LPG prawda i mity

Tematy ogólne nie związane z danym modelem Lexusa
ODPOWIEDZ
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: maxkow »

Prosperopro mysle ze nikt nie bedzie cie na sile namawial na zakladnie LPG stac cie na PB lubisz przepłacac , to twoja sprawa .

Co do aut i zuzyciu silnkow miedzy PB a LPG moge dac ci przykład :

Otoz moi rodzice maja Honde z silnikem 1,4 zagazowana od 4 lat , przebieg 280tys/km i moj mechanik rowniez ma taka sama Honde tylko ze Pb ostanio rozmwialismy ne ich temat obydwie nie biora ani grama oleju od wymiany do wymiany . Postanowilsmy sprawdzic jak z przyspieszeniem i zrobilismy mała ustawke :) akutrat trafil sie wolny odcinek i powiem tak szły identycznie tak samo na kazdym biegu ,predkosc max jaka osiegnelismy była rowniez taka sama 190km/h i zarowno z jedna jak i druga nic sie nie dzieje za wyjatekiem tego ze ta z LPG wpierdziela rdza :) ale to juz nie wina LPG.
Czesto widzialem auta z LPG z przebiegiem ok 400tys,km i nadal smigaly .
Jesli o mnie chodzi zdecydowalem sie na LPG poniewaz nie lubie diesli , ktore jak kupujemy uzywane maja z reguly najechane od cholery km dodatkow koszta naprawy diesla a tym bardziej tych nowych gen jest dosyc duzy , dla przykaladu przecietny silnik diesla w najpopularniejszej marce chyba w PL czyli w VW kosztuje min 3-6tys , dla przykładu silnik od lexusa ktory nie jest popularny i marka Lexus jest uwazana za droga wynosi od 900zl -3000tys zl tak wiec w chwili awarji koszta wymiany silnika sa duzo mniejsze. Wiec robiac troche km i majac wybór miedzy LPG a Diesel wybieram LPG . Ktos moze powiedziec , ze zawsze mozna kupic benzyniaka z mala pojemnoscia jak 1,4 i wtedy bedzie palił mniej . Zapytam ile mniej ?? 8-9l w miescie , 7l na trasie ?? Ok tak wiec 8x5zl =40zl , a przy wiekszej pojemnosci niech pali 13l LPG 13x 2,5zl = 32,5 dodaje jeszcze 2,50zl na PB (bo potrzebne na odpanie ) Roznica wychodzi w zl moze i nieduza 5zl , ale jezdze autem napewno duzo wygodniejszym , wiekszymi i bezpieczniejszym i dodatkowo zdecydowanie szybszym. Wiadomo dodatkowo trzeba wydac na instalacje LPG , ale z presektywy czasu instalacja sie zwraca , po zwrocie instalacji LPG juz zarabia na siebie . Kiedys moj dobry kolega , ktory robil bardzo duzo Km jak przeliczył , ile by go kosztowała jazda autem na PB a ile na LPG to stwierdził ze zaoszczedził przez 3 lata explatacji prawie 28tys, zł po odliczeniu instalcji LPG tak wiec jak sprzdał samochod to miał gdzies , ze nowy wlasciciel dostał LPG w prezencie do auta , jemu juz dawno instalacja sie zwróciła , i dodakowo czesciowo zarobiła na nowy samochod.

Pozdrawiam
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Awatar użytkownika
allenddz
Lex user
Posty: 96
Rejestracja: 22 gru 2010, o 15:21
Model Lexusa: is 200
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: allenddz »

maxkow pisze:Prosperopro mysle ze nikt nie bedzie cie na sile namawial na zakladnie LPG stac cie na PB lubisz przepłacac , to twoja sprawa .

