Page 15 of 81
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 11:58
by whero
Apted wrote: ↑19 Oct 2023, o 10:55
whero wrote: ↑19 Oct 2023, o 10:00
Apted wrote: ↑19 Oct 2023, o 08:19
Wczoraj byłem na pierwszym przeglądzie ASO Kraków.
Przegląd po 1-roku: 1136,52 zł Uszczelka korka spust okej: 13,70 zł Filtr oleju: 72,84 zł
Ceny brutto, mój dostarczony filtr kabinowy + olej.
Z ciekawostek, nie udało się w moim przypadku wykonać testu układu hybrydowego, ponieważ rozładował mi się akumulator 12V rozruchowy (auto nie używane 1,5 miesiąca) został naładowany 3 dni przed przeglądem. Z otrzymanych informacji wynika, że minimum 6 miesięcy przed testem nie można dopuścić do rozładowania akumulatora rozruchowego lub po naładowaniu przejechać minimum 600 km, aby można było wykonywać test układu hybrydowego
lekko przeszacowane te czasy + akumulator musiałby być naprawdę mocno mocno rozładowany (odłączałeś do naładowania?) ~ moduły adaptujące parametry pracy pod konkretne komponenty układu hybrydowego / uczące się zwyczajów kierowcy i dostosowywujące pracę układu pod jego zwyczaje + testy bieżące pod
kątem spełniania wymagań ekologii...
jeżeli test baterii hybrydowej nie jest wymagany w trakcie kilku pierwszych lat / przebiegowo terminów przeglądowych do podtrzymania gwarancji... można właściwie ten temat pominąć na swoje życzenie?
jeżeli naprawdę nie jest to wymagane, a każdy ma robione bez zapytania... brzmi lekko jak naciąganie klienta
Nie odłączałem do ładowania. Rozładowany był konkretnie, otworzyłem bezprzewodowo włączyłem zapłon i wszystko padło. Zaczęły mrugać światła dzienne, centralny ekran, oświetlenie bagażnika i rejestracji. Podpiąłem ładowarkę w piątek w sobotę rano sprawdziłem i akumulator nie wstał, nie lądował się. Dopiero popołudniu w sobotę wzbudził się i zaczął ładować się.
ajjj brzmi mi to na lekki błąd użytkownika ~ po niepełnym włączeniu (bez przejścia w stan ready - w momencie w którym napięcie animatora jest zbyt niskie i nie wstają wszystkie moduły) systemu hybrydowego z kluczykiem bezprzewodowym … nie do końca mamy możliwość łatwego ponownego wyłączenia systemów pojazdu (jest to możliwe przez długotrwałe przytrzymanie przycisku start po czym go puszczamy i ponownie szybko klikamy ~ obejście systemu w celu ręcznego wymuszenia pełnego wyłączenia ~ takie lekkie utrudnienie w celu uniknięcia ewentualnych innych problemów które byłyby możliwe)
pojazd włączyliśmy do połowy, nie dostatecznie aby ruszył konwerter dc/dc ~ ponieważ nie ruszyły moduły od sprawdzenia bezpieczeństwa pakietu baterii i instalacji elektrycznej wysokiego napięcia ~ nie zaskoczyły przekaźniki baterii hybrydowej) - następnie nie wyłączyliśmy go
praktyczna większość ładowarek do akumulatorów nie ruszy mocno rozładowanego akumulatora który jest cały czas pod obciążeniem (tak jak tutaj przykładowo prąd pobiera nie wyłączony w pełni pojazd)
wskutek pojazd rozładowywał się znacznie mocniej przez kolejną noc aż wysiadło zasilanie pełni modułów po czym kolejnego dnia zaskoczyła ładowarka i zaczęło się ładować ~ ale moduły utraciły już pamięć po zaniku napięcia
aby uniknąć takiego przypadku mocna było:
*ustawić ładowarkę w tryb zasilania stałego akcesoryjnego ~ większość sensownych pozwala ustawić się w tryb „prosty” z ograniczeniem prądowym o stałym napięciu ~ 13.5v ~ akumulator lekko naładujemy a ładowarka zasili wstanie systemów pojazdu po minucie/dwóch po czym konwerter dc/dc przyjąłby obciążenie i naładował akumulator 12v
*zasilenie z pakietu startowego, włączenie systemów auta i jak powyżej ~ praktycznie od razu bez czekania
*zasilenie za pomocą kabli rozruchowych z innego pojazdu ~ tak samo jak powyżej
odnośnie wymuszenia wyłączenia systemów pojazdu odsyłam do wielu wątków na forach właścicieli prius’ów ~ mają to przećwiczone przy awariach akumulatorów 12v po latach
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 13:28
by slawham
Luke555 wrote: ↑19 Oct 2023, o 08:25
MDU wrote: ↑18 Oct 2023, o 23:47
Jaki jest orientacyjny koszt serwisu olejowego i pierwszego rocznego po 15 tys km ?
