Page 3 of 6
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 3 Feb 2012, o 11:01
by michal_5000
Oki, wiec musisz sie liczyc , ze V8 bedzie Ci wiecej palil, wiecej kosztowal w czesciach i byl bardziej skomplikowany (wiec i drozszy) w serwisowaniu, niz wszystko do czego jestes przyzwyczajony (zakladam ze nie jezdziles zadnymi wsciekliznami typu Impreza STI). Nie strasze, ale z mojego wlasnego doswiadczenia - tak to wyglada.
Z drugiej strony - bedzie to zauwazalnie lepiej jezdzilo, jesli dotad miales auta w okolicach 200hp.
Ekran dotykowy jest bardzo fajny - steruje radiem, klima, komputerem pokladowym (tak, jest) i teoretycznie navi (nie, nie mozna wgrac map PL).
Co do porownania z wyposazeniem aut niemieckich (mowie o segmencie premium) - calkowicie sluszne spostrzezenie. Choc niektorzy tu maja klopot z przyznaniem tego

Z lista opcji bedzie klopot (zauwaz, ze taka lista zmienia sie per rynek i per rocznik). Jednak popatrz po ogloszeniach i bedziesz prawie wszystko wiedzial - lista rzeczy do wyboru w Lexach (zwlaszcza na USA i zwlaszcza z tamtych lat) byla raczej skromna, nic w stylu wyzszych modeli BMW.
Skrzynia biegow dziala jak kazdy Tiptronic/Steptronic - mozesz jezdzic jak zwyklym automatem - albo przelaczyc w specjalny tryb, gdzie zmieniasz samodzielnie (guzikami - "wyzej" i "nizej").
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 3 Feb 2012, o 13:32
by rsz1981/2
w polifcie masz navi dvd wiec sa mapy PL. Jesli musi dzialac navi to bierz auto po 2001r.
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 3 Feb 2012, o 21:44
by klexus
maniek_ls400 wrote:klexus wrote:2JZ duzo wytrzymalszy motor, tańszy w utrzymaniu, jak się nie mylę bezkolizyjny rozrząd, kultura pracy 5+
UCF30 z tego co słyszałem, droższy w utrzymaniu, słaba dostępność części praktycznie tylko (ASO), spalanie na pewno wyższe jak w 2jz,
teraz zastanów się czego oczekujesz, trochę lepszego przyśpieszenia, kosztem spalania, bo reszta tj buda i wyposażenie jest bez zmian
Co nazywacie kulturą pracy ? Bo ja ciszę na N oraz w trakcie jazdy, brak drgań przenoszonych na budę, ładny 'gang' przy wkręcaniu na obroty.
Dostępność części do 430? Bez problemu - jest kilku gości w PL, którzy mają na stanie kilka silników - rozkładają je też na części. Przy okazji - ja mam takie doświadczenia - zadbane silniki nie padają - olej, rozrząd, płyny na czas i oryginalne filtry..
Spalanie - nie wiem jak się ma 2jz do UCF30 (mam dane z LS430) jeśli ktoś się podzieli realnymi osiągami 2jz będzie można porównać.
kultura pracy to m.in.[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=lMGH-RMV ... ature=plcp[/youtube]
co do ciszy w kabinie to duża zasługa jest w samym wygłuszeniu, uszczelkach
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 4 Feb 2012, o 11:13
by michal_5000
"Kultura pracy" to dosc dobrze zdefiniowane pojecie - i odnosi sie do wywazenia silnika i powiazanych z tym wibracji. A to wynika scisle z konfiguracji ukladu korbowego, ktora - jak pisalem - jest najlepiej wywazona w I6 (oraz blizniaczym V12) a nie V8.
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 4 Feb 2012, o 12:00
by tomzi
na ktoś instrukcję do GS II w PL
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 2 May 2012, o 00:32
by ledziu
A więc przyszedł czas porównania GS 300 MKII i GS 430 MKII w podstawowym temacie czyli spalanie i osiągi. Porownanie będzie dotyczyć PB ponieważ narazie nie zamontowałem LPG.
Spalanie sprawdzilem w realu czyli nie według kompa tylko tankowałem pod korek.
Trasa jazda w 3osoby do 120km/h raczej spokojnie bez częstego wyprzedzania GS430 9,3l a GS300 trzeba liczyć 9l natomiast miasto ostre przyśpieszanie, sprawdzanie osiagów

itp. GS430 13,5 l a GS300 12,4 l. Miastowe wartości podane są bez stania w korkach. Chociaż wydaje mi się że z GS300 było troche spokojniej. Więc mozliwie że jak postarałbym się mooocniej to doszedłbym do 13l.
Co do osiagów to jest spora różnica zarówno w odczuciach jak i realnej jeździe. Oczywiscie lepiej wypada GS430 ponieważ fajnie zbiera się od dołu. Wykonałem dwie próby czyli kreska i rolka. W każdym tych przypadków 300ka nie mogla nawet nawiazać rywalizacji pozostając sporo w tyle.
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 2 May 2012, o 10:07
by michal_5000
Wolnossace 300 to wiadomo - po prostu auto o przecietnych osiagach. Co do spalania dodam, ze pewnie rozbieznosc miedzy 300 a 430 pojawilaby sie w regularnej jezdzie w korkach.
Dla mnie ciekawe byloby przetestowanie 430 z podobnymi sedanami z V8. Masz moze jakies porownanie z BMW E39 540i albo Audi S6 lub czyms podobnym?
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 2 May 2012, o 11:26
by Maciej Loret
Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 2 May 2012, o 11:31
by legato97
Michal ja wiem, ze Ciebie dalej do BM ciagnie

, ale temat jest tylko o GS

Re: [GS300/430 II Gen] co wybrać
Posted: 2 May 2012, o 16:01
by michal_5000
Ej Piotrek, bez przesady!

I wiem ze temat jest o GS, ale sam przyznasz ze porownanie 300 do 430 to raczej malo ciekawe

Porownujmy jablka do jablek!