Page 22 of 23

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 7 Aug 2020, o 11:54
by niewyspany
Panowie macie może numer katalogowy zaworu podciśnienia turbo, tego po modyfikacji?

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 10 Sep 2020, o 22:46
by sikor44
Incubus wrote:Koszt strojenia z hamownią 1800zł.

Samochody japońskie na hamowni pokazują mniejszą moc ponieważ ta katologowa to moc samego silnika bez osprzętu.
Mój egzemplarz wykazał ok. 229KM.

Mnie nie zależało na podniesieniu mocy i robieniu z tego auta rakiety, bo to niemożliwe. Głównie przeszkadzała mi wolna praca skrzyni biegów czemu towarzyszyło 'wycie'. Szczególnie miało to miejsce podczas jazdy w korkach i duże opóźnienie podczas gwałtownego przyspieszania. Drugą ważną rzeczą było dla mnie zachowanie żywotności mechaniki auta bez narażania się na awarie przez zbyt wyżyłowane parametry.
Obecnie dzięki zmianie ustawień w oprogramowaniu skrzyni i silnika biegi zmieniają się płynniej, dużo rzadziej skrzynia się 'gubi' i mniejsze jest opóźnienie w reakcji na pedał gazu podczas np. wyprzedzania.
Auto w trybie normal moim zdaniem jeździ dużo lepiej niż wcześniej na sporcie, tyle że nie utrzymuje dłużej na danym niższym biegu tak jak to jest na sporcie. Generalnie jest dużo większa 'dynamika' podczas jazdy, której nie przeszkadza zmulona skrzynia. Każda osoba, która jeździła moim autem za kierownicą lub jako pasażer zauważyła tą zmianę i pytała się czy coś zrobiłem z autem.
Spalanie jest takie samo podczas spokojnej jazdy. Chcąc trochę poszaleć oczywiście wzrosło. Głównie to pewnie zasługa wcześniej włączającej się turbiny niż to miało miejsce na oryginalnych ustawieniach.
Czas pokaże jaki wpływ na auto ma taka modyfikacja. Na chwilę obecną przejechałem ok. 2000 km i auto nadal żyje ;)

Co do wykrycia ingerencji przez ASO. Przy zwykłym logowaniu się do komputera podczas np. przeglądu ponoć nie ma informacji, że taka sytuacja miała miejsce. Ja nie chciałem ryzykować i doczekałem końca gwarancji, a w boxy nie chciałem się bawić ponieważ zależało mi głównie na pracy skrzyni.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
hej @Incubus sprawdź pls privy ;)

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 16 Sep 2020, o 14:37
by Miro108
Incubus wrote:Samochody japońskie na hamowni pokazują mniejszą moc ponieważ ta katologowa to moc samego silnika bez osprzętu.
Mój egzemplarz wykazał ok. 229KM.
Jaki masz rocznik? Bo moj 2017 wersja USA pokazał na hamowni 239 i 350 nm. Ale pewnie hamownia hamowni nie równa.
A jesli chodzi o RR z krakowa to też do nich dzwoniłem i mówili ze zrobi tylko w mojej wersji czyli Usa, przyrosty mogą być mniejsze, bo na stany podobno szły bardziej rygorystyczne katalizatory. Polecają wywalić pierwszy katalizator i dać downpipe. I teraz pytanie bawił sie ktos w 200t z downpipe? Szukam po necie ale lex to nie Vag i downpipe nie kupisz na pierwszym lepszym bazarze osiedlowym :biggrin2: Ceny w usa okolo 500 dolców plus transport. Ewentualnie macie namiary na jakiegoś magika który go zrobi?

[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 21 Sep 2020, o 20:55
by Incubus
2016

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 14 Nov 2020, o 22:21
by oknw16
Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 18 Nov 2020, o 12:59
by asmaxx
oknw16 wrote:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 14 Mar 2021, o 00:30
by oknw16
Poleca ktoś konkretny model gotowego chipa ?

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 14 Mar 2021, o 09:46
by Dawid0ss
asmaxx wrote:
oknw16 wrote:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.
"Znajomy nie zauważył większego spania" Ludzie, proszę, szanujmy się :-) To, że on go "nie zauważył", nie oznacza, że go nie ma. Moc nie bierze się znikąd. Jest to równanie, gdzie zmiennymi są również powietrze i paliwo i bez większej dawki tego drugiego nie będzie, ani 1KM więcej. Po fakcie wszystko zależy od tego, jak często mocniej wciśniemy gaz. Przy równej jeździe zmiany nie będzie, bo się nie zmieniła pojemność silnika.

U mnie w mk1 po przejściu ze 155KM na 250KM spalanie zmieniło się z 10 l LPG na 12 LPG, więc 20% w górę i wcale nie zacząłem jeździć szybciej. To wynikało tylko i wyłącznie z poboru paliwa w trakcie przyspieszania. Turbo żyje, turbo pije :dirol:

Pzdr

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 14 Mar 2021, o 10:44
by ledziu
Dawid0ss wrote:Moc nie bierze się znikąd.
Zapominasz jeszcze o wujku niucie chociaż przy 1g jest to zrozumiałe :pijak:
Więc jak nm masz dostępnego wcześniej niż oem to auto bez ciśnięcia spali trochę mniej. Oczywiście dotyczy to boxa/programu w odpowiedniej konfiguracji a nie realizacji pragnień zdobycia max kuniufff.

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Posted: 14 Mar 2021, o 10:46
by Dawid0ss
ledziu wrote:
Dawid0ss wrote:Moc nie bierze się znikąd.
Zapominasz jeszcze o wujku niucie chociaż przy 1g jest to zrozumiałe :pijak:
Więc jak nm masz dostępnego wcześniej niż oem to auto bez ciśnięcia spali trochę mniej. Oczywiście dotyczy to boxa/programu w odpowiedniej konfiguracji a nie realizacji pragnień zdobycia max kuniufff.
IMO mówimy o tym samym. Przyznaję, że mając więcej Nm, można jeździć na niższych Rpm, ale imo nie po to ktoś robi boksy i inne czipy he No i Nm na niższych Rpm też nie wziął się za darmoszkę (więcej powietrza + więcej paliwa)