Marslo pisze: ↑1 sie 2023, o 10:41
Duza promocja na RX 350h i 500h, 450h+ trzyma cene.
Wlasnie zamowilem swojego kolejnego, czwartego juz RX , tym razem PHEV. Jezdze RX od 2007r , kiedy kupilem 400h 2 gen.
Chyba sie zaopatrzenie poprawilo , pewno popyt rowniez nieco nizszy od spodziewanego, bo termin dostawy mam na przelomie roku.
No to mam spokoj do ok 2030, a potem to juz bede +70:)
Wiesz może czy od tych obniżonych cen idą jeszcze jakieś konkretne rabaty?
Kupowałem na jesieni jak kurs EURPLN był 4,85... Niby wciąż moja cena RX500h jest niższa niż nowy katalog ale już niewiele się różni :/
Jak umowa nie jest w EURO jak w niektórych markach to ten kurs można sobie włożyć.
To tak jak z apple i dolarem ; )
ps. brałem teraz z placu bo mi się śpieszyło od konkurencji niemieckiej to dostałem 12,2% od katalogu i z konfiguratora jest niby to samo, ale nie drążyłem tematu.
Te rabaty i tak jakoś się trochę odblokowały, ale już szału po 17% jak to kiedyś było to bym nie oczekiwał bez zakupów flotowych...
Chodziło mi o to że jak Lexus ustalał ceny na nowego RXa dla rynku polskiego to pewnie nie kalkulował w PLN tylko EUR bądź USD.
Jak sobie ustalili że ma kosztować załóżmy 100k EUR a kurs zakładali na 4,90 to dali ten 490900 katalog, a teraz PLN się umocnił i można zjechać z ceny. Dlatego zastanawiam się czy od tej ceny obniżonej (425700) są jeszcze spore rabaty czy max kilka punktów
maciejorlos pisze: ↑1 sie 2023, o 19:18
Chodziło mi o to że jak Lexus ustalał ceny na nowego RXa dla rynku polskiego to pewnie nie kalkulował w PLN tylko EUR bądź USD.
Jak sobie ustalili że ma kosztować załóżmy 100k EUR a kurs zakładali na 4,90 to dali ten 490900 katalog, a teraz PLN się umocnił i można zjechać z ceny. Dlatego zastanawiam się czy od tej ceny obniżonej (425700) są jeszcze spore rabaty czy max kilka punktów
Tak pewnie zakładali, a teraz na tym po prostu importer/dealer sporo zyska - niektórzy pewnie nieco potracili na tych skokach kursów w zeszłym roku i zamówieniach z 2021 (tych co miały stałe ceny).
Ergo nie spodziewałbym się spadków podstawowych cen w cennikach, ale nieco większego pola do rabatu, chociaż z mojego doświadczenia z lexem to te wysokie rabaty w cenniku to już są słabo negocjowalne, dosłownie dealer da z 2-3k (tak miałem rok temu z RXem starym, tak miałem badając temat NXa FWD).
Ktoś tutaj (forum NX) słusznie zauważył, że nagle magicznie odblokowały się sloty na produkcję NXa - wg mnie importer trzymał zamówienia "drogie" i puścił w oknie taniego euro/dolara. Ja miałem termin na 08.2024, a ma być odbiór w październiku tego roku, to co nagle fabryka zaczęła produkować 3 razy więcej aut na dobę?
Aktualnie: RX 300 Business Plus [mk IV FL] @2022 | NX 350h Prestige Design + Tazuna + Premium @2023
Był: NX 200t Elite + Business + Black [mk I pre FL] @2017
NX 350h AWD Prestige + Design + Tazuna + Premium => zamówiony: 2.03.2023,
planowany odbiór: sierpień 2024,
produkcja rozpoczęta: 26.07.2023,
opuścił fabrykę: 4.08.2023,
w drodze (przypłynął do portu): 18.09.2023
u dealera 31.10.2023
odbiór: 21.11.2023
Ja czekam az wróci mój handlowiec z urlopu i wezmę RX na testy, aczkolwiek mają tylko Omo testowe, a chciałbym 450h w niższym konfigu. Mógłbym mieć nawet wersje business szkoda by mi było HUD tylko, fajna sprawa w NX gen 2. Jakbym miał zamawiać to bym się wstrzymał 2 msc żeby mieć już produkcje 2024.
Ghotti pisze: ↑1 sie 2023, o 22:05
Ja czekam az wróci mój handlowiec z urlopu i wezmę RX na testy, aczkolwiek mają tylko Omo testowe, a chciałbym 450h w niższym konfigu. Mógłbym mieć nawet wersje business szkoda by mi było HUD tylko, fajna sprawa w NX gen 2. Jakbym miał zamawiać to bym się wstrzymał 2 msc żeby mieć już produkcje 2024.
Tez chcialem rocznik produkcji 2024 , ale wtedy nie bylo gwarancji wynegocjowanej (atrakcyjnej) ceny.
Tak czy inaczej zsotanie zarejestrowane dopiero w 2024, auto najwczesniej bedzie w PL w grudniu, ale stawiam raczej na styczen/luty.
Kupuje auto na 7/8 lat, wiec az tak bardzo nie naciskalem.
Zamiast tego wynegocjowalem dobra cene na moje obecne auto w rozliczeniu.
Marslo pisze: ↑1 sie 2023, o 10:41
Duza promocja na RX 350h i 500h, 450h+ trzyma cene.
Wlasnie zamowilem swojego kolejnego, czwartego juz RX , tym razem PHEV. Jezdze RX od 2007r , kiedy kupilem 400h 2 gen.
Chyba sie zaopatrzenie poprawilo , pewno popyt rowniez nieco nizszy od spodziewanego, bo termin dostawy mam na przelomie roku.
No to mam spokoj do ok 2030, a potem to juz bede +70:)
Wiesz może czy od tych obniżonych cen idą jeszcze jakieś konkretne rabaty?
Kupowałem na jesieni jak kurs EURPLN był 4,85... Niby wciąż moja cena RX500h jest niższa niż nowy katalog ale już niewiele się różni :/
Ghotti pisze: ↑1 sie 2023, o 22:05
Ja czekam az wróci mój handlowiec z urlopu i wezmę RX na testy, aczkolwiek mają tylko Omo testowe, a chciałbym 450h w niższym konfigu. Mógłbym mieć nawet wersje business szkoda by mi było HUD tylko, fajna sprawa w NX gen 2. Jakbym miał zamawiać to bym się wstrzymał 2 msc żeby mieć już produkcje 2024.
Tez chcialem rocznik produkcji 2024 , ale wtedy nie bylo gwarancji wynegocjowanej (atrakcyjnej) ceny.
Tak czy inaczej zsotanie zarejestrowane dopiero w 2024, auto najwczesniej bedzie w PL w grudniu, ale stawiam raczej na styczen/luty.
Kupuje auto na 7/8 lat, wiec az tak bardzo nie naciskalem.
Zamiast tego wynegocjowalem dobra cene na moje obecne auto w rozliczeniu.
Witam wszystkich forumowiczów, to jest mój pierwszy wpis.Posiadam Rx 450f F-sport produkcja 2015, rejestracja 2016, przebieg 100tyś km. W październiku odbieram 450+ Omotenashi z panoramą.
Więc jestem w podobnej sytuacji co Marslo.
Będę zostawiał w rozliczeniu( prawdopodobnie) W związku z tym mam pytanie do Marslo- za ile odkupili od Ciebie w salonie, jeżeli możesz to ujawnić.
Pozdrawiam serdecznie wszystkich !!!