Co do aut i zuzyciu silnkow miedzy PB a LPG moge dac ci przykład :

Otoz moi rodzice maja Honde z silnikem 1,4 zagazowana od 4 lat , przebieg 280tys/km i moj mechanik rowniez ma taka sama Honde tylko ze Pb ostanio rozmwialismy ne ich temat obydwie nie biora ani grama oleju od wymiany do wymiany . Postanowilsmy sprawdzic jak z przyspieszeniem i zrobilismy mała ustawke :) akutrat trafil sie wolny odcinek i powiem tak szły identycznie tak samo na kazdym biegu ,predkosc max jaka osiegnelismy była rowniez taka sama 190km/h i zarowno z jedna jak i druga nic sie nie dzieje za wyjatekiem tego ze ta z LPG wpierdziela rdza :) ale to juz nie wina LPG.
Czesto widzialem auta z LPG z przebiegiem ok 400tys,km i nadal smigaly .
Jesli o mnie chodzi zdecydowalem sie na LPG poniewaz nie lubie diesli , ktore jak kupujemy uzywane maja z reguly najechane od cholery km dodatkow koszta naprawy diesla a tym bardziej tych nowych gen jest dosyc duzy , dla przykaladu przecietny silnik diesla w najpopularniejszej marce chyba w PL czyli w VW kosztuje min 3-6tys , dla przykładu silnik od lexusa ktory nie jest popularny i marka Lexus jest uwazana za droga wynosi od 900zl -3000tys zl tak wiec w chwili awarji koszta wymiany silnika sa duzo mniejsze. Wiec robiac troche km i majac wybór miedzy LPG a Diesel wybieram LPG . Ktos moze powiedziec , ze zawsze mozna kupic benzyniaka z mala pojemnoscia jak 1,4 i wtedy bedzie palił mniej . Zapytam ile mniej ?? 8-9l w miescie , 7l na trasie ?? Ok tak wiec 8x5zl =40zl , a przy wiekszej pojemnosci niech pali 13l LPG 13x 2,5zl = 32,5 dodaje jeszcze 2,50zl na PB (bo potrzebne na odpanie ) Roznica wychodzi w zl moze i nieduza 5zl , ale jezdze autem napewno duzo wygodniejszym , wiekszymi i bezpieczniejszym i dodatkowo zdecydowanie szybszym. Wiadomo dodatkowo trzeba wydac na instalacje LPG , ale z presektywy czasu instalacja sie zwraca , po zwrocie instalacji LPG juz zarabia na siebie . Kiedys moj dobry kolega , ktory robil bardzo duzo Km jak przeliczył , ile by go kosztowała jazda autem na PB a ile na LPG to stwierdził ze zaoszczedził przez 3 lata explatacji prawie 28tys, zł po odliczeniu instalcji LPG tak wiec jak sprzdał samochod to miał gdzies , ze nowy wlasciciel dostał LPG w prezencie do auta , jemu juz dawno instalacja sie zwróciła , i dodakowo czesciowo zarobiła na nowy samochod.

Pozdrawiam
Jak na Facebooku <---- Lubie To! :dirol:
Obrazek
Awatar użytkownika
legato97
Administrator
Posty: 3750
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:07
Model Lexusa: GS300,GS430,RX400H, CT200H, GS300H
Skąd:: OLSZTYN
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: legato97 »

No tak ale zaczyna wygladac, ze teraz jak ktos nie jezdzi na gazie( nie pisze o :pijak: ), to w ogole zle ma w glowie, lubi przeplacac itp :laugh1: , ja pozostane poki co bez, jednak nie jestem nastawiony az tak negatywnie do kuchenek jak prosperopro, pamietajmy tez o glownym temacie, bo przeciez nie ma co sie klucic o oplacalnosc zalozenia, jezeli ktos robi kilometry to wiadomo- zakladamy, ktos ich nie robi i nie zatrzymuje auta na wieki to wiadomo ze nie, po to sa kalkulatory oplacalnosci, zeby sobie wyliczyc, co do prawd i mitow to chyba sa tylko 2 glowne pytania( przynajmniej dla mnie), to czy jednostka napedowa niszczy sie przez uzywanie gazu, i czy tracimy moc uzywajac gazu, bo to, ze talibowie uzywali aut z gazowka jako bomb, to juz wiemy :biggrin2: Szkoda, ze naszego guru od gazu nie ma, konik pewnie wiosne poczol i w tej swojej szkockiej kiecce po laczkach skacze :laugh1:
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: janasek »

