Page 24 of 34

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 1 Jul 2013, o 18:58
by ledziu
Dowiedz się najpierw w XS co to znaczy dodatkowy pałer ponieważ 10KM też jest dodatkową mocą tylko że wydasz kaske i nic nie odczujesz. Ciekawe co stanie sie z Nm?

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 1 Jul 2013, o 20:06
by Travis
ledziu wrote:Dowiedz się najpierw w XS co to znaczy dodatkowy pałer ponieważ 10KM też jest dodatkową mocą tylko że wydasz kaske i nic nie odczujesz. Ciekawe co stanie sie z Nm?
Podejrzewam że z kompresora nie wycisną za dużo ale to już nie mój problem ;) luźno szukałem po necie ale nie znalazłem nic mocniejszego niż seria TTE więc pewnie jest to pewnie sztuka dla sztuki.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 1 Jul 2013, o 20:08
by LinkPL
Chce to zobaczyć ...

Panowie kompresor to nie jest krowa dojna ... może dopompować ileś tam, ale bez przesady. Mniejsze kółko w pewnym stopniu też ma swoje ograniczenia, ponieważ kompresor śrubowy jaki jest stosowany do dobijania ciśnienia, też posiada swoją wytrzymałość i co bardzo ważne, dość mocno się grzeje jak pompuje ... a z tego co mi się wydaje, nie jest chłodzony cieczą, tylko powietrzem, więc niesie to ze sobą spore ograniczenia. Obroty na 3-4 tysiącach może znieść, ale 5-6 może już nie wytrzymać, a jeśli już to nie na dłuższą metę ... Do sprintu się nada, ale żeby gonić 180-200 po autostradzie nie do końca. Mówię oczywiście o tym konkretnym przypadku, gdzie jest to już całkiem nieźle podkręcone. Standardowo miała maszyna 186KM, 209 to już jest prawie 2 razy tyle ile powinien dać ten kompresor. Myślę, że dokładanie więcej może nie być do końca bezpieczne, a jeśli będzie to na jak długą metę.

Pozdrawiam
Link

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 20 Oct 2013, o 18:54
by Venom91x
Pytanie z innej beczki ,jak lex z kompresorem znosi gaz i czy wogole znosi?

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 20 Oct 2013, o 19:11
by carsik
przy takim doładowaniu nie ma problemów z gazem

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 20 Oct 2013, o 21:05
by Venom91x
Tylko teraz znajdz z kompresorem to juz raczej inna baja ,a swoja droga napotkalem sie na cos takiego "Auto posiada podwyższona fabrycznie moc przez Toyota Racing Development do 195KM, oraz mocniejszą skrzynie biegów"
dzwonilem do goscia i powiedzial ze z serwisu mu zrobili chipa ze tam kata dolot i cos tam cos tam . CHiP w wolnossacym !? czy jest cos o czym nie czytalem ?serwis chip wtf.

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 20 Oct 2013, o 22:05
by ledziu
Venom91x wrote:Tylko teraz znajdz z kompresorem to juz raczej inna baja ,a swoja droga napotkalem sie na cos takiego "Auto posiada podwyższona fabrycznie moc przez Toyota Racing Development do 195KM, oraz mocniejszą skrzynie biegów"
dzwonilem do goscia i powiedzial ze z serwisu mu zrobili chipa ze tam kata dolot i cos tam cos tam . CHiP w wolnossacym !? czy jest cos o czym nie czytalem ?serwis chip wtf.
Sądzę że to był pracownik ERY :biggrin2:

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 20 Oct 2013, o 23:13
by Venom91x
Byc moze ,no ale nie pisze o tym zeby uslyszec "joke" planuje z mojego accorda przejsc na lexa no ale realia 2.0 to malo a is 300 nie do znalezienia w manualu, wiec szukam alternatyw przewertowalem temat od 1 strony i wszystko jesli chodzi o chip to smiech a nie wiele konkretow , bez obrazy ale w porownaniu do hakp to wypowiedzi i reakcje smiech i smiech sa wrecz .... bez komentarza ,pomijajac juz pytanie chip do wolnosacego normalnie jak by to z warsztatu zdzisia i drut but wziete to smiech . ale podobno z trd to jest wiec stad pytanie czy to jest wgl mozliwe .Dodam ze gosc sie zgodzil na sprawdzenie w aso i na hamownie dowolnie przezewmnie wybrane .

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 20 Oct 2013, o 23:25
by ledziu
Ten temat był poruszany milion razy...
Znajdź w ofercie TRD taki chip i będziesz wiedzieć

Tym czasem wklejam Ci to co znalazłem na tym forum:

Pominę fakt, że jeśli pytacie o takie rzeczy to albo nie chodziliście do szkoły, albo spaliście na lekcjach ... a już na pewno nie macie zielonego pojęcia o mechanice ...

W silniku wolnossącym nie ma sensu - dlaczego ??
Bo nie jesteś w stanie regulować dopływu powietrza do silnika ... masz tylko przepustnicę, która podaje reguluje, ale nie masz niczego czym mógłbyś znacząco zwiększyć ciśnienie napływu powietrza do kolektora ssącego. (nie zaczynajcie histerii na temat filtrów stożkowych). Oczywiście jeszcze mają znaczenie czynniki takie jak metoda wtrysku (pośredni, bezpośredni), sposób otwarcia zaworów ssących i wydechowych (v-tec, vvti ...), wietrzenie silnika (ilość zaworów na cylinder, układ wydechowy). Mają one wpływ na moc silnika, ale nie tak znaczący jak wymuszenie większego ciśnienia w komorze spalania (słyszałem kiedyś mit, o tym, że planowanie głowicy znacząco zmniejsza komorę spalania i silnik po takim zabiegu robi się mocniejszy ... osobiście tego nie odczułem).

Ogólnie zasada jest: więcej powietrza -> więcej paliwa -> większe ciśnienie spalania -> więcej mocy przy wybuchu.

Istnieje 2 sposoby aby dobijać to ciśnienie do komory spalania.
1. Turbosprężarka + ewentualny dodatek w postaci intercoolera
2. Kompresor

Bardzo fajny filmik, ale jeśli mieliście problemy ze szkołą, to domyślam się, że z językiem pogańskim również ...
https://www.youtube.com/watch?v=MGdg2Fd2WQY

Oba rozwiązania posiadają swoje wady i zalety o których nie będę się rozpisywał, ponieważ jeśli nie chodziliście na fizykę, to lepiej już sobie tym głowy nie zawracajcie. A jeśli jesteście uparci to poczytajcie trochę o zwiększaniu mocy silników spalinowych, wtedy zrozumiecie dlaczego nie warto grzebać w oryginalnych mapach silników wolnossących. Pewnie tam dało by radę coś wydusić, ale najpierw poprawić dolot, wydech, może pogrzebać przy zaworze vvti i wtedy jakieś tam nowe konie by pewnie odkrył, ale ich ilość nie będzie adekwatna do nakładów ...

Pozdrawiam
Link

Re: [is200] kompresor by tomekb

Posted: 20 Oct 2013, o 23:51
by NappyBoy
zgadzam sie z "ledziu" . ja osobiscie sam bylem w punkcie gdzie chcialem dodac troche KM do mojego IS i wsumie znalazlem odpowiedz . Is300 manual praktycznie tylko ameryka . Zostaje Ci albo dodanie turbiny jak u mnie albo swap na inny silnik ( 1jz , 1uz ,2jz gte - projektow jest pare na forum).

Pozdrawiam