Dzięki. Po takich wynikach zdziwiłbym się gdyby nie odpalił - gratulacje. Oby tak dalej, choć niezrozumiały dla mnie jest pomiar 12V @ 08/09.
Ponawiam pytanie do ekspertów; jaki prąd pobiera Vodafone - "podobno" kilka razy więcej niż NX?
Dzięki. Po takich wynikach zdziwiłbym się gdyby nie odpalił - gratulacje. Oby tak dalej, choć niezrozumiały dla mnie jest pomiar 12V @ 08/09.
żeby się dobrać do jego przewodów w celu pomiarów należy rozebrać deskę a następnie ciąć kable ~ jest on na żywca wpinany w instalację a nie na wtyczkach
No to mamy punkt wyjścia. Załóżmy, że Vodafone ciągnie 100 mA i ciągnie 4 razy (kilka razy) więcej niż NX bez niego, co daje w sumie 125 mA. 17 dni to: 17 x 24 x 0.125 = 51 Ah. Akumulator w NX ma 60 Ah i z tych teoretycznych 60 Ah zostało zdjęte 51 Ah (85%) => pozostało 9 Ah czyli 15%.whero wrote: ↑26 Sep 2023, o 09:23żeby się dobrać do jego przewodów w celu pomiarów należy rozebrać deskę a następnie ciąć kable ~ jest on na żywca wpinany w instalację a nie na wtyczkach
mając styczność w pracy z kilkoma takimi systemami alarmowymi najczęściej pobór wynosi ~ 80-100-120 ma w zależności od mocy sygnału GSM w danej lokalizacji
"Jedna z nielicznych dostępnych na Internecie tabel pokazujących poziom naładowania aku i napięcie na nim jest poniżej. Wynika z niej, że 12.0V to około 40% naładowania aku.SofC.png"nexus350 wrote: ↑26 Sep 2023, o 21:22No to mamy punkt wyjścia. Załóżmy, że Vodafone ciągnie 100 mA i ciągnie 4 razy (kilka razy) więcej niż NX bez niego, co daje w sumie 125 mA. 17 dni to: 17 x 24 x 0.125 = 51 Ah. Akumulator w NX ma 60 Ah i z tych teoretycznych 60 Ah zostało zdjęte 51 Ah (85%) => pozostało 9 Ah czyli 15%.whero wrote: ↑26 Sep 2023, o 09:23żeby się dobrać do jego przewodów w celu pomiarów należy rozebrać deskę a następnie ciąć kable ~ jest on na żywca wpinany w instalację a nie na wtyczkach
mając styczność w pracy z kilkoma takimi systemami alarmowymi najczęściej pobór wynosi ~ 80-100-120 ma w zależności od mocy sygnału GSM w danej lokalizacji
Napięcie na aku zmierzone 08/09 wynosiło 12.0V. Jedna z nielicznych dostępnych na Internecie tabel pokazujących poziom naładowania aku i napięcie na nim jest poniżej. Wynika z niej, że 12.0V to około 40% naładowania aku.SofC.png
No to mamy problem, ponieważ z aku naładowanego w 40% odebrane zostało 85% i samochód odpalił. To, że Japończycy to cudotwórcy to wiadomo, ale do takich cudów to im jeszcze daleko.
Podana tabela nie aplikuje się w 100% do aku NX-a, ale jest dobrym przybliżeniem, które pokazuje, że ktoś się myli. Poniżej info o pomiarze prądu pobieranego z aku podczas postoju.mA.png
Powyższe info pochodzi od speców od akumulatorów, ale do niego trzeba także podchodzić z rezerwą. Gdyby NX ciągnął 60 mA, a Vodafone 4 x więcej to w sumie 300 mA. Tragedia - obliczenia pozostawiam zainteresowanym.
Błąd na pewno jest, ponieważ jak napisałem: Podana tabela nie aplikuje się w 100% do aku NX-a, ale jest dobrym przybliżeniem, które pokazuje, że ktoś się myli. I doprecyzuję, myli się ten kto uważa, że Vodafone ciągnie 80 -120 mA. Ciągnie dużo mniej i mniej niż system NX-a. To stwierdzenie nie jest poparte pomiarami tylko czystą logiką, o której pisałem wcześniej.whero wrote: ↑26 Sep 2023, o 23:00"Jedna z nielicznych dostępnych na Internecie tabel pokazujących poziom naładowania aku i napięcie na nim jest poniżej. Wynika z niej, że 12.0V to około 40% naładowania aku.SofC.png"
tutaj masz chyba błąd - nie jestem niestety w stanie podać bardziej niezawodnego źródła informacji ale już wielokrotnie mi wychodzi iż akumulatory stosowane w hybrydowych toyotach / lexus'ach są oparte o inną konstrukcję niż standardowe - żywotność dużo wyższa (w kilku posiadanych/znajomych autach kilkunastoletnie funkcjonują bez problemów) kosztem oporności wewnętrznej / dostępnego prądu uderzenia - może ktoś mógłby podać napięcie po kilku godzinach wcześniej w pełni naładowanego akumulatora (kilkugodzinna trasa)
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests