Page 11 of 76

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 30 Sep 2011, o 22:28
by jarszu
Dobry, markowy olej z pewnego źródła - 4 ltr kosztuje mnie od 160 zł.
Nie podrabia się tanich.
Niestety, wiele produktów, w tym oleje są podrabiane.
60 zł mnie nie zbawi, a wiem co mam wlane.
Wiertarki Boscha też są na allegro po 250 zł, tylko, że chińskie.

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 30 Sep 2011, o 22:34
by carfun
jarszu wrote: Wiertarki Boscha też są na allegro po 250 zł, tylko, że chińskie.
Chyba nie chcesz powiedzieć że te w sklepie są "Niemieckie" :?:

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 1 Oct 2011, o 20:54
by carinus
jarszu wrote:Dobry, markowy olej z pewnego źródła - 4 ltr kosztuje mnie od 160 zł.
Nie podrabia się tanich.
.
Kolejnej rzeczy nie rozumiem.Komu opłaca sie podrabiać produkt nie znany większosci osobom,bo prawdę mówiąc,spytajmy 100 osób,kierowców czy słyszało o olejach Motula albo Quarker-a,a dowiemy sie co warto podrabiać bo tylko to jest kupowane.Nikomu nie opłaci się podrabianie 10 butelek jak wie że może sprzedać 500 ale innego.Nie wierz kolego do końca w to co opowiadają o "super pewnych" źródłach popularnych olejów,bo też cos o tym wiem od kierowców cystern wożących oleje z Niemiec.Chyba ze Twój kolega odróznia każdy olej po smaku,to wtedy pełny szacun...

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 1 Oct 2011, o 21:29
by czaplon
Apropo "braku" podrób MOTULA, z resztą innych też:

http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... z-allegro/
http://jaguarclubpoland.net/forum/index ... ic=14263.0

z resztą wystarczy google...

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 30 Oct 2011, o 15:18
by lukas78
Czas na zmiany ;)
Wczoraj zmieniłem oliwę z MOTULA na fioletową oliwę ROYAL PURPLE - oraz filter z BOSCHA na org. TOYOTA.

Image

Uploaded with ImageShack.us

Pierwsze odczucia po zmianie oliwy i filtra - kontrolka ciśnienia oleju gaśnie prawie natychmiast po uruchomieniu zimnego silnika - silnik na biegu jałowym pracuje chyba odrobinę ciszej niż na MOTULU.

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 30 Oct 2011, o 17:51
by czaplon
lukas78 wrote:Pierwsze odczucia po zmianie oliwy i filtra - kontrolka ciśnienia oleju gaśnie prawie natychmiast po uruchomieniu zimnego silnika - silnik na biegu jałowym pracuje chyba odrobinę ciszej niż na MOTULU.
A to jaki był poprzedni setup (olej i filtr) ? Bo rozumiem że wcześniej długo gasła kontrolka? Sam mam ten problem i nie wiem na co zmieniać.

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 30 Oct 2011, o 19:16
by carinus
Też mieniam olej bo nalatane mam 18kkm a wlany motul nadal nie jest czarny.Filterek wezmę jednak w ASO,teraz miałem wkręcony z JC,kontrolka szybko gaśnie i po zgaszeniu trochę trzyma sie ciśnienie,sprawdzę czy będzie róznica.Pozostaję jednak przy Motul-u,kupuję od tego samego sprzedawcy od kilku lat.

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 30 Oct 2011, o 20:32
by lukas78
czaplon wrote:
lukas78 wrote:Pierwsze odczucia po zmianie oliwy i filtra - kontrolka ciśnienia oleju gaśnie prawie natychmiast po uruchomieniu zimnego silnika - silnik na biegu jałowym pracuje chyba odrobinę ciszej niż na MOTULU.
A to jaki był poprzedni setup (olej i filtr) ? Bo rozumiem że wcześniej długo gasła kontrolka? Sam mam ten problem i nie wiem na co zmieniać.
Setup był taki jak już pisałem wcześniej Motul 5W/30 + filtr Bosch - oliwa podobnie jak u kolegi carinus - podczas zmiany nie była czarna (nalatane na niej 12kkm) - kontrolka na zimnym silniku gasła po około 2 sekundach (nie mierzyłem dokładnie) od uruchomienia. MOTULA generalnie polecam - zero ubytku. Filtr BOSCH ????

Zmiana na ROYAL PURPLE to chęć sprawdzenia jakości (w Polsce mało popularnej) bardzo wysoko klasyfikowanej oliwy.

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 31 Oct 2011, o 21:29
by carinus
Małem ochotę wypróbować jakies inne markowe oleje,tylko nie wiem czy jest jakikolwiek sens.Mój silnik nie spala oleju w ilościach dających się mierzyć bagnetem,chodzi cicho i spokojnie,więc jakoś nie mam motywacji do eksperymentowania.

Re: [IS 200] Jaki olej? :) by dommell

Posted: 15 Nov 2011, o 19:53
by LinkPL
U mnie wygląda to tak, że filtr jak każdy jeden, zakładasz cokolwiek i filtruje. Główne jego zadanie, sprowadza się do zatrzymania opiłków mogących powstać przy pracy silnika, jakieś okruchy z pierścieni itp ... Więc JC auto, chyba 14 PLN.

Do samochodów o przebiegu powyżej 200 tyś km można spokojnie lać oliwę półsyntetyczną. Wszelkiego rodzaju oleje nazwijmy je markowe, nie różnią się niczym. Jeszcze raz mówię ... niczym. Ja leję półsyntetyk i na razie nic się nie dzieje. Mam przejechane 240 tyś i na razie jest spokój. Nie wiem jak u innych, mój trochę oleju sobie zajada, ponieważ wymieniam w chwili gdy zapali mi się kontrolka od poziomu oleju (taka żółta), a zapala się co jakieś 13-15 tyś (w dużej mierze zależy to od obrotów silnika, wiadomo, że utrzymując powyżej 4 tyś, samochód musi spalać olej, ponieważ pierścień nie jest w stanie wszystkiego zgarnąć przy tak wysokich obrotach). Jeśli olej wymieniany jest dwa razy do roku to spokojnie jest to bezpieczna ilość km. Zauważcie, że w np w nowych silnikach reno, wymiana zalecana jest co 30 tyś km.

Gdzieś kiedyś czytałem wypowiedź jakiegoś szpeca co bada oleje silnikowe na polskim rynku w jakiejś instytucji państwowej. I powiedział, że oni od 10 lat badają dokładnie te same oleje ... Więc zupełnie nie widzę sensu kupowania jakichś super wynalazków 80PLN/litr. Po za tym, zostaje jeszcze kwestia tego, czy lejąc drogi olej Twój samochód będzie jeździł dłużej i lepiej ... moim zdaniem jest to bardziej kwestia tego jakim i jak samochodem jeździsz, niż jaki olej lejesz ... ważne żebyś lał ;)

Pozdrawiam