Page 4 of 5

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 27 Apr 2018, o 10:09
by ledziu
Dawid0ss wrote:
wojtek8830 wrote:Weście pod uwagę sentyment do auta...
Sentyment do auta ? A co to jest, Mustang z 64 ? ;-)
Ale chyba nie zrozumieliśmy się ... myślę o tym że mając gs300 kupujesz słupek gte i dłubiesz a nie całe aristo :biggrin2:
Więc auto z sentymentem zostaje tylko serce się zmienia :ok:

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 27 Apr 2018, o 10:12
by owczar
Ledziu, który silnik jest według Ciebie bardziej rozwojowy, 2JZ-GTE czy 4G63?

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 27 Apr 2018, o 10:38
by ledziu
owczar wrote:Ledziu, który silnik jest według Ciebie bardziej rozwojowy, 2JZ-GTE czy 4G63?
Dwa różne silniki każdy jest mistrzem w swojej klasie jak na swoje lata... co do 4g63 myślę o ostatnim wypuście czyli z evo9 :ok:
4g63 mivec program to 400/550Nm dostępne od 3,4rpm po wałkach ugrasz troszku pałera ... do tego możesz polecieć z turbinami pewnie na seryjny kolektor będzie 10 konfiguracji w zależności od potrzeb. W opcji 500km/560Nm bez kucia na samych wałkach i dużym turbo brat jeździł około 2lat mocno wyczynowo.
Jak Ci mało dajesz stroka i ładujesz już pod 750Nm paczkę w/g RL robisz w około 3..s ale możesz zrobić kuku napędom. Tak na luzie zapodajesz 650Nm w fajnej charakterystyce czyli przy 3,4k.rpm.

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 28 Apr 2018, o 10:34
by owczar
Oba te silniki są kultowe. Może kiedyś w końcu zrobię sobie jakąś wydumkę...

Ta aristo wydaje się fajną opcją - bo za sam silnik 2jZ-GTE w dobrym stanie trzeba zapłacić majątek. A tutaj mamy fajną bazę do modów - w dodatku bez żadnej rzeźby, z niskim przebiegiem. Byłby fajny sleeper.


Może kiedyś... Najpierw muszę bazę warsztatową sobie zrobić :D

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 28 Apr 2018, o 11:22
by lexusfanjapan
Zarówno 2JZ GTE jak i 4G63 to legendy same w sobie który mają potencjał na 1000+ ale moje zdanie jest takie że 2JZ GTE jest bardziej legendarny/ kultowy ponieważ to L6 a 6 cylindrowych rzędówek już nie robią. Więc co by nie mówić o 4G63, z całym należnym mu szacunkiem ale to "tylko" L4 które jest bardzo powszechnym rozwiązaniem, zaczynajac od Yarisa kończąc na np. Camry czy innych popularnych every day autach.
Pozdrawiam

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 28 Apr 2018, o 14:10
by ledziu
owczar wrote:Oba te silniki są kultowe. Może kiedyś w końcu zrobię sobie jakąś wydumkę...

Ta aristo wydaje się fajną opcją - bo za sam silnik 2jZ-GTE w dobrym stanie trzeba zapłacić majątek. A tutaj mamy fajną bazę do modów - w dodatku bez żadnej rzeźby, z niskim przebiegiem. Byłby fajny sleeper.


Może kiedyś... Najpierw muszę bazę warsztatową sobie zrobić :D
To nie jest też tak :ok:
W PL kilku fantastów próbuje podbić ceny gte ale realne jest 12-14k. Oczywiście za 10lat może będzie drożej no ale wtedy trzeba będzie sobie radzić samemu :klucz:

Co do aristo to uwierz mi rozkminiałem temat na wszystkie sposoby i zakup całej sztuki opłaca się jedynie gdy będzie używana w OEM konfiguracji bo jak zaczniesz ją przekładać to finał będzie taki że po Aristo zostanie tylko słupek silnika. Generalnie jak chcesz cos modzić to i tak skrzynka jest do odstrzału, turbiny też, potrzebujesz SA, nowe heble, LSD itd.
Więc kupując takie auto za 30k musiałbyś się modlić żeby się zmieścić w 100k... co i tak nie daje gwarancji na fajną jazdę.

