Page 4 of 6

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 May 2012, o 16:26
by legato97
Si, ale wybor padl juz na GS, wiec inne auta sa odrzucone na starcie:)

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 May 2012, o 16:43
by michal_5000
Mi raczej chodzi o porownanie z konkurencja niz o przekonywanie kogokolwiek do nie-Lexusow.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 May 2012, o 16:56
by ledziu
michal_5000 wrote:Mi raczej chodzi o porownanie z konkurencja niz o przekonywanie kogokolwiek do nie-Lexusow.
Tu się zgodze ponieważ trzeba wiedzieć za co kocham lub nienawidzę :LEXUS: więc porównania są wskazane. Jest tylko jedno ale chcąc rzetelnie porównać np: BMW i Lexa trzeba byłby temu poświęcić dużo czasu i chęci a w przypadku GSów300/430 wystarczyło zatankować i pojeżdzić :biggrin2:

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 May 2012, o 19:23
by michal_5000
Moge sie tylko zgodzic... nic to, moze ja za jakis czas bede mogl cos porownac, to skrobne pare slow.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 2 May 2012, o 20:03
by ledziu
Teraz już znając pewne fakty musimy wspólnie zastanowić się co wybrać GS300 czy GS430 MKII :?:

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 3 May 2012, o 13:15
by michal_5000
To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.

Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8. :down:

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 3 May 2012, o 16:46
by LPGK
michal_5000 wrote: Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8. :down:
Aż tak źle wypada E38 z 4.4?

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 3 May 2012, o 19:01
by ledziu
[quote="michal_5000"]To już pytanie kto czego szuka, z czego się przesiada itd... Jednego 430 ledwo usatysfakcjonuje, inny będzie perfekcyjnie zadowolony z 300 a przy tym mniej wyda na utrzymanie.

Gdybym to ja miał wybierać, to z tej dwójki wyłącznie 430, choć (a) jak jeździłem to mnie nie zachwycił dynamiką, (b) mam już dość serwisowania V8. :down:[/quote

Jeżeli ktoś bierze pod uwagę realne parametry auta połaczone z motorownią, uważam że będzie pozytywnie zaskoczony. Jezeli ktoś mysli o mega przyśpieszeniach w autku które waży 1700kg to bedzie zawiedziony bo ten samochód przyśpiesza bez efektów specjalnych ale skutecznie.
Serwisowanie auta napewno wyjdzie drożej niż w GS300 ale sądzę że jezeli ktoś nie robi 50tyś km. rocznie to nie bedzie to aż tak mocno odczuwalne.

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 4 May 2012, o 00:11
by michal_5000
LPGK wrote:Aż tak źle wypada E38 z 4.4?
Jeśli pytasz w nawiązaniu do:
michal_5000 wrote:(b) mam już dość serwisowania V8. :down:
- to tak, mam złe zdanie o M62 (miałem trzy + parenaście mieli znajomi). Jednak miałem/mam do czynienia również z V8 Mercedesa i Audi - i z mojego doświadczenia każdy serwis to albo więcej gratów, albo droższych, albo wymiana bardziej skomplikowana.
Zakładam, że GM-owski LSx mógłby tu pozytywnie zaskoczyć, niestety nie miałem styczności.
ledziu wrote:Serwisowanie auta napewno wyjdzie drożej niż w GS300 ale sądzę że jezeli ktoś nie robi 50tyś km. rocznie to nie bedzie to aż tak mocno odczuwalne.
To zależy - jeśli ktoś jeździ dużo po dużym mieście na niezbyt długich odcinkach i w korkach (jak ja) - to z mojego doświadczenia - różnica w wydatkach na paliwo będzie na poziomie paru stów miesięcznie.
No i do tego serwis 10+ letniego V8, o czym pisałem powyżej... Akurat UZ-a nie miałem, ale po prostu nie uwierzę, że nie dotyczą go normalne bolączki występujące wszędzie u konkurencji. :P

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać

Posted: 4 May 2012, o 01:52
by ledziu
michal_5000 wrote:No i do tego serwis 10+ letniego V8, o czym pisałem powyżej... Akurat UZ-a nie miałem, ale po prostu nie uwierzę, że nie dotyczą go normalne bolączki występujące wszędzie u konkurencji.
Nie chcę wkładać kija w mrowisko ale powiem tak 10letni UZ lub 2JZ dostarczy o połowe mniej wrażeń warsztatowych niz nowe V8 lub R6 BMW, Merc, Audi.
Miałem doczynienia z tymi autami i wiem ile mi kucy uciekło z wybitnego S4 4,2 jak Pan w komisie dostałby siekierą za brakujący pałer :doh: albo lista napraw w ASO znajomego CLK V8
Nie mniej jednak zawsze istnieje potencjalne zagrożenie popsucia się nawet najbardziej trwałego silnika. Na szczęście jestem dobrej myśli i staram się żyć w zgodzie z moim UZetem :biggrin2: