machony79 wrote:Czy ktoś zamówił w ogóle Plug-Ina 450h czy wszyscy tylko 350h ?
PLUGIN jest w ogóle nieopłacalny w moim przypadku. Większa moc i "prestiż" z bycia bardziej "EKO" nei jest wart 50 000zł.
Przy założeniu bardzo, bardzo, bardzo optymistycznym (jazda tylko na darmowym prądzie)
450h spalanie 0.00zł = prąd 0.00zł
350H spalanie 8lx4,75zł= 45,6zł/100km= 0,456zł/1km( moim zdaniem spalanie powinno mieścić się w 7 l max dla kierowcy "nie rajdowca")
50000zł/0,456zł= 109 650km
Oszczędzać zaczniemy na pluginie dopiero po ponad 100 000km. Pod warunkiem, że nigdy nie zatankujemy samochodu i prąd będzie całkowicie darmowy przez cały okres użytkowania samochodu. Im niższe spalanie uzyskamy w 350h tym bardziej ten przebieg będzie się wydłużał. Realnie, użytkując plugina, ładując go odpłatnie i normalnie tankując, dopłata 50 000 zł nie zwróci się nigdy
Jeśli, któreś założenia mam błędne to mnie poprawcie. Zapraszam do merytorycznej dyskusji na ten temat.