Dobra maxkow, ale Ty też pewnie jakiś czas nie mogłeś się do LPG przekonać bo sam chyba z 3 lata jeździłeś SC-kiem i go nie zagazowałeś :). Prosperopro, ja też auta nie zagazuję, na razie przekonać się nie potrafię, ale faktycznie przy dużych przebiegach pokusa oszczędności na paliwie jest na prawdę duża.

Co do trwałości silnika i instalacji LPG fabrycznych: nikt raczej nie oferuje instalacji montowanej w fabryce (wyjątkiem są Szwedzi - ale to jest chyba CNG i pewnie kilku innych producentów) ale ja jeszcze nie widziałem na prawdę porządnego testu porównującego auta z LPG i bez, który by mówił i wadach i zaletach takiego rozwiązania. Wielką robotę tutaj robia ludzie lobbujący na rzecz ropy (głównie pewnie szejkowie i właściciele firm naftowych) a bardzo częst propan-butan jest produkcją uboczną wydobywania i przetwarzania ropy naftowej.

Wywód maxa odnośnie tańszej naprawy silników benzynowych jest jak najbardziej słuszny. Naprawa nowoczesnych diesli jest dużo droższa niz benzynki (np. jedna sztuka wtrysku w IS 220d to koszt ok 2,5 k, o turbinie wolę nie myśleć). Może sam też się kiedyś zdecyduję na LPG, ale póki co na 99% następne auto będzie na benzynę (jak mi padnie mój kochany diesel :laugh1: ) a może i też na LPG :).

Pozdro
Luxusem jadę... :)
Awatar użytkownika
Thorgal1
Moderator
Posty: 785
Rejestracja: 21 wrz 2010, o 17:14
Model Lexusa: GS300 mkII '02 / GS450H mkIII '12.09
Skąd:: Śląsk, Chelsea
Lokalizacja: Śląsk Chelsea
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: Thorgal1 »

janasek pisze:Dobra maxkow, ale Ty też pewnie jakiś czas nie mogłeś się do LPG przekonać bo sam chyba z 3 lata jeździłeś SC-kiem i go nie zagazowałeś :). Prosperopro, ja też auta nie zagazuję, na razie przekonać się nie potrafię, ale faktycznie przy dużych przebiegach pokusa oszczędności na paliwie jest na prawdę duża.

Co do trwałości silnika i instalacji LPG fabrycznych: nikt raczej nie oferuje instalacji montowanej w fabryce (wyjątkiem są Szwedzi - ale to jest chyba CNG i pewnie kilku innych producentów) ale ja jeszcze nie widziałem na prawdę porządnego testu porównującego auta z LPG i bez, który by mówił i wadach i zaletach takiego rozwiązania. Wielką robotę tutaj robia ludzie lobbujący na rzecz ropy (głównie pewnie szejkowie i właściciele firm naftowych) a bardzo częst propan-butan jest produkcją uboczną wydobywania i przetwarzania ropy naftowej.

Wywód maxa odnośnie tańszej naprawy silników benzynowych jest jak najbardziej słuszny. Naprawa nowoczesnych diesli jest dużo droższa niz benzynki (np. jedna sztuka wtrysku w IS 220d to koszt ok 2,5 k, o turbinie wolę nie myśleć). Może sam też się kiedyś zdecyduję na LPG, ale póki co na 99% następne auto będzie na benzynę (jak mi padnie mój kochany diesel :laugh1: ) a może i też na LPG :).

