Page 5 of 6
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 7 May 2012, o 09:21
by maniek_ls400
ledziu wrote:michal_5000 wrote:To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.
Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8.

[/quote
Jeżeli ktoś bierze pod uwagę realne parametry auta połaczone z motorownią, uważam że będzie pozytywnie zaskoczony. Jezeli ktoś mysli o mega przyśpieszeniach w autku które waży 1700kg to bedzie zawiedziony bo ten samochód przyśpiesza bez efektów specjalnych ale skutecznie.
.
5,9s do 100kmph to słabo ? Przecież nie jest to lambo czy inne F, które robi 100 w 3.x sekundy. Na rynku jest niewiele tanich (jak uzywany GS430), które są niedrogie w eksploatacji (bo się silnikowo i skrzyniowo nie psują a serwisować trzeba każde auto - audi, merca i lexa). Podejrzewam, że zestawienie kosztów np dwuletniego przelotu 50kkm w V8 spod znaku L bije kilka razy pozostałe marki.
Z mojego doświadczenia do codziennej jazdy (ja lubię pocisnąć na trasie, w zabudowanym trzymam się przepisów) ~ 280KM są zadowalające. Jeśli chcesz się turalać wygodnym autkiem bierz GS300, jeśli chcesz mieć odrobinę szaleństwa (np bardzo szybkie przyspieszenie ze 120 do 240kmph) bierz 4,3

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 7 May 2012, o 09:43
by LPGK
maniek_ls400 wrote:ledziu wrote:michal_5000 wrote:To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.
Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8.

[/quote
Jeżeli ktoś bierze pod uwagę realne parametry auta połaczone z motorownią, uważam że będzie pozytywnie zaskoczony. Jezeli ktoś mysli o mega przyśpieszeniach w autku które waży 1700kg to bedzie zawiedziony bo ten samochód przyśpiesza bez efektów specjalnych ale skutecznie.
.
5,9s do 100kmph to słabo ? Przecież nie jest to lambo czy inne F, które robi 100 w 3.x sekundy. Na rynku jest niewiele tanich (jak uzywany GS430), które są niedrogie w eksploatacji (bo się silnikowo i skrzyniowo nie psują a serwisować trzeba każde auto - audi, merca i lexa). Podejrzewam, że zestawienie kosztów np dwuletniego przelotu 50kkm w V8 spod znaku L bije kilka razy pozostałe marki.
Z mojego doświadczenia do codziennej jazdy (ja lubię pocisnąć na trasie, w zabudowanym trzymam się przepisów) ~ 280KM są zadowalające. Jeśli chcesz się turalać wygodnym autkiem bierz GS300, jeśli chcesz mieć odrobinę szaleństwa (np bardzo szybkie przyspieszenie ze 120 do 240kmph) bierz 4,3

Zapewne gs300 tez jesteśmy wstanie pojechać szybko, znów bez przesady

- których zresztą jest znacznie więcej na rynku wtórnym.
GS430 to fajna sprawa ale zapewne kupić nie umordowanego , takiego który nie będzie wymagał zastrzyku finansowego w wysokości 4-5K graniczy z cudem.
Sam chętnie spróbowałbym tej bestii gdyż myślałem o LS który jednak jest do moich potrzeb zbyt wielkim autem.
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 7 May 2012, o 10:47
by michal_5000
maniek_ls400 wrote:ledziu wrote:michal_5000 wrote:To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.
Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8.

