem bierz GS300, jeśli chcesz mieć odrobinę szaleństwa (np bardzo szybkie przyspieszenie ze 120 do 240kmph) bierz 4,3 :-)

Zapewne gs300 tez jesteśmy wstanie pojechać szybko, znów bez przesady ;) - których zresztą jest znacznie więcej na rynku wtórnym.
GS430 to fajna sprawa ale zapewne kupić nie umordowanego , takiego który nie będzie wymagał zastrzyku finansowego w wysokości 4-5K graniczy z cudem.
Sam chętnie spróbowałbym tej bestii gdyż myślałem o LS który jednak jest do moich potrzeb zbyt wielkim autem.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 7 May 2012, o 10:47
by michal_5000
maniek_ls400 wrote:
ledziu wrote:
michal_5000 wrote:To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.

Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8. :down:
Jeżeli ktoś bierze pod uwagę realne parametry auta połaczone z motorownią, uważam że będzie pozytywnie zaskoczony. Jezeli ktoś mysli o mega przyśpieszeniach w autku które waży 1700kg to bedzie zawiedziony bo ten samochód przyśpiesza bez efektów specjalnych ale skutecznie.
5,9s do 100kmph to słabo ?
Odpowiem krotko - nie bardzo wierze w to 5.9 . Te ktorymi jezdzilem na pewno tyle nie mialy i prawde mowiac nie wiem skad mialoby sie wziac - biorac pod uwage moc/moment, mase i auto transmisje.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 7 May 2012, o 16:57
by ledziu
michal_5000 wrote:Odpowiem krotko - nie bardzo wierze w to 5.9 . Te ktorymi jezdzilem na pewno tyle nie mialy i prawde mowiac nie wiem skad mialoby sie wziac - biorac pod uwage moc/moment, mase i auto transmisje.
Prawde powiedziawszy tabelki dotyczące przyśpieszeń podawanych przez producenta są czysto poglądowe ale to dotyczy nie tylko lexusa ale i innych marek. Do tych danych możemy na spoko dolożyć 0,5sec jeżeli nie więcej. Ja swoje pozytywne odczucia opieram na doswiadczeniach z innymi V8 o podobnych gabarytach. Jedynym hamulcowym jest masa która jest spora, reszta wychodzi dobrze nie mówiąc już o Nm które sa naprawde :ok:

P.S.

Najśmieszniejsze są tabele przyspieszeń przy motocyklach i autach wiertarkowych :biggrin2:

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 7 May 2012, o 21:28
by maniek_ls400
Ja w każdym ze swoich aut nie bazuję na tabelkach tylko wsiadam z kamerką/telefonem daję chwilę na stabilizację obrazu i pyta.. a potem sobie podkładam zegar i wychodzi ile każde auto ma do 100kmph +..
Co do odczuwania prędkości - to mnie najbardziej zbiło z tropu jak przesiadłem się z camry 3.0 (niby 180KM) do LS400 (niby 245KM) depnąłem do podłogi i ... rozczarowanie - brak wciskania w fotel tak znanego z camry, tylko gumowe rozpędzanie, jednak po kilku takich startach okazało się, że lex robił 100kmph w dużo lepszym czasie niż camrak. Wniosek z tego taki, że LS jest celowo zestrojony by nie wybijać zębów prezesuniowi w czasie deptania w podłogę a swoje potrafi :D
Camry 94 http://www.youtube.com/watch?v=J1B2bCv-oWM
LS '99 http://www.youtube.com/watch?v=cWbHly-LX6c
LS '02 http://www.youtube.com/watch?v=4sXsEVwjSLg

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 7 May 2012, o 23:22
by michal_5000
Ok, nie chcę brnąc w tą dyskusję - wyraziłem swoje zdanie nt. 430, którego umieściłbym raczej w środku stawki porównywalnych aut. Kto tam jest na kupnie i się zastanawia to sobie weźmie to zdanie pod uwagę albo i nie :) Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 8 May 2012, o 14:24
by LPGK
michal_5000 wrote: Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.

Co testowałeś i co wybrałeś :?:

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 8 May 2012, o 20:47
by michal_5000
LPGK wrote:
michal_5000 wrote: Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.

Co testowałeś i co wybrałeś :?:
2JZ-GTE, niestety nie jest to auto "z półki" i ciągle się robi.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 8 May 2012, o 21:19
by ledziu
michal_5000 wrote:
LPGK wrote:
michal_5000 wrote: Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.

Co testowałeś i co wybrałeś :?:
2JZ-GTE, niestety nie jest to auto "z półki" i ciągle się robi.
O rany to naprawdę porównanie 2JZGTE i 3UZ :biggrin2: Dobrze że swojego 2JZ nie porównałem do :LEXUS: V8 :crazy:

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 7 Nov 2012, o 23:37
by mtom2801
Witam.
Mam prośbę. Wiem że temat różnicy między kosztami utrzymania GS 300 MK2 a GS 430 MK2 był tu poruszany wiele razy ale tak w ramach zebrania wszystkich informacji razem proszę o pomoc w podsumowaniu, ponieważ cały czas zastanawiam się co wybrać z roczników poliftowych, a w zasadzie wybiorę to co znajdę w lepszym stanie lub pieniądzach. Z tego co wyczytałem na forum to GS430 droższy jest w takich aspektach:
- troszkę więcej pali, ale nie wiele
- więcej świec jest ewentualnie do wymiany
- przy ewentualnym zakładaniu LPG instalacja jest droższa o około 1000 zl
- domyślam się że więcej oleju wchodzi do silnika przy wymianie
Czy są jeszcze inne tematy w których będzie droższy ?
Dzięki