Czy w serwisach Lexusa i Toyoty jest jakaś różnica w cenach ?
Wg wyceny Toyoty to ok 1200 zł (bez testu akumulatorów ale wg nich na gwarancji nie jest to konieczne)
Wg wyceny Lexusa ok 1900 zł komplet z testem akumulatorów.
Jak to wygląda w praktyce napiszę w piątek bo jestem umówiony w ASO Lexus.
Pozdrawiam,
Toyota z reguły nie ma autoryzacji na Lexusa. Robiąc przegląd w Toyocie może być, a raczej napewno wystąpią problemy w wypadku napraw gwarancyjnych.
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 14:31
by Apted
whero wrote: ↑19 Oct 2023, o 11:58
Apted wrote: ↑19 Oct 2023, o 10:55
whero wrote: ↑19 Oct 2023, o 10:00
lekko przeszacowane te czasy + akumulator musiałby być naprawdę mocno mocno rozładowany (odłączałeś do naładowania?) ~ moduły adaptujące parametry pracy pod konkretne komponenty układu hybrydowego / uczące się zwyczajów kierowcy i dostosowywujące pracę układu pod jego zwyczaje + testy bieżące pod
kątem spełniania wymagań ekologii...
jeżeli test baterii hybrydowej nie jest wymagany w trakcie kilku pierwszych lat / przebiegowo terminów przeglądowych do podtrzymania gwarancji... można właściwie ten temat pominąć na swoje życzenie?
jeżeli naprawdę nie jest to wymagane, a każdy ma robione bez zapytania... brzmi lekko jak naciąganie klienta
Nie odłączałem do ładowania. Rozładowany był konkretnie, otworzyłem bezprzewodowo włączyłem zapłon i wszystko padło. Zaczęły mrugać światła dzienne, centralny ekran, oświetlenie bagażnika i rejestracji. Podpiąłem ładowarkę w piątek w sobotę rano sprawdziłem i akumulator nie wstał, nie lądował się. Dopiero popołudniu w sobotę wzbudził się i zaczął ładować się.
ajjj brzmi mi to na lekki błąd użytkownika ~ po niepełnym włączeniu (bez przejścia w stan ready - w momencie w którym napięcie animatora jest zbyt niskie i nie wstają wszystkie moduły) systemu hybrydowego z kluczykiem bezprzewodowym … nie do końca mamy możliwość łatwego ponownego wyłączenia systemów pojazdu (jest to możliwe przez długotrwałe przytrzymanie przycisku start po czym go puszczamy i ponownie szybko klikamy ~ obejście systemu w celu ręcznego wymuszenia pełnego wyłączenia ~ takie lekkie utrudnienie w celu uniknięcia ewentualnych innych problemów które byłyby możliwe)
pojazd włączyliśmy do połowy, nie dostatecznie aby ruszył konwerter dc/dc ~ ponieważ nie ruszyły moduły od sprawdzenia bezpieczeństwa pakietu baterii i instalacji elektrycznej wysokiego napięcia ~ nie zaskoczyły przekaźniki baterii hybrydowej) - następnie nie wyłączyliśmy go
praktyczna większość ładowarek do akumulatorów nie ruszy mocno rozładowanego akumulatora który jest cały czas pod obciążeniem (tak jak tutaj przykładowo prąd pobiera nie wyłączony w pełni pojazd)
wskutek pojazd rozładowywał się znacznie mocniej przez kolejną noc aż wysiadło zasilanie pełni modułów po czym kolejnego dnia zaskoczyła ładowarka i zaczęło się ładować ~ ale moduły utraciły już pamięć po zaniku napięcia
aby uniknąć takiego przypadku mocna było:
*ustawić ładowarkę w tryb zasilania stałego akcesoryjnego ~ większość sensownych pozwala ustawić się w tryb „prosty” z ograniczeniem prądowym o stałym napięciu ~ 13.5v ~ akumulator lekko naładujemy a ładowarka zasili wstanie systemów pojazdu po minucie/dwóch po czym konwerter dc/dc przyjąłby obciążenie i naładował akumulator 12v
*zasilenie z pakietu startowego, włączenie systemów auta i jak powyżej ~ praktycznie od razu bez czekania
*zasilenie za pomocą kabli rozruchowych z innego pojazdu ~ tak samo jak powyżej
odnośnie wymuszenia wyłączenia systemów pojazdu odsyłam do wielu wątków na forach właścicieli prius’ów ~ mają to przećwiczone przy awariach akumulatorów 12v po latach
Dziękuję za za info, człowiek uczy się całe życie. Właśnie nie wiedziałem jak w tej sytuacji wyłączyć ponownie samochód (system)
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 14:50
by Apted
slawham wrote: ↑19 Oct 2023, o 13:28
Luke555 wrote: ↑19 Oct 2023, o 08:25
MDU wrote: ↑18 Oct 2023, o 23:47
Jaki jest orientacyjny koszt serwisu olejowego i pierwszego rocznego po 15 tys km ?
