[ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Tuning zawieszenia, silnika, układu napędowego
ledziu
Lex Master
Posts: 2585
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

str.rafal wrote:Jak ogarnę cały setup u siebie to spokojnie możemy się umówić, części leżą i czekają na montaż, dam znać jak się z tym uporam
Fajnie jakby udało się szczególnie ze zmianą charakterystyki lagowej. Czekamy :ok:
str.rafal
Lex user
Posts: 25
Joined: 6 Aug 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by str.rafal »

Po samym programie samochód wyraźnie chętniej jedzie, reakcja na gaz jest dużo lepsza, mam jeszcze czujnik podciśnienia od polifta, ale w aso toyoty nie zdążyli założyć, wymiana turbiny zajęła dwa dni robocze
ledziu
Lex Master
Posts: 2585
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

Szkoda że poleciałeś z tym turbo tak szybko bo najpierw sprawdziłbym wsjo z abc-adłem turbolotowym a potem ewentualnie kombinował coś z hybrydami które jednak zakrzywiają wynik w stosunku do serii. Do tego raczej skorzystałbym z innej firmy co do hybrydy bo tu znowu jest temat rzeka...
str.rafal
Lex user
Posts: 25
Joined: 6 Aug 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by str.rafal »

wykresów z serią nawet w tym temacie jest sporo, trzeba liczyć ok 230 km, temat wyboru firmy od turbo i innych podzespołów to indywidualna sprawa, niech każdy robi jak i gdzie chce...

kreski za jakiś czas pokaże, myślę jeszcze o downpipie i dolocie, ale nie wiem czy jest sens dla ok 20km brnąć dalej, może później jeśli znowu zacznie brakować mocy

póki co jest hybrydowe turbo, będzie większy cooler i wydech catback, zobaczymy ile wyjdzie
ledziu
Lex Master
Posts: 2585
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

str.rafal wrote:wykresów z serią nawet w tym temacie jest sporo, trzeba liczyć ok 230 km, temat wyboru firmy od turbo i innych podzespołów to indywidualna sprawa, niech każdy robi jak i gdzie chce...

kreski za jakiś czas pokaże, myślę jeszcze o downpipie i dolocie, ale nie wiem czy jest sens dla ok 20km brnąć dalej, może później jeśli znowu zacznie brakować mocy

póki co jest hybrydowe turbo, będzie większy cooler i wydech catback, zobaczymy ile wyjdzie
To ja już się pogubiłem to w końcu masz ten wydech czy go nie masz ? Auto było strojone na hybrydzie po wydechu czy przed wydechem w rozumieniu wydechu pod hybrydę = odetkanie ? Jak sterujecie doładowaniem?
Pytam bo wcześniej wspominałeś o wydechu invidia.
str.rafal
Lex user
Posts: 25
Joined: 6 Aug 2018, o 10:26
Model Lexusa: IS200T
Skąd:: Opole
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by str.rafal »

Zrobiłem tylko hybryde i pojechałem na strojenie, wyszło 280km, więcej cooler nie pozwala

Wydech i cooler leży na półce i czeka na montaż, pisałem wcześniej, nie mam ciśnienia z tym, będę miał wolną chwilę to założę i pojadę na korektę

Poczytaj o wymianie zaworu podciśnienia, wg amerykanów pomaga z wstawaniem turbiny, w polifcie jest inny
ledziu
Lex Master
Posts: 2585
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

str.rafal wrote:Zrobiłem tylko hybryde i pojechałem na strojenie, wyszło 280km, więcej cooler nie pozwala

Wydech i cooler leży na półce i czeka na montaż, pisałem wcześniej, nie mam ciśnienia z tym, będę miał wolną chwilę to założę i pojadę na korektę

Poczytaj o wymianie zaworu podciśnienia, wg amerykanów pomaga z wstawaniem turbiny, w polifcie jest inny

Hybryda na czym polega ? Zmieniony wirnik czyli hybrydziany standard ?

Sorki że tak wypytuje ... ale dalej coś tu nie bangla :ok:
Amg997
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 11 Feb 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Amg997 »

Dzisiaj przyszedł do mnie racechip w wersji rs+bt po 12 będę go instalował zobaczymy jaki będzie efekt widziałem że we wcześniejszych postach ktoś mocno to krytykował ale również jedna osoba wrzuciła wykres z hamowni po instalacji na którym wyszło 259km i 440nm więc całkiem nieźle później podzielę się swoimi odczuciami
Amg997
Nowy lex user
Posts: 13
Joined: 11 Feb 2020, o 17:16
Model Lexusa: Lexus is200t
Skąd:: Brodnica
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by Amg997 »

Więc tak po instalacji race chipa na początku nie było szału gdyż domyślnie jest ustawiony na tryb sport ( do wyboru Eco, Sport, Race) ale w trybie race na najwyższym 6 poziome jest zauważalna różnica ciężko mi jest sprawdzić dokładnie odczucia bo samochód mam jeszcze na zimowych oponach (dopiero jutro przyjdą mi letnie opony) i już od 3-4 tys obrotów miga kontrola trakcji na 3 i 4 biegu więc jest różnica wcześniej tego nie było jedną rzecz mnie tylko zastanawia teraz jest słychać turbinę jak pracuje czy to oznacza że coś jest nie tak czy Poprostu zwiększyło się doładowanie i taka jest normalna kolej rzeczy ? Dodam że nie jest to jęk czy pisk turbo ale Poprostu ja słychać kiedy się załącza wcześniej nie było nic słychać
ledziu
Lex Master
Posts: 2585
Joined: 23 Aug 2011, o 22:41
Model Lexusa: gs
Skąd:: Pol
Contact:

Re: [ROZWIAZANIE] CHIPTUNING 8AR-FTS 200T

Post by ledziu »

Amg997 wrote:Więc tak po instalacji race chipa na początku nie było szału gdyż domyślnie jest ustawiony na tryb sport ( do wyboru Eco, Sport, Race) ale w trybie race na najwyższym 6 poziome jest zauważalna różnica ciężko mi jest sprawdzić dokładnie odczucia bo samochód mam jeszcze na zimowych oponach (dopiero jutro przyjdą mi letnie opony) i już od 3-4 tys obrotów miga kontrola trakcji na 3 i 4 biegu więc jest różnica wcześniej tego nie było jedną rzecz mnie tylko zastanawia teraz jest słychać turbinę jak pracuje czy to oznacza że coś jest nie tak czy Poprostu zwiększyło się doładowanie i taka jest normalna kolej rzeczy ? Dodam że nie jest to jęk czy pisk turbo ale Poprostu ja słychać kiedy się załącza wcześniej nie było nic słychać
Słyszalność turbiny mogła delikatnie się zmienić chociaż nie wiem co to oznacza bo każdy może mieć inne odczucia. Co do kontrolki trc to na innych gumach coś może się poprawi ale jak masz charakterystykę podobną do tych które były tu wklejane to norma. Czyli strzał z Nm dla popieszczenia pleców a potem szybkie zniknięcie jego.

Fajnie jak wkleiłbyś wykres z pomiarami na RL 0-100, 100-200 wtedy można coś stwierdzić :ok:
Post Reply

Return to “Tuning mechaniczny”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest