Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell
Posted: 10 Mar 2014, o 13:52
@forest - masz tutaj odpowiedz od millersa:
"Podobnie wygląda to z wartością HTHS. Jest ona podawana przy temperaturze 150 stopni Celsjusza, a więc w temperaturze oleju jaką w krytycznych momentach osiągają silniki wyczynowe. Do tego celu przeznaczone są oleje serii Motorsport CFS . Dużo bardziej ważna informacja o przebiegu krzywej HTHS w różnych temperaturach. HTHS powinno mieć jak najwyższą wartość w temperaturze w jakiej pracuje silnik najczęściej. Tak więc nie do końca prawdziwe jes przekonanie, że im wyższe HTHS, tym lepszy olej.
Dlatego nie podajemy tych wartości w naszych kartach charakterystyki. Jednocześnie zapewniamy, iż nasze oleje zapewniają najwyższą możliwą ochronę silnika w każdych warunkach."
Niewiem czemu nie podaja tej wartosci. Gdzies jeszcze znalazlem takie cos HTHS > 2.9 < 3.5 o tym oleju.
@TmK18 - tak, silnik rozklada olej na poziomie chemicznym, zle dobrany olej rozlozy sie szybciej, stad po krotkim przebiegu mozna zaobserwowac jego mozliwe braki lub/oraz zmiane koloru na ciemiejszy (nagar), im ciemniejszy sie staje, tym mniej chroni silnik podczas przeciazen. Silnik wysokoobrotowy powinien byc zalany olejem ktory posiada wartosc minimum HTHS 3.5 zalicza sie to takze do Panow ktory niemaja wiertarek a lubia wkrecac swoje silniki wysoko czesciej niz przecietny zjadacz chleba. Chodzi tutaj o tzw utrzymanie filmu olejowego podczas wysilku, wszytko ponizej HTHS 3.5 nie nadaje sie na "ostra jazde".
"Podobnie wygląda to z wartością HTHS. Jest ona podawana przy temperaturze 150 stopni Celsjusza, a więc w temperaturze oleju jaką w krytycznych momentach osiągają silniki wyczynowe. Do tego celu przeznaczone są oleje serii Motorsport CFS . Dużo bardziej ważna informacja o przebiegu krzywej HTHS w różnych temperaturach. HTHS powinno mieć jak najwyższą wartość w temperaturze w jakiej pracuje silnik najczęściej. Tak więc nie do końca prawdziwe jes przekonanie, że im wyższe HTHS, tym lepszy olej.
Dlatego nie podajemy tych wartości w naszych kartach charakterystyki. Jednocześnie zapewniamy, iż nasze oleje zapewniają najwyższą możliwą ochronę silnika w każdych warunkach."
Niewiem czemu nie podaja tej wartosci. Gdzies jeszcze znalazlem takie cos HTHS > 2.9 < 3.5 o tym oleju.
@TmK18 - tak, silnik rozklada olej na poziomie chemicznym, zle dobrany olej rozlozy sie szybciej, stad po krotkim przebiegu mozna zaobserwowac jego mozliwe braki lub/oraz zmiane koloru na ciemiejszy (nagar), im ciemniejszy sie staje, tym mniej chroni silnik podczas przeciazen. Silnik wysokoobrotowy powinien byc zalany olejem ktory posiada wartosc minimum HTHS 3.5 zalicza sie to takze do Panow ktory niemaja wiertarek a lubia wkrecac swoje silniki wysoko czesciej niz przecietny zjadacz chleba. Chodzi tutaj o tzw utrzymanie filmu olejowego podczas wysilku, wszytko ponizej HTHS 3.5 nie nadaje sie na "ostra jazde".