Page 30 of 34

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 19 Jul 2015, o 13:03
by carinus
GOLDI wrote:
nie uogólniał bym za bardzo ;)
kwestia dobrania poprawnych korekcji i konfiguracji to jedno a urzadzenie to drugie ;)
wszystko kwestia strojenia i wiedzy a nie urzadzenia :)

przwija się tu na forum znakomity warsztat tuningowy co stroi samochody ;) a mielismy "przyjemnosc" poprawiac po nich wiazke silnika do budowy ktorej urzyta została skrętka komputerowa :ireful3:
w poprzednim samochodzie miałem FITa i nigdy problemu z rozruchem na zimno ;) a i samochod spalal mniej niz na seryjnym kompie Toyoty :)
kwestia strojenia, konfiguracji i doboru korekcji ;) ot cała filozofia ;)
Dobrze wiedzieć że można coś z tym zrobić,jednak czy cała zabawa z dostrojeniem map jest na tyle trwała że pozwoli trzymać stabilnie mieszankę?Sonda wąskopasmowa wpieta w det-a wystarczy do nadzoru?

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 19 Jul 2015, o 13:48
by GOLDI
kazdy sterownik (nie liczac tych hiper nowych) opiera sie na podobnych zasadach. Mapa/mapy bazowe plus korekcje temperaturowe/cisnienie etc wlasnie od głownej mapy zeby zubazac, cofac zaplon, dolewac przyspieszac. Sonda waskopasmowa nie czyni nadzoru, jest to dodatkowy mozliwy element do podpiecia b osaignac mieszanke bliska badz rowna stachio w zakresach obrotow gdzie mozna zaoszczedzic nieco paliwa, nad kontrola czuwaja czujniki temp wody, przedewszystkim powietrza, baro plus map sensor (badz przeplywozmierz) czujniki stuku wciaz obsluguje seryjny ecu (przy det3)

nowe sterowniki nie ma czegos takeigo jak mapa bazowa a zakres wartosci w ktorych moze byc ok, cos jak funkcja autotune w EMU ;) ale to juz inny kawalek historii :)

przy det3 tnajwazniejsza sprawa to poprawnie zrobiona mapa konwersji maf'a, mapa ve jest juz stosunkow prosta do zrobienia. dosc trudne (bo czasochlonne) jest zrobienie korekcji temepraturowych. co niestety trwa kilka dni nikiedy. Det3 jak na swoje skromne możlwosci ze swoja funkcja FIT jest na prawde dobrym z tanszych rozwiazan, i da sie to wystroic na prawde dobrze, potrzeba tylko duza dawka cierpliwosci i czasu.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 19 Jul 2015, o 21:39
by carinus
Sporo czasu potrzeba na dokładne ustawienie tego problemu.Dlatego nie miałem dostrojonego świniaka i sam jak zobaczyłem ile jest z tym roboty,to olałem sprawę i pozostawiłem wszystko do nadzoru dla seryjnego ECU.Nadal jednak nie skuszę się na przejście na FI,szkoda mi na to czasu żeby nieznacznie poprawić spalanie.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 19 Jul 2015, o 22:28
by GOLDI
carinus wrote:Sporo czasu potrzeba na dokładne ustawienie tego problemu.Dlatego nie miałem dostrojonego świniaka i sam jak zobaczyłem ile jest z tym roboty,to olałem sprawę i pozostawiłem wszystko do nadzoru dla seryjnego ECU.Nadal jednak nie skuszę się na przejście na FI,szkoda mi na to czasu żeby nieznacznie poprawić spalanie.
nie przekonam Cie ;) ale również i nie zamierzam ;) jednak plusów FI jest wiecej niż eco korzyści ;)

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 27 Jul 2015, o 23:12
by Damnian
Halo halo.

Prace przy IS się posuwają- w skrócie- kmpresor który kupiłem miał już stoczoną szajbę, a co najlepsze po obliczeniach okazało się że wystarczy kupić koło od pompy wody i wytoczyć środek, następnie dokręcić do oryginalnego kółka pompy wody i jest to co chciałem- przy 6500 RPM, kompresor będzie się kręcił z prędkością 13800, czyli bliską max (14000). DET3 już leży kupiony, intercooler będzie FMIC- http://allegro.pl/intercooler-550x140x6 ... 67854.html jest idealny, wystarczy tylko przenieść chłodnicę oleju wyżej i dorobić mocowania. Teraz mam urlop także chwilowy przestój.
Teraz pytanie do GOLDI
Na tym filmiku idealnie widać sterowanie doładowaniem. Chciałbym rozegrać to w ten sam sposób- czyli za pomocą przepustnicy. Czy DET3 to ogarnie ? I jaka przepustnica byłaby najlepsza ?https://www.youtube.com/watch?v=6zKjp_OZN34

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 27 Jul 2015, o 23:21
by GOLDI
a jaki kompresor masz? z by-passem czy bez?

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 27 Jul 2015, o 23:45
by Damnian
mam Eatona M62, bay-pass bedzie customowy, z nierdzewki

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 27 Jul 2015, o 23:53
by GOLDI
Image

Image

oczyiscie ze mozesz sterowac detem takim actuatorem.. jest to z reguly starowane pod/nad ciśnieniowo

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 28 Jul 2015, o 00:00
by Damnian
No i gitara, dokładnie o tym myślałem. A jeszcze pytanko- każdą przepustnice można dostroić pod DET3? I Czy mógłbyś polecić jakiś konkretny model, tak żeby opis pinów był? Jeśli dobrze kombinuje będzie trzeba pod przepustnice dać +;-; sterowanie;czujnik TPS?

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 28 Jul 2015, o 00:05
by GOLDI
widze ze nie do konca rozumiesz o czym piszesz...

zastosuj sterowanie podcisnieniowe

Image
det3 to nie emu ;) nie wymagaj od niego obslugi drive by wire ;)