Ja dla odmiany jestem zachwycony moim 450h+ . To moj 5ty Lexus po LS400 i trzech RX ( 2,3 i 4 generacji , zawsze w hybrydzie ).
Wszystko mi w tym aucie pasuje - od zuzycia pradu ( latem zszedlem do sr 21 kWh/100km plus 2,3 l - stan po ok 9 tys km, odebrany luty br ) przez komfort jazdy , szczegolnie w trybie EV, po dzwiek systemu Mark Levinson ( szczegolnie z Tidala , radio DAB nieco gorzej, ale np radio Chopin bardzo przyzwoicie brzmi ).
W poprzednich RX tez mialem zawsze ML , ten w 450h+ jest mz najlepszy ( jestem od dawna audiofilem z bardzo dobrym systemem w domu ). W LS byl system Nakamichi ztcp, ale to bylo ponad 20 lat temu.
Ladowanie mi nie przeszkadza, zakladam rekawiczki przy podlaczaniu kabla , kabel mam przygotowany na taka dlugosc opaskami na rzepach , zeby mi sie nie platal. Laduje w pracy lub w domu,ok polowa pradu ze slonca ( w obu miejscach mamy instalajce PV i ladowarki 3 fazowe - w domu Zaptec, w pracy Green Cell na karty RFID). Kiedy brakuje slonca korzystamy z tanszej taryfy nocnej ustawiajac poczatek ladowania na godziny poznowieczorne. Ladowanie oczywiscie z max moca 6,6 kW , taka jest moc ladowarki pokladowej .Do PHEV to wystarcza mz . Sprawdzilem to przed zakupem i nie czuje sie rozczarowany. Obsluge ladowania auta zony ja zalatwiam, zeby nie musiala sie tym martwic.
Na dzienne jazdy potrzebuje latem ok 11 kWh, ich zaladowanie zajmuje ok 2 h. Zima nieco wiecej ,ale jak sie robi chlodno , to rano odpalam tryb HV na ok 10 minut , auto sie szybciej nagrzewa i nie zuzywa do tego pradu. Kiedy rano jest powzyej 10 stopni jezdze caly czas na pradzie.
W dluzszej trasie jezdze w trybie HV , jazdy codzienne w trybie EV lub w Auto.
Jedyna rzecza, ktora mnie na poczatku nieco rozczarowala byly plastikowo wygladajace okladziny w wersji Omotenashi -Bamboo. Wydaje mi sie ,ze tylko kierownica ma prawdziwy bambus.
Car Play dziala idealnie z moim Iphone 14, a po rezygancji z Vodafone nie ma problemow z odpalaniem auta. Korzystam z Apple Maps zamisat nawigacji Lexusa. Obsluga dachu jest troche skomplikowana, w poprzednim modelu wydawalo mi sie to bardziej intuicyjne , ale powoli sie przyzwyczajam. HUD ok , ostrzezenia o przekroczeniu predkosci wylaczam dezaktywujac czytanie znakow przy codziennych jazdach na znanych trasach.
To najlepszy RX , jakiego mialem ,zona ma NX z tym samym napedem tj 450h+ i podobnie zachwycona jak ja. Tam niestety nie mozna bylo zamowic ML, ale nie jest w tej kwestii bardzo wymgajaca i system Pioneera jej wystarcza. Acha , no i moj RX wita mnie z imienia i nazwiska zony , bo zalozylismy konto w Lexus Link kiedy odebralismy jej NX 2 lata temu, nie da sie dodac drugiego kierowcy na stale . Tzn da sie , ale po wylaczeniu auta i tak wraca do danych zony . Ale to mankament aplikacji Lexus Link, jej aktualizacja do wersji z + uniemozliwa np podglad danych zuzycia pradu i benzyny za caly okres, dostepne sa tylko dane dla poszczegolnych miesiecy. Przed aktualizacja byly rowniez dane za caly okres uzytkowania auta, tak ze aplikacja winna byc poprawiona mz.
Zauwazylem ,ze jezdze duzo spokojniej niz kiedys , ale to nie tylko chec jazdy w ciszy , ale i pesel - rocznik 59;) Jednak i tak w jezdzie hybrydowej ja mam srednio 75 , zona 84-85, powyzej 90 chyba nieosiagalne przy normalnej jezdzie.
Jednym slowem - idealne auto dla emeryta

. Ale ciagle aktywnego zawodowo.