Pozdro
im szybciej to zrobisz tym lepiej dla twojego portfela :) chyba że masz portfel bez dna i można wyciągać i wyciągać ... :) u mnie instalacja przy przebiegu 20tyś rocznie większość po mieście zwróciła się po 8-9 miesiącach ... potem oszczędzam ... a raczej niweluję utratę wartości auta :) zastanów się - ile modów możesz za ta kasę zrobić w swoim aucie za zaoszczędzone pieniądze ? ja nie lubię płacić za paliwo do rządowych BMW i dlatego to moje 4 auto na lpg ... jedyne czego żałuję to że nie mam gs430 ...trochę mocy mało. a palił by lpg podobnie ... może kiedyś turbo ?
Obrazek

http://lexus-forum.pl/viewtopic.php?f=86&t=8457

steam: aegirsson1, https://www.facebook.com/InsomniaSystem/
maxkow
Lex Maniak
Posty: 928
Rejestracja: 20 wrz 2010, o 00:00
Model Lexusa: is200
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: maxkow »

Jesli chodzi o SC i pytania dlaczego go nie gazowałem !? Odpowiedz jest banalnie prosta , po pierwsze rocznie robiłem nim ok 3-5tys/km , po drugie koszt dobrej instalacji na 8cyl, mysle ze min 4tys,zl i bylo ,to auto typowo okazjonalne i czesto byly to krotkie odcinki . Nieoplacalna byla by przerobka go na LPG. Jesli ktos robi mało km i dodatkowo, krotkie odcinki to nie warto zakladac LPG , no i wiadomo im wiecej cyl tym drozsza instalacja . Kazdy z nas musi sobie przekalkulowac , czy mu sie oplaca czy nie.
Ja z swojej strony dodam , ze np na wyjazd na zlot ok 500km w obydwie strony jesli chodzi o lpg powinien mnie kosztowac ok 130zl dla przykladu ta sama trasa na PB min 200zl przyjmujac ze PB by mi spalił na trasie 8l a LPG 11l , zaoszczędzone ok 70zl wole wydac na :pijak: :biggrin2:
ObrazekObrazekObrazek

To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie 2012 klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
To już ostatnie chwile na wzięcie udziału w zlocie klik --> ZLOT Lexus-Forum 2012 <-- klik
Awatar użytkownika
carinus
Lex Master
Posty: 1843
Rejestracja: 28 lis 2010, o 19:29
Model Lexusa: RX400h,IS220d
Skąd:: lubuskie/Belgia
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: carinus »

Na temat różnic między LPG a benzyną można pisać książki,ale będzie to zawsze dyskusja typu wyższość świąt X,nad świętami Y.Ogólnie temat rzeka,jednak co się tyczy bezpieczeństwa,były robione próby przestrzelenia zbiornika z gazem pociskiem karabinowym i opinie pozytywne.Trzeba tez spytać doświadczonych strażaków co się dzieje podczas kolizji samochodów kiedy dochodzi do zgniotu zbiornika paliwa.Benzyna nie daje nam szans jezeli zostanie zapalona,gaz pozostaje automatycznie zatrzymany w zbiorniku.Nie ma sensu mówić o nieszczelnych instalacjach gazowych,gdyż istnieją nieszczelne benzynowe.
Pierwszy silnik z zapłonem iskrowym pracował na gazie świetlnym a nie na benzynie-wracamy do źródeł.Łatwość przechowywania benzyny sprawiła że pojazdy były nią później napędzane.Gaz jako paliwo nie może negatywnie działac na sam silnik,problemem jest nieodpowiednie dawkowanie gazu-identyczny problem dotyczy tez benzyny.Jedno jest pewne i potwierdzone ze podczas odpalania zimnego silnika na samym gazie nie dochodzi do zmywania i rozrzedzania filmu olejowego na ściankach cylidra jak to ma miejsce przy stosowaniu benzyny.Jedno odpalenie zimnego silnika powoduje zużycie porównywalne do przejechania 300-400km.Uzyskiwane moce na paliwach płynnych zależa głównie od ich kalorycznosci,dlatego diesel spala go najmniej a LPG zyżywamy więcej niż benzyny.Na gazie silnik może miec (nie musi)gorsze osiągi ale przy wlaniu gorszej benzyny możemy miec jeszcze większe problemy z osiągami.
Tak jak pisałem na początku ten temat nigdy nie doprowadzi dojednoznacznego rozstrzygnięcia sporu i możemy sobie tak w nieskończoność pisać kto ma rację,a kto jej nie ma.Rachunek finansowy niebawem zmusi niejednego do ukłonu w stronę LPG i nie ma co sie unosić honorem tylko dbać o własną kieszeń,niewazne jaka ona jest głęboka.Oszczędzają bogaci i nam tez się opłaci.
Awatar użytkownika
janasek
Lex Master
Posty: 1516
Rejestracja: 3 paź 2010, o 15:21
Model Lexusa: SC 400
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: janasek »

