Re: NX350h/450 + vodafone / inne zabezpieczenia
Posted: 27 Oct 2023, o 17:29
Niedługo wrócimy do mechanicznych blokad bo te elektroniczne sa zawodne.
Forum użytkowników samochodów marki Lexus
https://lexus-forum.pl/
też mi się wydaje ( a przynajmniej tak słyszałem) że to sięodbywa przez złącze, a złącze powinno się dać zabezpieczyć przed łatwym rozpięciem. Z kablami - gorzej, ale też mogę sobie wyobrazić że ktoś się tam wpinaKlaudiusz wrote: ↑27 Oct 2023, o 14:48Dokladnie to w zlacze linii CAN odpinajac przednia lampe, wyrywajac uprzednio nadkole w 2 sekundy.slawham wrote:można wpiąć się bezpośrednio w kable [emoji3061][emoji43][emoji94].RafalWawa wrote: ↑26 Oct 2023, o 20:59
Ja już pewien pomysł na to mam - dość brutalny el nie upierdliwy w użytkowaniu i wg mnie powinien być skuteczny ( a przynajmniej mocno zaskoczyć ew złodzieja i raczej nie spodziewam sięby był na to przygotowany) - jak odbiorę samochód żony to jestem umówiony na "oględziny" tej wiążki i ew wdrożenie zabezpieczenia ( chodz o to aby nie dało jej się rozpiąć bez specjalnego narzędzia którego złodziej raczej posiadał nie będzie), a jak nie rozepna kostki to nie ma jak się włamać..
W DE znane są przypadki nawiercania zderzaka i wpinania się we wiązkę, bezpośrednio w kable.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk se do
Nie zadziała. Wpięcie się w CAN to typowy, znany z systemów informatycznych atak "man in the middle" polegający na podpięciu się "obcego" do linii po której systemy wymieniają dane. Ten "obcy" wysyła sygnał ( ramkę) który pozostałe systemu odbierają jako "autoryzowano użytkownika" - a to oznacza zgodę na otwarcie i odpalenie auta. Transmisja nie jest szyfrowana w CAN więc wystarczy poznać zawartość takiej ramki by móz nadac ten sygnał, a on dla komputera jest zgodą na uruchomienie auta. dodatkowy immobilizer jest tu całkowicie pomijany, bo komputer dostał potwierdzenie autoryzacji, a nie sprawdza od kogo to potwierdzenie przyszło.
musiałby tworzyć coś w rodzaju mini-firewall'a przed kompem, ale nie wiem czy tak jest - musiałby się wypowiedzieć ktoś kto zna jego zasadę działania ( ale obawiam się że i tak to informacja mocno poufna ). Ale nawet jeśli - to nie wiem czy tehnicznie jest możliwa sepracja swojego sygnału o poprawnej autoryzacji klucza od obcego ( tam raczej nie ma certyfikatów ani różnych portów jak w normalnej sieci IP)slawham wrote: ↑29 Oct 2023, o 01:32 Nie chce lobbować, ale CanLock ma właśnie blokować komunikację po canbusie.
Nawet jak złodziej dostanie się do wiązki i będzie próbował przez Canbus samochód otworzyć lub uruchomić nie uda mu się to.
Dodatkowo taka próba urochomienia bez autoryzacji wyzwala alarm.
A z ciekawosci czy ten nowy poprawiony system antykradziezowy cos faktycznie polepszyl ?sylbal629 wrote:Witam szanowne grono po raz pierwszy)
W temacie alarmu , bo odebrałem 350h w sierpniu i dopiero teraz mam czas zainteresować się trochę autem a vodafone mam w gratisie do końca lutego. I tu zastanawiam się że nad skutecznością tego systemu ...niby szału niema choć specjalistą nie jestem i wiedzę w tym temacie mam znikomą , jednakże jakoś nie słychać nic o kradzionych nowych NX .....więc albo zabezpieczenie jest dobre , albo zapotrzebowania na części jeszcze dużego niema.
Ciekawe czy jest możliwa do pozyskania wiedza ile oraz z jakim skutkiem były próby kradzieży NX II.
trzebaby zapytać złodzieiOmotenashi wrote: ↑16 Nov 2023, o 18:51A z ciekawosci czy ten nowy poprawiony system antykradziezowy cos faktycznie polepszyl ?sylbal629 wrote:Witam szanowne grono po raz pierwszy)
W temacie alarmu , bo odebrałem 350h w sierpniu i dopiero teraz mam czas zainteresować się trochę autem a vodafone mam w gratisie do końca lutego. I tu zastanawiam się że nad skutecznością tego systemu ...niby szału niema choć specjalistą nie jestem i wiedzę w tym temacie mam znikomą , jednakże jakoś nie słychać nic o kradzionych nowych NX .....więc albo zabezpieczenie jest dobre , albo zapotrzebowania na części jeszcze dużego niema.
Ciekawe czy jest możliwa do pozyskania wiedza ile oraz z jakim skutkiem były próby kradzieży NX II.
Mam na mysli ten montowany w roczniku 2023
nic nie słyszałem o nowym systemie na 2023 a dopytywałem przy odbiorze , gdyż wcześniej czytałem że na być ......najprawdopodobniej w 2024RafalWawa wrote: ↑16 Nov 2023, o 22:32trzebaby zapytać złodzieiOmotenashi wrote: ↑16 Nov 2023, o 18:51A z ciekawosci czy ten nowy poprawiony system antykradziezowy cos faktycznie polepszyl ?sylbal629 wrote:Witam szanowne grono po raz pierwszy)
W temacie alarmu , bo odebrałem 350h w sierpniu i dopiero teraz mam czas zainteresować się trochę autem a vodafone mam w gratisie do końca lutego. I tu zastanawiam się że nad skutecznością tego systemu ...niby szału niema choć specjalistą nie jestem i wiedzę w tym temacie mam znikomą , jednakże jakoś nie słychać nic o kradzionych nowych NX .....więc albo zabezpieczenie jest dobre , albo zapotrzebowania na części jeszcze dużego niema.
Ciekawe czy jest możliwa do pozyskania wiedza ile oraz z jakim skutkiem były próby kradzieży NX II.
Mam na mysli ten montowany w roczniku 2023
)
Teoretycznie -nie powinno się dać go złapać walizką i gameboyem, a co do pozostałych metod ( zwłaszcza wpięcia w can ) to mam wątpiwości.
Natomiast co do zabezpieczenia CAN i dostępu do niego przez nadkole i wtyczkę reflektora - wydaje się że jest proste zabezpieczenie - kawałek blachy przymocowany do błotnika od strony komory silnika - jest na ro miejsce i nawet nie trzeba wiercić ( złodziej dostaje się po po wywaleniu nadkola może wsadzić swoją złodziejską łapę i wypiąc wtyczkę). W sumie niewielki kawałek blachy powinien mu to skutecznie uniemożliwić ( wypchnąć nie wypchnie a na podejście z kątówką nie będzie miał miejsca - no i musiałby być na taką niespodziankę przygotowany). Jak się zrobi ciepleja na wiosnę to pokombinuję z tym