Jeżeli ktoś bierze pod uwagę realne parametry auta połaczone z motorownią, uważam że będzie pozytywnie zaskoczony. Jezeli ktoś mysli o mega przyśpieszeniach w autku które waży 1700kg to bedzie zawiedziony bo ten samochód przyśpiesza bez efektów specjalnych ale skutecznie.
5,9s do 100kmph to słabo ?
Odpowiem krotko - nie bardzo wierze w to 5.9 . Te ktorymi jezdzilem na pewno tyle nie mialy i prawde mowiac nie wiem skad mialoby sie wziac - biorac pod uwage moc/moment, mase i auto transmisje.
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 7 May 2012, o 16:57
by ledziu
michal_5000 wrote:Odpowiem krotko - nie bardzo wierze w to 5.9 . Te ktorymi jezdzilem na pewno tyle nie mialy i prawde mowiac nie wiem skad mialoby sie wziac - biorac pod uwage moc/moment, mase i auto transmisje.
Prawde powiedziawszy tabelki dotyczące przyśpieszeń podawanych przez producenta są czysto poglądowe ale to dotyczy nie tylko lexusa ale i innych marek. Do tych danych możemy na spoko dolożyć 0,5sec jeżeli nie więcej. Ja swoje pozytywne odczucia opieram na doswiadczeniach z innymi V8 o podobnych gabarytach. Jedynym hamulcowym jest masa która jest spora, reszta wychodzi dobrze nie mówiąc już o Nm które sa naprawde
P.S.
Najśmieszniejsze są tabele przyspieszeń przy motocyklach i autach wiertarkowych

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 7 May 2012, o 21:28
by maniek_ls400
Ja w każdym ze swoich aut nie bazuję na tabelkach tylko wsiadam z kamerką/telefonem daję chwilę na stabilizację obrazu i pyta.. a potem sobie podkładam zegar i wychodzi ile każde auto ma do 100kmph +..
Co do odczuwania prędkości - to mnie najbardziej zbiło z tropu jak przesiadłem się z camry 3.0 (niby 180KM) do LS400 (niby 245KM) depnąłem do podłogi i ... rozczarowanie - brak wciskania w fotel tak znanego z camry, tylko gumowe rozpędzanie, jednak po kilku takich startach okazało się, że lex robił 100kmph w dużo lepszym czasie niż camrak. Wniosek z tego taki, że LS jest celowo zestrojony by nie wybijać zębów prezesuniowi w czasie deptania w podłogę a swoje potrafi

Camry 94
http://www.youtube.com/watch?v=J1B2bCv-oWM
LS '99
http://www.youtube.com/watch?v=cWbHly-LX6c
LS '02
http://www.youtube.com/watch?v=4sXsEVwjSLg
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 7 May 2012, o 23:22
by michal_5000
Ok, nie chcę brnąc w tą dyskusję - wyraziłem swoje zdanie nt. 430, którego umieściłbym raczej w środku stawki porównywalnych aut. Kto tam jest na kupnie i się zastanawia to sobie weźmie to zdanie pod uwagę albo i nie

Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 8 May 2012, o 14:24
by LPGK
michal_5000 wrote: Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.
Co testowałeś i co wybrałeś

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 8 May 2012, o 20:47
by michal_5000
LPGK wrote:michal_5000 wrote: Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.
Co testowałeś i co wybrałeś

2JZ-GTE, niestety nie jest to auto "z półki" i ciągle się robi.
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 8 May 2012, o 21:19
by ledziu
michal_5000 wrote:LPGK wrote:michal_5000 wrote: Dodam, że ja sam po sprawdzeniu zdecydowałem się na coś innego.
Co testowałeś i co wybrałeś

2JZ-GTE, niestety nie jest to auto "z półki" i ciągle się robi.
O rany to naprawdę porównanie 2JZGTE i 3UZ

Dobrze że swojego 2JZ nie porównałem do

V8

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 7 Nov 2012, o 23:37
by mtom2801
Witam.
Mam prośbę. Wiem że temat różnicy między kosztami utrzymania GS 300 MK2 a GS 430 MK2 był tu poruszany wiele razy ale tak w ramach zebrania wszystkich informacji razem proszę o pomoc w podsumowaniu, ponieważ cały czas zastanawiam się co wybrać z roczników poliftowych, a w zasadzie wybiorę to co znajdę w lepszym stanie lub pieniądzach. Z tego co wyczytałem na forum to GS430 droższy jest w takich aspektach:
- troszkę więcej pali, ale nie wiele
- więcej świec jest ewentualnie do wymiany
- przy ewentualnym zakładaniu LPG instalacja jest droższa o około 1000 zl
- domyślam się że więcej oleju wchodzi do silnika przy wymianie
Czy są jeszcze inne tematy w których będzie droższy ?
Dzięki