Racja, maxkow, u mnie w sumie też auto raczej weekendowe, na razie nie warto zakładać instalki, ale kusi jeżdzenie cały czas takim Luxusem :) więc może się kiedyś skuszę.

Niestety mnie impreza będzie kosztowała więcej 500 km to jest min 300 zł... a gdzie zabawa?

Pozdro
Luxusem jadę... :)
tecu
Lex user
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2010, o 01:16
Model Lexusa: RX 300
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: tecu »

legato97 pisze:No tak ale zaczyna wygladac, ze teraz jak ktos nie jezdzi na gazie( nie pisze o :pijak: ), to w ogole zle ma w glowie, lubi przeplacac itp :laugh1:
Ja nie miałem takich intencji żeby mój post został zrozumiany w ten sposób i podejrzewam że inni jeżdżący na gazie też nie myślą w ten sposób o użytkownikach PB. Chodzi mi tylko o sensowną dyskusję. Doskonale rozumiem tych którzy nie chcą instalować LPG ale tylko tych którzy przedstawiają sensowne powody:
1. Instalacja LPG nieopłacalna ekonomicznie (zbyt małe przebiegi).
2. Zbyt wysoka cena samej instalacji.
3. Obawa przed źle założoną instalacją.
4. Mniejszy komfort podróżowania z powodu zmniejszenia bagażnika.
5. Słabsze osiągi auta.
6. Obawa przed znaczną podwyżką cen LPG.
7. Lepsze samopoczucie drivera spowodowane jazdą na PB :biggrin2:

Nie trawię natomiast argumentacji typu
1. LPG w tym samochodzie (marka dowolna) to profanacja.
2. Jak kupujesz takie auto (marka dowolna) to musi Cię być stać na paliwo do niego.
3. Tankowanie LPG na stacji do takiego auta (marka dowolna) to obciach.
Awatar użytkownika
Ralfx
Lex Master
Posty: 1547
Rejestracja: 3 paź 2010, o 03:56
Model Lexusa: GS430
Skąd:: Warszawa
Kontakt:

Re: LPG prawda i mity

Post autor: Ralfx »

Myślę że gorsze osiągi tez mozna wsadzić między bajki. Dobrze dobrana i dobrze wystrojona instalacja wcale nie bedzie mieć mniej koników niż PB - to już było ustalane tutaj :)
ale pozostałe 5 argumentów to się w pełni zgadza :) (wyłaczmy 7 bo niestety lepsze zamopoczucie jest jak sie tankuje gaz i nie ogląda 350zł na rachunku na Orlenie) :biggrin2:
Obrazek Dołącz do Lexus-Forum na facebook.com/lexus-forum
ODPOWIEDZ

Wróć do „Rozmowy ogólne związane z Instalacjami LPG”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość