Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T
Posted: 7 Aug 2020, o 11:54
Panowie macie może numer katalogowy zaworu podciśnienia turbo, tego po modyfikacji?
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
https://lexus-forum.pl/
hej @Incubus sprawdź pls privyIncubus wrote:Koszt strojenia z hamownią 1800zł.
Samochody japońskie na hamowni pokazują mniejszą moc ponieważ ta katologowa to moc samego silnika bez osprzętu.
Mój egzemplarz wykazał ok. 229KM.
Mnie nie zależało na podniesieniu mocy i robieniu z tego auta rakiety, bo to niemożliwe. Głównie przeszkadzała mi wolna praca skrzyni biegów czemu towarzyszyło 'wycie'. Szczególnie miało to miejsce podczas jazdy w korkach i duże opóźnienie podczas gwałtownego przyspieszania. Drugą ważną rzeczą było dla mnie zachowanie żywotności mechaniki auta bez narażania się na awarie przez zbyt wyżyłowane parametry.
Obecnie dzięki zmianie ustawień w oprogramowaniu skrzyni i silnika biegi zmieniają się płynniej, dużo rzadziej skrzynia się 'gubi' i mniejsze jest opóźnienie w reakcji na pedał gazu podczas np. wyprzedzania.
Auto w trybie normal moim zdaniem jeździ dużo lepiej niż wcześniej na sporcie, tyle że nie utrzymuje dłużej na danym niższym biegu tak jak to jest na sporcie. Generalnie jest dużo większa 'dynamika' podczas jazdy, której nie przeszkadza zmulona skrzynia. Każda osoba, która jeździła moim autem za kierownicą lub jako pasażer zauważyła tą zmianę i pytała się czy coś zrobiłem z autem.
Spalanie jest takie samo podczas spokojnej jazdy. Chcąc trochę poszaleć oczywiście wzrosło. Głównie to pewnie zasługa wcześniej włączającej się turbiny niż to miało miejsce na oryginalnych ustawieniach.
Czas pokaże jaki wpływ na auto ma taka modyfikacja. Na chwilę obecną przejechałem ok. 2000 km i auto nadal żyje
Co do wykrycia ingerencji przez ASO. Przy zwykłym logowaniu się do komputera podczas np. przeglądu ponoć nie ma informacji, że taka sytuacja miała miejsce. Ja nie chciałem ryzykować i doczekałem końca gwarancji, a w boxy nie chciałem się bawić ponieważ zależało mi głównie na pracy skrzyni.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Jaki masz rocznik? Bo moj 2017 wersja USA pokazał na hamowni 239 i 350 nm. Ale pewnie hamownia hamowni nie równa.Incubus wrote:Samochody japońskie na hamowni pokazują mniejszą moc ponieważ ta katologowa to moc samego silnika bez osprzętu.
Mój egzemplarz wykazał ok. 229KM.
Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.oknw16 wrote:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
"Znajomy nie zauważył większego spania" Ludzie, proszę, szanujmy sięasmaxx wrote:Rozmawiałem ze znajomym co ma chipa, to nie zauważył większego spalania. Pewnie jak będzie się dawać w palnik to powinien coś więcej łyknąć.oknw16 wrote:Panowie spala o wiele wiecej po modyfikacji ? (chipie)
Zapominasz jeszcze o wujku niucie chociaż przy 1g jest to zrozumiałeDawid0ss wrote:Moc nie bierze się znikąd.
IMO mówimy o tym samym. Przyznaję, że mając więcej Nm, można jeździć na niższych Rpm, ale imo nie po to ktoś robi boksy i inne czipy he No i Nm na niższych Rpm też nie wziął się za darmoszkę (więcej powietrza + więcej paliwa)ledziu wrote:Zapominasz jeszcze o wujku niucie chociaż przy 1g jest to zrozumiałeDawid0ss wrote:Moc nie bierze się znikąd.![]()
Więc jak nm masz dostępnego wcześniej niż oem to auto bez ciśnięcia spali trochę mniej. Oczywiście dotyczy to boxa/programu w odpowiedniej konfiguracji a nie realizacji pragnień zdobycia max kuniufff.