Chcesz sobie coś pomyśleć i powoli składać to kup najpierw silnik nawet zwykłego ge obrób go, ubierz w skrzynie, turbo a potem myśl nad autem... :klucz:
lexusfanjapan wrote:4G63, z całym należnym mu szacunkiem ale to "tylko" L4 które jest bardzo powszechnym rozwiązaniem
Zgodzę się z Tobą jeżeli patrzymy na ilość cylindrów są tylko 4szt. Ale na szczęście jak podzielimy na klasy to jest ok.

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 30 Apr 2018, o 13:12
by lexusfanjapan
Może się myle ale osobiście wydaje mi się że bezpośrednim rywalem 4G63 jest 3SGTE.
Pozdrawiam

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 30 Apr 2018, o 15:21
by ledziu
lexusfanjapan wrote:Może się myle ale osobiście wydaje mi się że bezpośrednim rywalem 4G63 jest 3SGTE.
Pozdrawiam
3sgte troszku inny temat a 4g63 mivec to inne lata bytności.

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 22 May 2018, o 21:54
by Karoles
ok to moze ja cos wniose w temat
opcja jak najbardziej realna z tym ze tak musialbys miec najlepiej cala wiazke z 3uz, zaczynajac od tego ze 2jz ma gaz na linke a 3uz juz na potencjometrze, generalnie mialem taki pomysl bo wiazki mialem z uk 3uz i caly silnik z dyfrem itp
oczywiscie maja drugie cale auto z 3uz jest znacznie latwiej bo jak masz troche zaciecia i umiejetnosci to jestes w stanie to ogarnac,
ale jak koledzy zauwazyli jest to mniej oplacale zakladajac ze silnik kupisz w granicach 4-5 k kpl to dokupywanie dupereli wyjdzie ci drozej wiec zakup auta z 8 k no i Twoja robota bezcenna, jesli chcesz podniesc moc to nawet bym sie polasil o jakis soft turbo bo przynajmniej masz papierowo w porzadku bo nie zmieniasz pojemnosci itd.
a jesli chodzi o przekladanie lexusa to tez nie jest to ani tania ani latwa robota a czy oplacalna ... wszystko zalezy od tego co kto lubi :)
generalnie jesli chodzi o czesci to w wiekszosci nie sa zamieienne uk vsl europa :)
to tyle chyba w temacie
lexus jest juz troche bardziej zaawanasowany niz inne auta z lat 90-2000 gdzie sie np wkladalo silnik do hondy czy golfa bez najmniejszych problemow

Re: Swap z 2jz na 3uz

Posted: 31 May 2018, o 15:29
by shamal
Podepnę się pod temat.

Mam nieco inną sytuację, bo mój 2jz nadaje się do remontu, stąd od razu myśl o swapie, jednak już wcześniej planowałem jakoś podnieść moc, dlatego chcę coś innego niż 2jz-ge ;)
Standardowa moc v8ki raczej by mi wystarczyła, inne opcje to remont i uturbienie mojego, najfajniejszy by był swap na 2jz-gte, ale aktualnie to niestety za droga operacja :( albo coś takiego jak tańszy 1jz-gte.
Wracając do tematu.

A więc przekładka nawet kompletnego silnika 3UZ nie jest takim prostym plug&play? Jak to jest np. ze skrzynią, bo nigdzie nie znalazłem takiej informacji. Mam gs300 z 97' czyli przed liftem, i nie ma w niej trybu manualnej zmiany biegów przyciskami. Co jest odpowiedzialne za to / co trzeba by było przełożyć, aby manetki w kierownicy działały? Bo chyba nie trzeba zmieniać całej skrzyni na tą z poliftów, czy jednak?