Page 29 of 34

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 00:04
by Damnian
Nieskromna prośba- mógłbyś opowiedzieć jak widzisz podpięcie DET3 w IS200? Z tego co udało mi się wyczytać w internetach, to ludzie podpinali się pod obroty i MAP i to wystarczało, ale widzę że Ty będziesz decydowanie lepszym źródłem informacji :D

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 00:18
by michalllw
Z tego co pamiętam to Kisiel z Ecumaster ogarnił temat kompresora w is200 który miał osiągnąć 250 i z tego co pamiętam były jakieś problemy więc raczej 250 km może działać chwilę ale najlepiej niech on Ci napisze co o tym myśli ;)

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 00:21
by GOLDI
Damnian wrote:Nieskromna prośba- mógłbyś opowiedzieć jak widzisz podpięcie DET3 w IS200? Z tego co udało mi się wyczytać w internetach, to ludzie podpinali się pod obroty i MAP i to wystarczało, ale widzę że Ty będziesz decydowanie lepszym źródłem informacji :D
zawsze ale to zawsze zachęcamy do przeczytania instrukcji obsługi :) a w szczególności jeśli są to pierwsze kroki z urządzeniem ;) oraz zainstalowaniu klienta i pobawieniu sie nim na sucho wraz z instrukcją
http://ecumaster.com/pliki pliki do pobrania za darmo

z tego co zrozumialem siedzisz w LPG wiec rozumiesz rożne dziwne zależnosci w elektryce samochodowej i wiesz jak co dziala ;) wiec zagadnienia zawarte w instrukcji beda wrecz trywialne...
przeczytaj zarowno zwylego trybu det3 jak trybu fit.

od czego bym zaczal? od zrobienia emulacji przeplywomierza, oczywiscie po przyjeciu odpowiedniej skali mapy w stosunku do doaldowania jakie bedziesz osiagac, poprawnie wykonana konwersja to polowa sukcesu dalszej bezproblemowej jazdy..

zawsze mozesz podpiac det3 w trybie fit do silnika jak n/a i sie pobawic ;) podepnij sobie bez opcji modyfikacji zaplonu, jak ogarniesz paliwko to zaplon bedzie kolejnym krokiem

michalllw wrote:Z tego co pamiętam to Kisiel z Ecumaster ogarnił temat kompresora w is200 który miał osiągnąć 250 i z tego co pamiętam były jakieś problemy więc raczej 250 km może działać chwilę ale najlepiej niech on Ci napisze co o tym myśli ;)
z tego co pamietam skonczyly sie tam wtryski i samochod mial byc dostrojony, jednak na danym kolku ktore bylo nie dalo sie uzyskac takich wynikow :)
michalllw wrote:Czyli z ludźmi którzy ogarneli mojego Lexa ;)
pisałem Ci napisze i publicznie :) masz bardzo fajnego tego ISa, wrecz w nienagannym stanie :)

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 09:30
by michalllw
Dzięki, napiszę skromnie :WIEM ;)

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 09:31
by Damnian
Instrukcje juz czytalem, takze wszystko wyjdzie w praniu :D wlasnie co do mocy to gdzieś wyczytałem że do około 220-230km starczyły, na początek nie będę ryzykował, bo jak mi się wtryski zubożą to po silniku. A tak nawiasem- wie ktoś jaką wydajność mają ori wtryski? I ewentualnie co można byłoby wydajniejszego zapodać?

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 19:37
by lexus155
Około 250km to ty osiagniesz na zwylkym kompie z black boxem oczywiscie. Wtryski co najmiej toyota zielone one sa do 250cc jak chcesz Det3 zakladac to pomaranczowe ponad 330cc. lub inne i regulator ciśnienia paliwa wraz z jego powrotem

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 21:43
by carinus
Praca silnika w trybie FI to porażka i wielka kupa.Bynajmniej potwierdza to przypadek naszego kolegi,ja na szczęście zdążyłem przejść na sterowanie paliwem przez seryjne ECU.Silnik na FI miał problemy z płynną pracą na niskich obrotach i utrudniony rozruch na zimno.Świnkę zatrudnić do korekcji zapłonu a paliwo pozostawić na pełnej sekwencji,bedziesz miał dodatkowo LP gdzie masz dodatkowe możliwości dobierania wtrysków i korekcji we wszystkich kierunkach.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 21:49
by lexus155
Kolego w trybie Fl czyli jakim? :)

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 18 Jul 2015, o 23:26
by GOLDI
carinus wrote:Praca silnika w trybie FI to porażka i wielka kupa.Bynajmniej potwierdza to przypadek naszego kolegi,ja na szczęście zdążyłem przejść na sterowanie paliwem przez seryjne ECU.Silnik na FI miał problemy z płynną pracą na niskich obrotach i utrudniony rozruch na zimno.Świnkę zatrudnić do korekcji zapłonu a paliwo pozostawić na pełnej sekwencji,bedziesz miał dodatkowo LP gdzie masz dodatkowe możliwości dobierania wtrysków i korekcji we wszystkich kierunkach.
nie uogólniał bym za bardzo ;)
kwestia dobrania poprawnych korekcji i konfiguracji to jedno a urzadzenie to drugie ;)
wszystko kwestia strojenia i wiedzy a nie urzadzenia :)

przwija się tu na forum znakomity warsztat tuningowy co stroi samochody ;) a mielismy "przyjemnosc" poprawiac po nich wiazke silnika do budowy ktorej urzyta została skrętka komputerowa :ireful3:
w poprzednim samochodzie miałem FITa i nigdy problemu z rozruchem na zimno ;) a i samochod spalal mniej niz na seryjnym kompie Toyoty :)
kwestia strojenia, konfiguracji i doboru korekcji ;) ot cała filozofia ;)

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 19 Jul 2015, o 00:40
by Damnian
Ja też cały czas myślałem tylko o oszukiwaniu MAPa i podejrzewam że z tym sobie poradzi. Póki co poprzenosiłem gaz i zrobiłem miejsce na dmuchawkę. Mam nadzieje że do końca przyszłego tygodnia kompresor już zawiśnie.

Btw
@lexus155
Znasz może jakieś wartości zapotrzebowania powietrza seryjnego 1G-FE? bo tak czy siak na początek muszę dać na fabrycznych wtryskach i kolektorze i zebym nie miał problemu z uboga mieszanką na wyższych obrotach. Muszę dobrać jakieś sensowne przełożenie