Czy w serwisach Lexusa i Toyoty jest jakaś różnica w cenach ?
Wg wyceny Toyoty to ok 1200 zł (bez testu akumulatorów ale wg nich na gwarancji nie jest to konieczne)
Wg wyceny Lexusa ok 1900 zł komplet z testem akumulatorów.
Jak to wygląda w praktyce napiszę w piątek bo jestem umówiony w ASO Lexus.
Pozdrawiam,
Toyota z reguły nie ma autoryzacji na Lexusa. Robiąc przegląd w Toyocie może być, a raczej napewno wystąpią problemy w wypadku napraw gwarancyjnych.
Nie wystąpią:
Można serwisować samochód poza ASO bez utraty gwarancji
UOKiK: koniec z obowiązkowymi przeglądami nowych samochodów w ASO
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 14:55
by machony79
Czy ktoś miał taki przypadek, że po równym roku od upgrade mapy przestała działać opcja pokazująca natężenie ruchu? Parkingi działają.
Co jakiś czas wyświetla się komunikat, że "Twoja subskrypcja wygasła".
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 17:29
by whero
machony79 wrote: ↑19 Oct 2023, o 14:55
Czy ktoś miał taki przypadek, że po równym roku od upgrade mapy przestała działać opcja pokazująca natężenie ruchu? Parkingi działają.
Co jakiś czas wyświetla się komunikat, że "Twoja subskrypcja wygasła".
sprawdź czy w aplikacji na telefonie masz włączone wszystkie usługi
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 17:37
by whero
niestety temat jest odrobinę bardziej skomplikowany ~ wszystko jest ok dopóki warsztat w którym serwisujemy poza ASO jest w stanie wykonać wszystkie procedury wymagane przez producenta przy serwisowaniu pojazdów w celu utrzymania gwarancji ~ jeżeli wymagany jest test baterii hybrydowej przeprowadzany tylko i wyłącznie w aso lexus'a (czy też ~ możliwy do przeprowadzenia tylko na oryginalnym komputerze serisowym który jest oczywiście dostępny do zakupu przez dowolne zainteresowane trzeciopartyjne warsztaty za niecałe kilkadziesiąt tys zł netto + kilkanaście tys zł netto za licencję na program miesięcznie) ... tak samo hyundai/kia zrobiła w samochodach elektrycznym wymagając wymian płynu chłodniczego w wyższej specyfikacji niż dostępna w jakimkolwiek zamienniku na rynku przy każdym interwale serwisowym ~ dosyć popularny temat w internecie swoimi czasy
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 18:30
by RafalWawa
whero wrote: ↑19 Oct 2023, o 17:29
machony79 wrote: ↑19 Oct 2023, o 14:55
Czy ktoś miał taki przypadek, że po równym roku od upgrade mapy przestała działać opcja pokazująca natężenie ruchu? Parkingi działają.
Co jakiś czas wyświetla się komunikat, że "Twoja subskrypcja wygasła".
sprawdź czy w aplikacji na telefonie masz włączone wszystkie usługi
Jeśli pisze że "subskrypcja wygasła" to może oznaczać jakiś bład w danych prawdopodobnie po stronie Lexusa (albo nie wgrał sięjakiś certyfikat podczas aktualizacji u ciebie) - zgłośc to do ASO
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 19:35
by mcendrju
machony79 wrote: ↑19 Oct 2023, o 14:55
Czy ktoś miał taki przypadek, że po równym roku od upgrade mapy przestała działać opcja pokazująca natężenie ruchu? Parkingi działają.
Co jakiś czas wyświetla się komunikat, że "Twoja subskrypcja wygasła".
Nie wiem jak dokładnie jest w NX I z mapami bo miałem tylko wersję bez, ale w RX IV (2022) ta usługa widnieje u mnie jako coś w rodzaju aplikacji która mogę kupić, ze sklepu (tylko to tam jest) za 180zł i jest ważne rok - nie kupowałem/uruchamiałem.
Ty machony79 masz chyba system MM15 nie? Natężenie ruchu pokazuje Ci jak podłączysz się po WiFi z telefonem czy to jakoś inaczej działa?
Re: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
Posted: 19 Oct 2023, o 19:48
by machony79
Mam MM13.Przez kilka lat wszystko działało nawet bez aktualizacji mapy. Natężenie ruchu i parkingi działają dopiero po podłączeniu telefonu z radiem. Musi być włączona funkcja Router Bluetooth.
W sierpniu minął rok od aktualizacji mapy i dokładnie wtedy przestało to działać. Nie wiem czy to jest ze sobą powiązane. Jak tylko wyjdzie nowa mapa to spróbuje ja wgrać.
Serwis Lexusa nie wie co się stało ale sugerują kupić u nich mapę (roczną) za 1.6 tyś

Normalnie karty microSD z mapą chodzą po ok.180 pln.